Gjest nonnebønnen Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Noen av dere som har nonnebønnen? Som en annen gjest skrev i en tråd om værsyke, så går den noe i retning av: Gi meg ro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, Gi meg mot til å forandre det jeg ikke kan akseptere, Gi meg visdom til å se forskjellen.... Google sender meg bare inn på haugevis av sider hvor kun sitatet ovenfor er skrevet i forskjellige versjoner, men det er i sin helhet bønnen er så fin. Kanskje vi kan kjøre i gang en mailaksjon, noen må vel ha en eller annen i sin bekjentskapskrets som har bønnen. (Jeg klipte den ut av et blad for noen år siden, skrev den inn i noens blogg og mistet tydeligvis lappen etterpå).
Orthia Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Følgende sitat tilskrives Frans av Assisi- kanskje det kan hjelpe deg? (jeg har aldri hørt det bli kalt "nonnebønnen", da..) "Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, og visdom til å se forskjellen." Endret 16. juli 2007 av Orthia
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Følgende sitat tilskrives Frans av Assisi- kanskje det kan hjelpe deg? (jeg har aldri hørt det bli kalt "nonnebønnen", da..) "Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, og visdom til å se forskjellen."Takk for svar Orthia Det er mange som tilskrives de ordene du skriver over her, og de finnes i mange versjoner. Fine ord - så absolutt. Men - det er noe som har blitt kalt nonnebønnen. Der er de ordene du skriver en del av bønnen. Den er utrolig fin, bare å synd jeg har mistet den papirlappen den stod på. Jeg klipte den ut av et norskt ukeblad for flere år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå