Gå til innhold

Brud sommeren 2009

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ganske ny her,har ikke vært forlovet så lenge (1 mnd i morra :sol: ),og vi skal ikke gifte oss før sommeren 2009 pga skole og økonomi. Men jeg har funnet drømmekjolen nå,det er en modell fra Romantica 2007-kolleksjonen :hjerter_rundt: Så det jeg lurere på en når jeg bør bestille den? Er redd jeg ikke skal få kjøpt den hvis den går ut av produksjon neste år.. Eller er det ikke sånn?

Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler om kopibeskyttet materiale.

vimse-mod

Endret av vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ganske ny her,har ikke vært forlovet så lenge (1 mnd i morra :sol: ),og vi skal ikke gifte oss før sommeren 2009 pga skole og økonomi. Men jeg har funnet drømmekjolen nå,det er en modell fra Romantica 2007-kolleksjonen :hjerter_rundt: Så det jeg lurere på en når jeg bør bestille den? Er redd jeg ikke skal få kjøpt den hvis den går ut av produksjon neste år.. Eller er det ikke sånn?

Så morsomt med enda en 2009-brud :) Da er vi i allefall fler enn bare meg og MellonCollie, hehe... Vil anbefale deg å opprette en bryllupsdagbok her inne!! Som sagt når det gjelder kjolen: Jeg synes den var fin, men det er to år til, du kan ennå ombestemme deg osv. Jeg har begynt å se på kjoler på nettet, men prøver nok ingenting før neste sommer. Jeg ville ha ventet, men hvis du er sikker på at det er drømmekjolen så er det vel ikke så mye å stusse på...

Skrevet

Jeg ville ventet noen måneder til og tittet og prøvd andre kjoler for å være sikker på at det er akkurat denne som er kjolen med stor K. Og om du er like frelst i den til høsten så er det bare å kjøre på!

Av erfaring så er den kjolen som var min store drøm i fjor nå byttet ut med en annen drømmekjole :ler: Vi gifter oss om ett år og jeg fikk beskjed om at det holder å bestille denne kjolen i november for å sikre at 2007 modellen fortsatt kan skaffes innen bryllupet i 2008.

Skrevet

Takk for svar :sol: kan hende jeg ombestemmer meg ja,men hver gang jeg har titta på andre kjoler i både blader og på nettet,og så sett kjolen :sol: "min",så har det ikke vært tvil :sol: Jeg har også bestemt meg for sko,diadem/tiara,bukett,borddekorasjoner,innbydelser,bordkort og takkekort,og alt matcher (jupp,jeg er super planleggings freak :sjenert: ) . Skal riktig nok lage veldig mye selv,syns det er så moro.. Så da er der vel egentlig ikke no tvil,bare å bestille!! :sol::sol:

Skrevet
Så da er der vel egentlig ikke no tvil,bare å bestille!! :sol::sol:

Et tips: Det er salg på brudekjoler på høsten før det kommer ny kolleksjon i oktober. Kanskje du kan få den billigere om du venter til september?

Skrevet
Takk for svar :sol: kan hende jeg ombestemmer meg ja,men hver gang jeg har titta på andre kjoler i både blader og på nettet,og så sett kjolen :sol: "min",så har det ikke vært tvil :sol: Jeg har også bestemt meg for sko,diadem/tiara,bukett,borddekorasjoner,innbydelser,bordkort og takkekort,og alt matcher (jupp,jeg er super planleggings freak :sjenert: ) . Skal riktig nok lage veldig mye selv,syns det er så moro.. Så da er der vel egentlig ikke no tvil,bare å bestille!! :sol::sol:

Hvis du føler deg helt sikker så får du bestille ja. Men jeg tror jeg ville prøvd den på og kjenne den "dette er den rette kjolen-følelsen" da også, ikke bare gå ut i fra at det er drømmekjolen etter å ha sett den på internett. Jeg har og en favoritt på nettet, men jeg har hørt mange si at de forandrer mening når de prøver dem på...og siden du har såpass god tid trenger du jo ikke forhaste deg...kjolen var fin, men med mindre jeg hadde prøvd den på og bare MÅTTE ha den, så ville jeg ventet pga tidsaspektet...men la oss vite om/når du har bestilt den da ;)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt så tidlig som 2 år før.

Jeg kjøpte min 1 år før bryllupet og angret ikke 1 sekund.

MEN når nye kolleksjonen kom på høsten i 2006 var det mange jeg likte veldig godt og som jeg kanskje kunne tenkt meg isteden....(det var uansett for sent for min del da så derfor angrer jeg ikke.)

Det er jo ikke sånn at 2007 kjolene er borte selvom de ikke er årets modell heller. Kan godt hende du fortsatt får tak i den om dte er den du ønkser deg når det nærmer seg mere.

Min var 2003 eller 2004 modell men jeg fant den da likevel....selvom den var litt vanskeligere å oppdrive enn de mest vanlige 2005/06 modellene var...

Skrevet

Jeg fant drømmekjolen på nettet - og ble kjempe skuffet når jeg prøvde den på. Jeg lette bare i en dag til og fant en kjole som jeg kjøpte. Angret etterpå på at jeg ikke brukte mer tid på å kikke, lete og prøve..

Skrevet

Jeg fant min kjole i butikk, men ble dødsskuffet når jeg fant den igjen på nettet. Måtte dra til butikken for å se på den, og heldigvis - den så ikke ut som på nettet i det hele tatt!

Så det går begge veier.

De i brudesalongen snakket om mange som ble skuffet når de skulle prøve drømmekjolen fra nettet. Ville i hvert fall prøvd den på, om du er 110 % sikker på kjolen da så er det nok din kjole :)

Skrevet
Et tips: Det er salg på brudekjoler på høsten før det kommer ny kolleksjon i oktober. Kanskje du kan få den billigere om du venter til september?

Å,det har jeg ikke tenkt på!! Tusen takk :klem:

Skrevet

Veldig sant at den kan se veldig annerledes ut i butikken enn på nettet... Får nok bare vente og heller dra og prøve den,hvis det er noen butikker her i Norge som har den. Blir bare så gira :hoppe:

2år er leeenge... :sjenert:

Skrevet

To år er lenge ja, den følelsen har jeg også! Hehe... men har hørt fra andre at tiden går fort. Jeg har sett en kjempefin Ronald Joyce kjole på nettet, men vet ikke om de har den heller i Norge...vet ikke hvilket merke kjolen din er, men du kan jo ringe noen brudekjoleforhandlere i nærområdet ditt og spørre?

Selv om du ikke trenger å ha en 2008/2009-kolleksjonskjole når du gifter deg så kan det jo hende du finner noe stilig i de nye kolleksjonene...og selv om mye av fjorårets og eldre kjoler enn det også blir solgt ut til rabatterte priser i høst så er nok ikke en 2007-modell umulig å oppdrive neste år heller...

Skrevet
To år er lenge ja, den følelsen har jeg også! Hehe... men har hørt fra andre at tiden går fort. Jeg har sett en kjempefin Ronald Joyce kjole på nettet, men vet ikke om de har den heller i Norge...vet ikke hvilket merke kjolen din er, men du kan jo ringe noen brudekjoleforhandlere i nærområdet ditt og spørre?

Selv om du ikke trenger å ha en 2008/2009-kolleksjonskjole når du gifter deg så kan det jo hende du finner noe stilig i de nye kolleksjonene...og selv om mye av fjorårets og eldre kjoler enn det også blir solgt ut til rabatterte priser i høst så er nok ikke en 2007-modell umulig å oppdrive neste år heller...

Kjolen heter atalaya og er fra Romantica kolleksjonen (London) http://www.romanticaofdevon.co.uk/ Hører folk sier tida går fort,så vi får håpe det :)

Skrevet
Kjolen heter atalaya og er fra Romantica kolleksjonen (London) http://www.romanticaofdevon.co.uk/ Hører folk sier tida går fort,så vi får håpe det :)

Masse forhandlere i Norge ser jeg, så den skulle vel være mulig å oppdrive :)

Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

Håper det er greit at jeg spørr, men hvorfor skal dere ikke gifte dere før i 2009?

Skrevet

Men kjolen var skikkelig fin! Ble nesten litt misunnelig, hehe.. Skjønner godt at det er din drømmekjole!

Skrevet
Masse forhandlere i Norge ser jeg, så den skulle vel være mulig å oppdrive :)

Driver å studerer nå og er ikke ferdig før jul 2008. Forloveden vil gjerne ha sommer bryllup,og vi trenger å spare litt,så da ble det sommer 2009 :sol: (selv om jeg gjerne skulle hatt det nå snart,veldig gira og syns 2 år er leenge)

Skrevet (endret)
Men kjolen var skikkelig fin! Ble nesten litt misunnelig, hehe.. Skjønner godt at det er din drømmekjole!

Tusen takk!! Har sitti leeenge og sett på andre kjoler.. Kanskje du kan hjelpe meg, er denne som konner under her finere enn den du allerede har sett syns du? :sjenert:

Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler.

vimse-mod

Endret av vimse
Skrevet
Driver å studerer nå og er ikke ferdig før jul 2008. Forloveden vil gjerne ha sommer bryllup,og vi trenger å spare litt,så da ble det sommer 2009 :sol: (selv om jeg gjerne skulle hatt det nå snart,veldig gira og syns 2 år er leenge)

Det svare skulle egentlig til gjest som spurte hvorfor jeg ikke skulle gifte meg før 2009 :sjenert:

Skrevet
Tusen takk!! Har sitti leeenge og sett på andre kjoler.. Kanskje du kan hjelpe meg, er denne som konner under her finere enn den du allerede har sett syns du? :sjenert:

Den første var lekrere! Absolutt :tommel: Helt nydelig!

Romantica har mye fint! Jeg skal gifte meg i år da og har selv en romantica kjole 2007mod.

Men jeg må si at d er utrolig mange andre kjoler jeg sikler på også, men det er denne som ga meg den skikkelig "GO` FØLELSEN" da jeg prøvde den på. Så det er nok den rette. Gleder meg sånn til å bruke den på den store dagen! :)

Du kan se bilde av den her

Bildet lyver litt, for man ser ikke de fine detaljene og hvor vakker den egentlig er.. Ville aldri falt for den ut ifra bildet, men prøvde den bare helt tilfeldig og d er jeg jaggu glad for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...