Poetens_Tårer Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Savner å gjøre litt øvelser om morgenen (blir for tungt og tidkrevende å dra helt opp til gymmen å gjøre styrketrening), og har fått det for meg at kanskje yoga kunne vært noe. Bare dra frem en matte på stua og begynne. Prøvde å lese litt om det på wikipedia, men det var nok litt mer omfattende enn jeg hadde trodd i utgangspunktet. Er det noen som har noe erfaring med yoga? Føler dere at det hjelper? Er god trening? Hvilken yoga-type som kanskje kunne passet? Er det noe man kan lære selv, eller må man dra på kurs?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Yoga er det beste som har skjedd meg. De tok tre ganger før jeg fikk noe ut av det, men etterpå var det fantastisk. DU kan prøve noen helt enkle øvelser på egenhånd men bør gå på kurs. Styr unna helsestudioene på sikt. Det er greit å starte der, men de vet ikke ordentlig hva de driver med. Meditasjon er også glimrende å gjøre om morgenen. Du kan søke på solhilsener på nettet. De øvelsene kan du gjøre litt på egenhånd først. En fin måte å komme i gang på er å ta et helgekurs
Poetens_Tårer Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 Takk for svaret og rådene. Skal kikke litt rundt etter et helgkurs etter sommeren.
aimee Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jeg også vil definitivt anbefale deg et kurs. Det er superviktig at du lærer deg øvelsene riktig fra starten av, så du ikke presser kroppen din for hardt eller gjør noe som ikke er bra for deg. Selv har jeg trent mye yoga på SATS, for der tar de for seg deg fysiske delen av yoga, og ikke noe av det åndelige. Det er klart jeg kunne tenke meg å gå til et skikkelig yoga-senter, men har ikke hatt penger til det. Yoga er en utrolig deilig treningsform, som jeg anbefaler på det sterkeste! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå