Gå til innhold

Eventyr som tale..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et sted engang om noen som hadde utformet tale som et eventyr.. Dette hørtes morsomt ut, men jeg er absolutt ikke noe god på slike ting, så hadde blitt kjempe-super-duper glad om noen vil dele litt ideer med meg. Kjempefint hvis jeg kan snappe opp litt inspirasjon hvis noen vil legge ut d de har gjort :tommel:

Håper..håper.. ;)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det danske bryllupsforumet www.bryllupsklar.dk har en egen tråd hvor brudene legger ut talene sine :bryllup: I går kveld leste jeg en som var skrevet i eventyr-form!

Skrevet

Det var et godt tips!!

Skrevet

HELP!!!!

jeg har under 2 uker til jeg ska gifte meg med min kjære mann å har så lyst til å holde tale for han, men jeg aner ikke hva, hvordan jeg ska starte..å ikke har jeg tid til å henvende meg til en profesjonell taleskriver heller. :flau:

Er der noen der ute som har kunnet hjulpet meg å evt starte eller rett å slett legge ut noe som dere har skrevet til deres mann? sånn bare for litt hjelp? :sjenert:

Skrevet
HELP!!!!

jeg har under 2 uker til jeg ska gifte meg med min kjære mann å har så lyst til å holde tale for han, men jeg aner ikke hva, hvordan jeg ska starte..å ikke har jeg tid til å henvende meg til en profesjonell taleskriver heller. :flau:

Er der noen der ute som har kunnet hjulpet meg å evt starte eller rett å slett legge ut noe som dere har skrevet til deres mann? sånn bare for litt hjelp? :sjenert:

Kom igjen, jeg trenger også:)

Skrevet

Jeg kommer bare til å si noen få velvalgte ord (først til mine foreldre og så til min mann) og avslutte med å lese min egen oversettelse av diktet "How do I love thee" av Elisabeth Barret Browning til min kjære :hjerte:

Gjest Apple- på jobb
Skrevet
Jeg kommer bare til å si noen få velvalgte ord (først til mine foreldre og så til min mann) og avslutte med å lese min egen oversettelse av diktet "How do I love thee" av Elisabeth Barret Browning til min kjære :hjerte:

Verdens vakreste kjærlighetsdikt! :rødme:

Skrevet
Verdens vakreste kjærlighetsdikt! :rødme:

Kjempevakkert :rødme:

Men, jeg er ikke så god på å oversette fra engelsk, slik at d blir like vakkert jeg da...

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg leste et sted engang om noen som hadde utformet tale som et eventyr.. Dette hørtes morsomt ut,

Det er sikkert mulig å gjøre dette søtt og morsomt, men jeg tror faren for at det skal bli platt og klisjefyllt absolutt er til stede. Jeg var tilstede i et bryllup hvor bruden holdt en slik tale, og det var mildt sagt pinlig.

Skrevet
Det er sikkert mulig å gjøre dette søtt og morsomt, men jeg tror faren for at det skal bli platt og klisjefyllt absolutt er til stede. Jeg var tilstede i et bryllup hvor bruden holdt en slik tale, og det var mildt sagt pinlig.

Huff da :overrasket:

Skrevet
Kjempevakkert :rødme:

Men, jeg er ikke så god på å oversette fra engelsk, slik at d blir like vakkert jeg da...

Det at jeg bruker min oversettelse og ikke en offisiell norsk oversettelse er jo nettopp for å sette mine ord på følelsene overfor ham. Finn et dikt og bruk som utgangspunkt, eller retningslinjer og så kaller du det "fritt oversatt" :) - hvis det er noe du kunne tenke deg å gjøre selvfølgelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...