Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #1 Del Skrevet 15. juli 2007 Har venner i USA og der er det visse regler og forventninger forbundet med dating. Noen av det har vi vel i norge også, pluss noen som kanskje er særnorske? Men nysgjerrig på hvor allmenne disse reglene egentlig er. Følger vi dem selv eller forventer at andre følger dem? Er det forskjell på by og bygd? Eksempler: -Man skal ringe inne tre dager om man er keen på noen -Tredje date skal man ha sex hvis man er interessert i vedkommende -Desto senere på dagen man møtes desto mer seriøst er det, dvs middagsavtale er mer seriøst enn lunch osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 15. juli 2007 #2 Del Skrevet 15. juli 2007 Min regel for dating er at det er ingen spesielle regler. Å finne ut om man er intressert i noen på en slik måte synes jeg blir for falskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetens_Tårer Skrevet 15. juli 2007 #3 Del Skrevet 15. juli 2007 Det er vel mer veiledende rammer enn regler. Og man skal ikke ha sex den 3. daten, men om man har det før så er man 'slut'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. juli 2007 #4 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg har aldri helt forstått de reglene. Det blir så kunstig og konstruert, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest væren75 Skrevet 16. juli 2007 #5 Del Skrevet 16. juli 2007 Det virker iallefall som om det er en eller annen 3 dagers regel , men trodde det var sånn at gutta ikke skulle ta kontakt før etter ca 3 dager for å ikke virke så desperate . Har heller ikke så mye til overs for de dating reglene , tror hele dating fenomenet er noe ganske nytt amerikansk importerte greier . Jeg er over 30 og kan ikke huske at jeg data i det hele tatt ! Man traff interessante mennesker blandt felles kjente , skole , jobbsammenheng ol , kom i snakk , tilbrakte mer og mer tid sammen til en eller annen annen bekjent spurte om hva "som var på gang " og man svarte at man var et par . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 16. juli 2007 #6 Del Skrevet 16. juli 2007 Her i Oslo merker jeg i hvert fall at den kyniske delen av sjekkemarkedet tar en del sånne ting for gitt. I USA er man jo på dater'n ganske lenge og er kanskje kjærester i norske øyne før man er det etter standardene der borte. Så mye som kvinner tolker og analyserer i begynnelsen av et forhold så er det jo interessant synes jeg om de har forventninger som skriver seg fra sånne "regler" og som av noen antas å være implisitte. (Kan jo dra parallellen til det å invitere til coctailselskap og de forventingene som da knyttes til antrekk. For noen er det opplagt, for andre helt nytt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. juli 2007 #7 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er glad jeg aldri har operert med sånne regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #8 Del Skrevet 16. juli 2007 Menn som er redde for å virke desperate er patetiske. Det finnes ikke noe bedre enn en mann som viser interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 16. juli 2007 #9 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg bryter alle retningslinjene kategorisk og konsekvent. Overraskelse er et kraftig virkemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #10 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg hater ordet "date" og synes hele konseptet er latterlig. Jeg går aldri på "date". Jeg treffer gjerne folk til kaffe, men det er bare nettopp det det er - en kaffe med et annet menneske. Ikke noen "date". Samme når jeg går på kino, det er bare en tur på kino, ikke noen "date". Dette er bare tåpelig og unødvendig amerikanisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juli 2007 #11 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg hater ordet "date" og synes hele konseptet er latterlig. Jeg går aldri på "date". Jeg treffer gjerne folk til kaffe, men det er bare nettopp det det er - en kaffe med et annet menneske. Ikke noen "date". Samme når jeg går på kino, det er bare en tur på kino, ikke noen "date". Dette er bare tåpelig og unødvendig amerikanisering. Vel. Jeg har vært på en del kaffeavtaler og har vært nødt å understreke at jeg mener BARE kaffe. Likevel har en del menn tatt det for gitt at fordi jeg aksepterer å ta en kaffe så er det implisitt meningen at vi er på vei til å ha sex. Er det rart jeg ikke gidder mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #12 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror dette med "dating" er noe nytt og relativt konstruert. Jeg har aldri "datet" noen som helst, men har likevel hatt kjærester og en samboer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Væren75 Skrevet 17. juli 2007 #13 Del Skrevet 17. juli 2007 Den delen med at man skal ha sex på 3 daten hvis man er interessert må det være en eller annen mann i brunst som har funnet på iallefall . Stakkars stakkars de som er nødt til å ha definerte regler for å vise at de er interessert / skjønne at de er interessert i noen ... For meg har "date" bare blitt en betegnelse på at en treffes og finner på noe sammen uten at det trenger å være del av et kurtise mønster eller et steg på vei til sex . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #14 Del Skrevet 19. juli 2007 Har også hatt kaffeavtaler som jeg på forhånd har understreket ikke var en date. Men hva gjør man når man da opplever at den andre personen tolket det som at man bare prøver å være litt casual/hard to get osv. men at det underforstått er en date allikevel....?? Blitt konfrontert med noen sånne i etterkant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå