Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Blir du irritert om borettslaget har felles vaskerom. Det finns reservering for rommet som beboerne bruker. Du har vasketid fra 10:00-13:00, og når du kommer ned til rommet et kvarter før tiden din går ut, så har nestemann (som ikke har reservering før om et kvarter) begynt å vaske sine klær og dine klær er tatt ut av tørketrommelen?
¤flicka¤ Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Jeg hadde ikke blitt irritert dersom mine klær var ferdige (altså at maskinen hadde stoppet av seg selv). Dersom de ikke var ferdigvasket eller -tørket, ville jeg nok blitt litt irritert og tatt det opp med vedkommende.
Gjest Pet Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Det er da helt unødvendig å ta andres tøy ut av tørketrommelen fordi man har begynt å vaske selv! Jeg bryr meg ikke om at andre begynner å vaske når det er et kvarter igjen av min tid og vaskemaskinene er ledige (jeg gjør det selv, man rekker jo ikke å vaske på et kvarter uansett), men hadde noen tatt ut tøyet mitt i min vasketid hadde jeg nok blitt litt irritert, ja.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Man må få ha vasketiden sin såpass respektert at man kan ordne med tøyet sitt selv. Jeg gidder ikke at fremmedfolk skal håndtere mine klær.
Midnattsol Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det er da helt unødvendig å ta andres tøy ut av tørketrommelen fordi man har begynt å vaske selv! Jeg bryr meg ikke om at andre begynner å vaske når det er et kvarter igjen av min tid og vaskemaskinene er ledige (jeg gjør det selv, man rekker jo ikke å vaske på et kvarter uansett), men hadde noen tatt ut tøyet mitt i min vasketid hadde jeg nok blitt litt irritert, ja. Enig her. Om vasken hadde vært ferdig hadde jeg ikke reagert, for hadde jeg satt på en ny vask det siste kvarteret hadde det gått ut over nestemanns vasketid. Hadde det her blitt tatt ut av tørketrommelen så hadde jeg sagt ifra, ja. Har bodd i blokk som hadde dette systemet. Må si det er deilig å nå ha mitt eget vaskerom og tørkerom. Endret 15. juli 2007 av Midnattsol
Gjest Gjest_Smarties_* Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Ja, jeg hadde blitt irritert. Enig med den over her i at jeg ikke ville likt at andre håndterte mine klær. Klær er liksom nokså personlig.. Er jo ikke sikkert man kjenner denne andre personen i det hele tatt..
Pingse Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Man må få ha vasketiden sin såpass respektert at man kan ordne med tøyet sitt selv. Jeg gidder ikke at fremmedfolk skal håndtere mine klær. Signerer! Nestemann må gjerne komme og starte opp en vask før min tid er ute, så lenge det bare er et kvarter igjen eller så, men får vente til jeg har tatt min vask ut av maskinen. Jeg vil håndtere klærne mine selv, takk! Dersom forrige vasker ikke har tømt maskiner innen jeg skal bruke dem, derimot, blir jeg irritert og tar dem ut og legger de i en haug på brettebordet Folk må lære seg å respektere andres vasketider! Akk, disse vaskekjellerproblemer :dåne:
Gjest Tweek Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Ja, jeg hadde blitt irritert. Hadde noe lignendes før jeg flytta nå. Der var vi 2 leiligheter ved sidenav hverandre med tørketrommel og vaskemaskin i gangen. Jeg har satt på en maskin og gjerne flere den dagen. Så har jeg gått på jobb eller gått ut og når jeg kommer tilbake så ligger mine klær i en poser i gangen og klær som ikke skal i tørketrommel har dem kastet inn der så dem ha krympet o.l Mine klær er mine klær rett og slett! Jeg tar jo klærne ut når dem er ferdige eller når jeg kommer hjem. Så mange ganger irriterte jeg meg over haugene med klær i gangen som møtte meg når jeg kom hjem fra jobb, og gensere/topper og undertøy som er forminsket at tørketrommelen de har hevet klærne mine inn i! Måtte bare få det ut, men til saken igjen. Mine klær er mine klær, de kan gjerne begynne å vaske i vaskemaskinen så lenge mine klær ikke er inni!
Gjest Pax Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Ja det er frekt. Det skjedde da jeg bodde et sted med fellesvaskeri, og jeg sa fra.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Om vaskemaskinen står tom og det uansett ikke er tid til an vask er det helt greit. Men mine klær vil jeg håndtere selv. Hullete truser, utvaskede bher, tøybind osv er ikke noe jeg vil fremmede skal rote i På den annen side tror jeg at jeg hadde forsøkt å komme til vaskerommet når maskinen var ferdig slik at den ikke stod uten å bli brukt.
Orestes Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Ja, jeg hadde blitt irritert. Hadde noe lignendes før jeg flytta nå. Der var vi 2 leiligheter ved sidenav hverandre med tørketrommel og vaskemaskin i gangen. Jeg har satt på en maskin og gjerne flere den dagen. Så har jeg gått på jobb eller gått ut og når jeg kommer tilbake så ligger mine klær i en poser i gangen og klær som ikke skal i tørketrommel har dem kastet inn der så dem ha krympet o.l Mine klær er mine klær rett og slett! Jeg tar jo klærne ut når dem er ferdige eller når jeg kommer hjem. Så mange ganger irriterte jeg meg over haugene med klær i gangen som møtte meg når jeg kom hjem fra jobb, og gensere/topper og undertøy som er forminsket at tørketrommelen de har hevet klærne mine inn i! Måtte bare få det ut, men til saken igjen. Mine klær er mine klær, de kan gjerne begynne å vaske i vaskemaskinen så lenge mine klær ikke er inni! Altså, om dere ikke har avtalte vasketider og du satte på en vask før du dro på jobb, så skulle det bare mangle at ikke andre skulle kunne ta ut dine klær om de trengte maskinen selv. At maskinen skal stå å ruge på dine ferdigvaskete klær når andre har bruk for den er egoisme. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er uhørt å hive andres klær i tørketrommelen, siden det trossalt ikke er alt man vil ha tromlet..
Gjest Frysepulver Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Å ta ut mine klær av trommelen før min tid var utløpt er IKKE greit, nei
Gjest Tweek Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Altså, om dere ikke har avtalte vasketider og du satte på en vask før du dro på jobb, så skulle det bare mangle at ikke andre skulle kunne ta ut dine klær om de trengte maskinen selv. At maskinen skal stå å ruge på dine ferdigvaskete klær når andre har bruk for den er egoisme. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er uhørt å hive andres klær i tørketrommelen, siden det trossalt ikke er alt man vil ha tromlet.. Vi hadde ikke vasketider nei. Burde hatt det, men ettersom vi bare var 2 leiligheter tenkte jeg det ikke gjorde noe. Men når dem har vasket i ett sett i nesten 2 dager regner jeg nesten med at dem er ferdig. I tillegg kunne dem brukt 2 poser til tøyet mitt, og ikke en mens det som ikke får plass ligger strødd rundt posen på skittent ganggulv! Dem hadde jo ikke trengt å sette på trommelen, men bare legge det inni. Det er masse sånne historier, men sånn er det vel når man ikke snakker med hverandre... Uansett så er mitt tøy, mitt tøy og aner ikke hvor mange klesplagg som jeg ikke kan gå med lengere for dem er for små eller er blitt ødelagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå