Gjest FlyAwy Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Er det noen her som får kompensert forskjellen mellom vanlig lønn og fødselspenger av arbeidsgiver? (dersom man tjener over 377 000 i året) I mitt tilfelle har jeg tatt opp lån basert på langt høyere inntekt, og dette vil jo merkes dersom jeg går ned til en årslønn tilsvarende trygdekontorets "tak". Har hørt at større konsulentselskaper gjør dette, men jeg jobber i et lite privat firma og lurer på hvordan jeg skal gå fram for å evnt forhandle på dette.
Skravla Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Hos oss får man kompensert lønnsdifferansen og feriepengene. Det er innen det offentlige.
Gjest FlyAwy Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Å, ok, da er det vel ganske vanlig da Takk skal du ha
Cilla Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Kommune og staten betaler differansen, men det er ulik praksis for de private firmaene, jeg vet at mannens firma ikke betaler ut differansen. Så er du helt avhengig av inntekten din bør du sjekke det med firmaet ditt før du blir gravid. Evt spare opp penger.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Der jeg jobber, som er et lite privat selskap, betales ikke differansen.
Gjest FlyAwy Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Kommune og staten betaler differansen, men det er ulik praksis for de private firmaene, jeg vet at mannens firma ikke betaler ut differansen. Hei, du mente mannen din, og ikke menn generelt, regner jeg med?
Heidi26 Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Tror det er veldig uvanlig at mindre private selskaper betaler denne differansen. En helt korrekt praksis spør du meg.. firmaet du jobber i bør jo ikke lide under at du får barn. For mindre private virksomheter ville slike ting vært et kraftig innhugg i budsjettene...
Cilla Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Hei, du mente mannen din, og ikke menn generelt, regner jeg med? Ja jeg mente min mann ja Han jobber i større firma med over 1000 ansatte, og det er stort sett bare menn.
Veronal Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Jeg jobber i et stort, privat firma som betaler differansen. Mannen jobber i et lite, privat firma som betaler differansen.
Ephemera Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Jeg jobber i et privat firma som betaler differansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå