Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er vel i en litt "uheldig" situasjon - har ikke akkurat alle odds med oss for å si det slik... Vi har begge ett barn hver, men ønsker flere barn. Jeg ble gravid på første forsøk. Men etter det har jeg vært syk og i den forbindelse vært igjennom en operasjon som gjør at det kan være vanskeligere å bli gravid. Det jeg har fått høre er at etter den typen operasjon kan man etter 6 måneder med prøving få tilbud om prøverørsbehandling. Mannen min har tidligere vært til utredning og fikk da vite at han hadde dårlige svømmere. Men - det ble barn på vanlig måte likevel. Oddsene for at ting skal skje fort er med andre ord ikke helt med oss... Vi har nettopp begynt å prøve - bare første forsøk nå. Jeg har selvfølgelig alle symptoner på gravidetet allerede... Innbilt svangerskap de lux :ler:

Men - spørsmålet mitt er vel egentlig om jeg bør kontakte sykehus legen min når det har gått 6 mnd. Visst ingen hell før den tid. Hvor lang tid tar det fra man tar første kontakt til noe skjer? Regner med at vi med vår bakgrunn ikke trenger de helt store utredningene - kanskje... Men noe tid tar det sikkert likevel? Greia er den at jeg helst ikke vil måtte gå igjennom prøverørsforsøk før det er absolutt nødvendig. Dette fordi jeg ser for meg at det er psykisk veldig tungt. Men så vil jeg heller ikke vente for lenge før vi forsøker det dersom det tar lang tid fra man tar første kontakt til noe skjer. Man blir jo ikke akkurat yngre med årene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også medisinske grunner til å ta kontakt tidligere enn 1 års prøving, det vi har fått beskjed om er å ta kontakt med lege etter 6 mnd uten suksess for en samtale. Etter det er det visst snakk om opp til 6 mndr venteliste på utredning i det offentlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...