sweetdana Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Finner med jevne mellomrom små insekt på kjøkkenet. De er svarte, ca 0,5 cm og har en brun tverrstripe i midten. Ikke så ofte jeg ser de i live, men finner ofte "skinn" etter slike småinsekt. Det vil si noe skallignene, som minner om det som ligger igjen etter slanger når de skifter ham (men såklart veldig smått). Senest i dag fant jeg et tusenben i et kjøkkenskap, har ikke funnet dette før, men det var jo såklart veldig ekkelt. Er liksom første leiligheten min, så jeg lurer på om erfarne KG brukere kan fortelle meg om dette er vanlig? Kjenner noen som hadde skadedyr på kjøkkenet, og de piplet visst frem hele tiden, jeg ser de kun en gang i blant. Hmm.. noen som vet gode tips/råd?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Det høres ut som det er fleskebiller, min erfaring er at de er ganske vanlige på kjøkkenet, dvs - de bør ikke opptre i flertall og observeres flere ganger i uka, kanskje, men det er vanlig å finne en en gang i blant. Hvis de er i matskapene også ville jeg foretatt en ordentlig vask og puttet matvarer i tette bokser eller poser. Har opplevd (på besøk!) å finne "skall" (brune, hårete) av larver i blant annet havregryn o.l, og der går grensa for meg, i hvert fall...
sweetdana Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2007 Ok.. for finner de ikke så ofte, kun en gang i blant. Har også opplevd det med havregrynet en gang, den gikk RETT i søpla. Hadde ikke matlyst resten av dagen! Men er opptatt av å sette alt i tette bokser, ingenting står halvåpent. Så jeg er ganske trygg på at ingenting kommer i maten, men er skikkelig uappetittelig å finne dem i kjøkkenskap også, selv om det er sjelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå