Knøttet Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Når i syklusen er det man må holde seg unna alkohol o.l når man prøver? for å et eksempel: fruktbar periode 12.07-17.07 eggløsning 15.07 og hva annet enn alkohol er det man bør holde seg unna? er reisesyketabletter risikabelt f.eks ?
Pnin Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Strengt tatt bør du vel holde deg unna alkohol i hele perioden når du prøver, ettersom det kan redusere fertiliteten, MEN den viktigste perioden å holde seg avholds fra, er fra det tidspunktet da et befruktet egg kan ha festet seg til det tidspunktet da du vet med sikkerhet at du ikke er gravid. Og mannen bør selvsagt holde seg avholds i tre måneder før prøvingen starter og hele perioden til unnfangelsen er et faktum, da det tar ca 90 dager å produsere sædceller.
fiktiv Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Og mannen bør selvsagt holde seg avholds i tre måneder før prøvingen starter og hele perioden til unnfangelsen er et faktum, da det tar ca 90 dager å produsere sædceller. Hvorfor må mannen være avholds så lenge?
Pnin Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Hvorfor må mannen være avholds så lenge? Øhm... forklaringen sto i innlegget du siterte... Det tar 70-90 dager (=2-3 måneder) å produsere sædceller. Det vil si at de sædcellene han prøver å gjøre deg gravid med i dag, de begynte han å produsere for 90 dager siden. Siden alkohol påvirker mannens fertilitet (kan redusere og/eller skade spermen), bør han ideelt sett altså avstå fra alkohol tre måneder.
Eeyore Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Når man har vært prøver i over 1 år, så slutter man å tenke på å ikke drikke alkohol. Nå drikker ikke jeg mye uansett, og har nok passet på å ikke bli full mellom EL og IKM, men utover det har jeg ikke tatt noe hensyn. Man skal jo tross alt ha et liv i tillegg. Denne syklusen som jeg ble gravid har jeg kost meg med flere "ferie-pils" før jeg testet positivt. Sambo har heller ikke tenkt på å være avholdende.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Det må da holde å være avholds fra graviditeten er et faktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå