Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 det beste dere kan gjøre er å IKKE svare på meldinger, telefoner og lignende.. jeg har vært så dum at jeg har holdt kontakt med eksen min i 2 måneder, med nesten daglig kontakt. og da er d han som har tatt kontakt 95% av gangene.. tror han gjør det ved å vite fortsatt hvor han har meg henner.. og at jeg fortsatt vil ha han.. ergo ikke funnet meg en ny.. så da får han i både sekk og pose.. han dumpa meg fordi han var usikker.. sa dte var følelser der, men følte at jeg ikke var den rette.. noe mangla.. men å kontakte meg nesten daglig skal han gjøre.. spess mye i helgene.. da er han værst.. spør om mine planer og hvor jeg skal og lignende.. idag ble jeg enig med meg selv om å la vær å ta telefon når han ringer, og ikke svare på meldinger fra han.. ihvertfall ikke på en uke! for så å se åssen han reagerer.. om han blir sur, kjenner etter om han savner meg, driter i meg, redd for at jeg har truffet en ny og lignende.. spent på resultatet av dette.. uannsett har det IKKE funka å ha kontakt med han siden jeg da ikke klarer å komme over han.. nå skal han værsegod å lure om jeg har funnet meg noen andre og gått videre.. noen som har testet det før?
Poetens_Tårer Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 (endret) Har aldri vært i den situasjonen, men jeg synes det høres ut som en veldig bra plan. Jeg synes også det høres ut som om han har store problemer med å komme over deg! Endret 14. juli 2007 av Poetens_Tårer
Gjest Pax Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Jeg synes det er barnslig å ikke svare på meldinger med mindre det er en gal stalker det er snakk om. Det går an å svare på meldinger, men være kort og saklig.
Gjest Pax Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Eventuelt kan du svare at du skal på en date i helgen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Jeg synes det er barnslig å ikke svare på meldinger med mindre det er en gal stalker det er snakk om. Det går an å svare på meldinger, men være kort og saklig. Hmmm.. du har kanskje et poeng der... fler med synspunkter? vet liksom ikke hva som er det beste.. han er veldig til å spøre, om åssen det går, hva som skjer i livet mitt og slikt.. tror du ikke at det starter en mer tankevirksomhet dersom jeg ikke svarer i det hele tatt.. at han tenker da brått at han har mista meg for godt..? har nemlig prøvd å bare svare kort og konsist før, noe som har resultert i at han fikk svar eller ringt meg etter at han fikk et kort svar (sikkert for å sjekke hvor han fortsatt ligger ann) en gutts mening hadde vært gull verdt nå gutter og jenter tenker jo annerledes..
Gjest Pax Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Du kan jo si at det har blitt litt mye meldinger i det siste. Du må tenke på telefonregningen, og har rett og slett ikke råd til å svare på alle.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 jeg hadde en eks som var sånn, dvs at han tok kontakt selv om jeg prøvde å forklare for han at det gjorde det vanskelig for meg å komme videre. Han stilte seg fullstendig uforstående til dette og jeg endte opp med å føle at han fikk stadig mindre respekt for meg siden jeg fortsatt var tilgjengelig på den måten at jeg svarte hvis han f.eks ringte og ville skravle fordi han kjedet seg. etter et års tid med prøving og feiling på å være venner endte det med at jeg bare måtte kutte kontakten. forklarte han imidlertid hvorfor. har snakket med han en gang siden fordi vi tilfeldigvis møtte på hverandre og han er fortsatt sur fordi han synes det er "barnslig" at vi ikke kan være venner nå når det har gått en del tid. men jeg føler meg veldig ferdig med hele fyren nå og den perioden etter bruddet hvor han ikke respekterte hva som var best for meg ødela også mitt bilde av han som person. så mitt råd er å bryte kontakten dersom det skal være håp for noe vennskap på sikt. forklar han at det er belastende for deg å ha så mye kontakt som nå og be han respektere dette. hvis han er usikker på følelsene sine så er det også lurt at han får litt tid alene til å kjenne på ting og kanskje innse hvor mye han savner deg.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Eventuelt kan du svare at du skal på en date i helgen. Så det er barnslig å ikke svare på meldinger, men det går greit å lyve?
Gjest DyneTryne Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Synes det er greit å ha en god tone med ekser. Det var vel flere grunner til at en var kjærester en kunn "Åh så kjekk og fantastisk i senga"?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Synes det er greit å ha en god tone med ekser. Det var vel flere grunner til at en var kjærester en kunn "Åh så kjekk og fantastisk i senga"? ja selfølgelig. er venner med nesten alle mine ekser. men d er vanskelig når det er følelser i bilde. man kommer liksom ikke over de da.. men jeg prøver ut en taktikk i håp om at jeg vinner han tilbake og da har jeg skjønt at min tilgjengelighet ikke får han til å tenke særlig langt..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 jeg hadde en eks som var sånn, dvs at han tok kontakt selv om jeg prøvde å forklare for han at det gjorde det vanskelig for meg å komme videre. Han stilte seg fullstendig uforstående til dette og jeg endte opp med å føle at han fikk stadig mindre respekt for meg siden jeg fortsatt var tilgjengelig på den måten at jeg svarte hvis han f.eks ringte og ville skravle fordi han kjedet seg. etter et års tid med prøving og feiling på å være venner endte det med at jeg bare måtte kutte kontakten. forklarte han imidlertid hvorfor. har snakket med han en gang siden fordi vi tilfeldigvis møtte på hverandre og han er fortsatt sur fordi han synes det er "barnslig" at vi ikke kan være venner nå når det har gått en del tid. men jeg føler meg veldig ferdig med hele fyren nå og den perioden etter bruddet hvor han ikke respekterte hva som var best for meg ødela også mitt bilde av han som person. så mitt råd er å bryte kontakten dersom det skal være håp for noe vennskap på sikt. forklar han at det er belastende for deg å ha så mye kontakt som nå og be han respektere dette. hvis han er usikker på følelsene sine så er det også lurt at han får litt tid alene til å kjenne på ting og kanskje innse hvor mye han savner deg. takk for at du delte din erfaring, du åpnet mine øyne enda mer.. kjenner meg sååååå igjen..
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Du kan jo si at det har blitt litt mye meldinger i det siste. Du må tenke på telefonregningen, og har rett og slett ikke råd til å svare på alle. virker ikke det bare litt overfladisk og kakksete? jeg vil jo ha han tilbake.. da blir han kanskje sur eller tenker at je brått har blitt ovefladisk og ikke bryr meg lenger.. for så at han går videre.. huff.. ikke lett
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #14 Skrevet 15. juli 2007 Jeg var VELDIG utilgjengelig og hemmelighetsfull en periode. Det funket helt supert. Vi har det bedre enn noen gang
Gjest Pax Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 Så det er barnslig å ikke svare på meldinger, men det går greit å lyve? Ja.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. juli 2007 #16 Skrevet 15. juli 2007 Jeg var VELDIG utilgjengelig og hemmelighetsfull en periode. Det funket helt supert. Vi har det bedre enn noen gang gjerne forklar mer med åssen type utilgjengelig? ikke tok tlf og sånn?
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. juli 2007 #17 Skrevet 15. juli 2007 Du har HELT rett i at du skal være utilgjengelig for han!Det vil funke tro meg!! Har han følelser for deg så vil det funke!
W. Wallace Skrevet 15. juli 2007 #18 Skrevet 15. juli 2007 Signerer alle innlegg som handler om utilgjengelighet. Kvinner begynner å oppføre seg som desperate menn kl halv 4 natt til søndag om man er litt utilgjengelig. Priceless! Eventuelt så kan du bare gi han klar beskjed om at han får bestemme seg FØR han får nyte godene.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #19 Skrevet 15. juli 2007 gjerne forklar mer med åssen type utilgjengelig? ikke tok tlf og sånn? Tok svært sjelden telefonen, og da var jeg som regel opptatt eller på tur ut. Når han spurte hva og hvor jeg skulle/var, svarte jeg pent at jeg ikke hadde lyst å snakke om det og at han hadde egentlig ikke noe med det lenger. Svarte heller ikke på meldinger. Gjorde det en og annen gang, men ventet da gjerne en dag eller to. Har innrømt for han i ettertid at det jeg faktisk ikke var på en eneste date, da jeg ikke var klar for det. Han fikk derimot litt tid til å tenke på hvordan livet ville vært uten meg og innså ganske fort at det er meg han elsker og vil starte familie med. (og selvfølgelig gifte seg med)
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. juli 2007 #20 Skrevet 15. juli 2007 Tok svært sjelden telefonen, og da var jeg som regel opptatt eller på tur ut. Når han spurte hva og hvor jeg skulle/var, svarte jeg pent at jeg ikke hadde lyst å snakke om det og at han hadde egentlig ikke noe med det lenger. Svarte heller ikke på meldinger. Gjorde det en og annen gang, men ventet da gjerne en dag eller to. Har innrømt for han i ettertid at det jeg faktisk ikke var på en eneste date, da jeg ikke var klar for det. Han fikk derimot litt tid til å tenke på hvordan livet ville vært uten meg og innså ganske fort at det er meg han elsker og vil starte familie med. (og selvfølgelig gifte seg med) åå skal gjøre det samme! :D vil også ende med en slik solskinnshistorie! men det gjør nok ikke det her.. er nok for sent.. fader at jeg ikke lekte mer kostbar før a..hmf.. hakke hørt noe fra han på 2 dager.. kanskje han har truffet en annen på byn i går eller noe.. huff.. har liksom pleid å høre mest i helgene.. akkuratt som han har sjekka om jeg har truffet noen eller lignende.. men neida.. sist gang han ringte var om fredag, og da var jeg kort og konsis siden jeg var ute og tok noen pils på brygga i byn. jaja.. han kommer nok til å gi lyd fra seg igjen, siden han skulle ringe senere siden jeg ikke hadde tid å prate når jeg var på brygga.. nå er det kostbarhets tid! nå skal han ikke få den æren om å vite hvor han har meg lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå