Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss neste helg i og i den forbindelse lurer jeg litt på det med takkekort. Er det vanlig å sende takkekort fra fotografen til alle man får gaver av??? Går det ann å sende bilder som er tatt på bryllupsdagen av venner/familie til noen eller blir dette feil????

Fotograf bildene er jo utrolig kostbare og de man tar privat kan jo bli minst like fine, er det smålig å ikke gi likt til alle???

Bare lurer ble litt inspiret av et par andre tråder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAG tycker det är helt OK att skicka ett vanligt privat taget foto som tackkort. En bild på er två, nygifta och lyckliga. Kanske en porträttbild, eller när ni kommer ut på kyrkotrappen, eller skålar i champagne, eller skär upp bröllopskaken eller vad det nu må vara.

Ni tackar för presenten, och skickar med en fin bild på er båda. Helt OK tycker jag.

(vi gjorde för övrigt det, men vi var ju aldrig hos någon fotograf heller så det alternativet fanns inte)

Skrevet

Siden vi ikke har tatt fotografbilder (synes de blir så kunstige og unaturlige) blir selvsagt alle takkekortbildene private bilder, har aldri tenkt over at noen skulle reagere på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det må da være helt greit, men jeg tenker kanskje at man burde gi "likt" til alle - dvs samme kvalitet på bilde/kort til alle- men er jommen ikke sikker, og vet heller ikke hva andre pleier å gjøre. Tror vi har fått både private og fotografbilder som takkekort, begge deler er fint. Mulig det har sammenheng med hvor nær man er brudeparet også hvor mye de spanderer på kortet, det har jeg aldri tenkt på.

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi kommer til å bruke det bildet som er penest - om det er tatt av fotograf eller ikke kommer ikke til å bety noe... men nå kan vi framkalle begge deler selv, så da er det jo ingen prisforskjell. Hvis vi hadde hatt en fotograf som vi måtte framkalle gjennom hadde jeg leita både to og tre ganger gjennom våre private bilder for å finne et takkekortbilde!! Likte veldig godt det Furstina skrev :)

Skrevet

Takk for mange svar, men lurer på om det er ok å sende fotografbilde til de som er i bryllupet og ellers gode venner, mens naboer og folk en ikke kjenner så godt kan få private bilder, de er o langt rimligere...

Vet ikke helt hva jeg synes selv om det så greit å få noen innblikk.

Skrevet (endret)
Fotograf bildene er jo utrolig kostbare og de man tar privat kan jo bli minst like fine, er det smålig å ikke gi likt til alle???

Ja, det synes jeg er smålig.

Jeg hadde nok stusset litt om jeg hadde fått hjemmesnekra takkekort mens andre hadde fått profesjonelle takkekort. Men det er meg det. ;)

Dyrt blir det ja, men her jeg bor er det i alle fall vanlig at takkekortene blir billigere og billigere jo flere du velger.

Endret av Dinah
Skrevet

Når det er sagt så trenger slett ikke "hjemmesnekra" takkekort å stå noe tilbake for de du kjøper hos fotografen. Kommer helt an på hvordan man gjør det.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg har opplevd å få billigere, mindre og enklere takkekort fra et brudepar enn foreldrene våre :forvirret: Det synes jeg var litt dårlig. Vi var alle i bryllupet og hadde spleiset på den samme gaven. Det kan godt tenkes at brudeparet tenkte foreldrene våre ville ramme inn takkekortet, men det virket veldig rart...

Skrevet
Når det er sagt så trenger slett ikke "hjemmesnekra" takkekort å stå noe tilbake for de du kjøper hos fotografen. Kommer helt an på hvordan man gjør det.

Selvsagt ikke, men at noen får av den ene sorten mens andre får av den andre sorten virker litt rart spør du meg.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt to forskjellige kort, det vil få de som får billige kort til å føle seg mindre verdt enn de andre.

Vi kjøpte 90 takkekort hos fotograf, kosta 2600,-. Det er litt penger, men del velter ikke hele økonomien vår.

Helt OK med takkekort man får trykt opp selv, det kan bli minst like fint.

Skrevet
Selvsagt ikke, men at noen får av den ene sorten mens andre får av den andre sorten virker litt rart spør du meg.

Det er vel ikke alltid så sannsynlig at noen får vite om forskjellen heller da.

Gjest Vampyra
Skrevet
Det er vel ikke alltid så sannsynlig at noen får vite om forskjellen heller da.

Nei men da må man være sikre på at de ikke finner ut av det heller ;)

Skrevet

For min egen del kommer jeg til å kjøre en annen variant. Jeg kommer til å skrive et kort personlig takkebrev og legge et bilde med dette.

Skrevet

Det er utrolig hvor mye noen finner ut av.

Og er det noen som gjør det, er det alltid de som er flinkest til å snakke om det. Så blir det masse spekulasjoner om hvorfor den ene eller den andre fikk billig/dyrt kort... Grøss...

Gjest Vampyra
Skrevet
Det er utrolig hvor mye noen finner ut av.

Og er det noen som gjør det, er det alltid de som er flinkest til å snakke om det. Så blir det masse spekulasjoner om hvorfor den ene eller den andre fikk billig/dyrt kort... Grøss...

Det har du veldig rett i! Det var ikke vi som fant ut av at våre takkekort var "dårligere", men en som hadde fått større og finere som påpekte det. Denne personen mente det var dårlig og gnient av brudeparet. Hadde ikke h*n sagt noe hadde vi ikke tenkt noe over det.

Men sørg i det minste for å sende ut takkekort! Jeg var i et bryllup i fjor og har enda ikke fått noe... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...