Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg ønsker å ha en side på Internett hvor jeg kan legge ut mine egne bilder. Jeg har gjennom Telenor tilgang til å lage meg en hjemmeside, men jeg ønsker et album hvor man kan klikke på bildet og man får opp et større bilde. Dette får jeg ikke til hos Telenor. Noen som vet om andre steder jeg kan gjøre dette ????

Altså, jeg ønsker et sted jeg kan lagre bildene mine, og helst da i et album hvor jeg kan se bildene litt større enn vanlig.

Skrevet

Jeg har egen hjemmeside nå hvor jeg har laga en sånn funksjon som du snakker om. Kjempekjekt, men masse arbeid for en amatør som meg.

Inntil jeg fikk denne sida ferdig brukte vi tjenesten på Fotoknudsen sine sider. Kjempebra. Og helt gratis. Sjekk her: http://www.fotoknudsen.no.

Er sikkert mange andre fotobutikker på nett som har samme tjenesten. Også Mine Bilder har det i alle fall. http://www.minebilder.no.

Når du skal dele albumene med venner og kjente sender du dem bare link. Og du velger selv hvilke album og bilder de ulike skal få se. Kjekt!

Skrevet

Finnes jo her også, da. :) Men den er vel litt mer avansert. Ellers har du jo photoshop du kan bruke. :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan gjerne bruka plassen du har hjå Telenor.

Last ned Irfanview - det programmet kan laga fotoalbum akkurat slik du beskriv. Og med litt ekstraarbeid kan du få det både personleg og profft, og utvida på andre måtar (etter kvart som du har lyst/lærer meir.)

www.irfanview.com (Ganske allsidig program, og gratis.)

Skrevet

Jeg brukte web-galleri-funksjonen i Photoshop da jeg lagde album til hjemmesida mi. Med litt klipping og liming av kode fikk jeg albumet inn i koden til min egen side. Ble ganske tøft egentlig :briller:

Skrevet

Heilt einig, Nala :-)

Generelt råd: Har du plass til heimesider, prøv å finna ut kva du kan gjera med dei programma du har (eller kan lasta ned (eller kjøpa)) før du vurderer andre, ferdige tenester.

Grunn: Med ferdige tenester er må du ta til takke med det dei tilbyr, med album du lagar sjølv er det fantasien som set grenser. Det krever ein del meir arbeid (i byrjinga) men resultatet er gjerne meir tilfredsstillande. Både fordi det er noko du har gjort sjølv, og fordi du kan tilpassa det akkurat som du sjølv vil :-)

Skrevet

Sikkert hyggelig med fotoalbum på nettet, men jeg vil likevel gi en liten advarsel. Husk at hvem som helst kan komme til og se, klippe og lime...

Dersom du har mulighet forsøk å finne et sted som du kan sikre med passord el. så ikke hvem som helst kan komme til.

Når man legger ut noe på nettet er det der for alltid (alt kan kopieres og limes inn på nye steder)! Det er f.eks en kjent sak at f.eks bilder av barn (på skinnfeller, nakne på stranda etc) dukker opp på sider for pedofile. Det er ikke mulig å få oversikt over hvem som sitter med bilder av deg og dine, og hva slags motiver de har.

Personlig ville jeg ALDRI lagt ut et eneste bilde uten å beskytte det bak passord el.l. De du vil at skal se kan jo få passordet av deg! Det er litt ekstra arbeid men vel verdt hver svetteperle....

Safety first.....

Skrevet

Spagetti, jeg er veldig enig i det du sier om at man skal være forsiktig med hva man legger ut av bilder på nett. Mens jeg har jobba med albumet mitt har jeg hatt alle raringene her i verden i bakhodet hele veien. Har derfor konsekvent ikke lagt ut bilder av jenta vår uten klær. Kun bilder hvor hun har tøy på. Masse tøy. Ingen bilder i bare bleie el. Vil ikke at merkelige og kvalme individer skal finne noe de liker på nettsida mi. Men jeg har likevel ikke valgt en passordbeskyttet løsning da jeg velger å tro at ingen kan finne noen grunn til å utnytte de bildene jeg har lagt ut på noe som helst vis.

Hvis man likevel ønsker en enkel passordbeskyttet løsning er jo disse albummene hos fotoknudsen ol veldig greie. Der må man selv logge inn med passord for å se og redigere i albumene. Så velger man selv hvem man vil invitere inn til albumene ved hjelp av link. Kjekt.

Gjest Binzer
Skrevet

Her er en fin tjeneste du kan bruke :

http://no.photos.yahoo.com/

Her kan du lage dine egne album etter f.eks. tema, og deretter velge om dette albumet skal være privat (krever innlogging), eller delt med andre internettbrukere.

Når noen besøker de albumene du har gjort tilgjengelige for andre, viser Yahoo en "thumbnail-oversikt", hvor du kan klikke på bildet for å vise en større versjon.

Denne tjenesten tilbyr også et enkelt verktøy for redigering av bildene "online". (røde øyne, rotere osv.)

Lykke til.

mvh

Binzer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...