Gå til innhold

hvordan få av olje på klær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prestekrage

I den ene barnebutikken (Siga/Boboli) her i byen(Hamar) selges det en sitronsåpe som er genial mot de aller fleste flekker. Gamle tranflekker, blåbær, saus(fett)flekker.

Hva den heter aner jeg ikke- men har hørt om flere (fra andre byer) som har snakket om sitronsåpe i forbindelse med flekker.

Annonse

Gjest Lady M
Med en mann som er bilmekaniker er oljeflekker et velkjent problem, men som andre her også sier; Zalo fungerer utmerket. Ta litt på flekken, la det trekke inn og vask tøyet på høyest mulig temperatur.

Det blir veldig mye skum i maskinen hvis man kaster tøy inn i den med Zalo på. Jeg anbefaler å ta på gummihansker, fukte genseren og sprute litt Zalo på flekken, gni godt på flekken med så varmt vann som mulig og deretter skylle godt før man hiver den i maskinen.

Det blir veldig mye skum i maskinen hvis man kaster tøy inn i den med Zalo på. Jeg anbefaler å ta på gummihansker, fukte genseren og sprute litt Zalo på flekken, gni godt på flekken med så varmt vann som mulig og deretter skylle godt før man hiver den i maskinen.

Her er det så mange oljeflekker at jeg/vi rett og slett ikke orker å "dille" så mye med hver enkelt. Vi fyller imidlertid ikke masknien full når det er snakk om klær med slike flekker og skummet er ikke noe problem. Har imildertid et ekstra skylleprogram på vaskemaskinen som kobles inn ved vask av slike klær.

Gjest Lady M
Her er det så mange oljeflekker at jeg/vi rett og slett ikke orker å "dille" så mye med hver enkelt. Vi fyller imidlertid ikke masknien full når det er snakk om klær med slike flekker og skummet er ikke noe problem. Har imildertid et ekstra skylleprogram på vaskemaskinen som kobles inn ved vask av slike klær.

Ok. På min maskin ble det så mye skum at det kom tytende ut doseringskammeret. Tok jeg for mye Lilleborg Zalo?

Annonse

Du bør vel ha det rett på klærne eller evt. sprute inn i maskinen istedenfor i kammeret.

Tror jeg ikke har så mye å si. Det er jo når vannet blir varmt, og maskinen jobber med klærne det meste skummet dannes.

Tror det har mye å si vannkvaliteten, hvor mye skum det blir.

Hårdt vann = mindre skum.

Jeg har så hårdt vann at jeg fint kan ha en "desj" zalo i maskinen, uten at det blir skum-problemer.

Gjest Lady M
Du bør vel ha det rett på klærne eller evt. sprute inn i maskinen istedenfor i kammeret.

Hadde ikke Zalo i doseringskammeret, men gned Zalo på flekkene før jeg kastet klærne i maskinen. Men heretter skyller jeg først.

Det var jo litt morsomt da når det tøt skum ut fra maskinen og ned på gulvet. Ungene holdt på å le seg fillete.

:legrine:

Det var jo litt morsomt da når det tøt skum ut fra maskinen og ned på gulvet. Ungene holdt på å le seg fillete.

:legrine:

:ler:

*avsporing*

Såpeskum-fontene, har vært prøvd det... Særlig er det populært i russetiden...

I noen parker må de stenge fontenene den tiden, gjentar seg hvert år at russen heller ei fl zalo i fontenene...

Enig med ungene dine, det er underholdende å se... :ler:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...