Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Tittei! Ehm, noen her som har erfaringer med Dong Quan(tror det skrives sånn) Jeg har gått på det siden mensslutt den 6.juli fordi jeg har hørt det skal hjelpe med å stabilisere syklusene etter p pille slutt. Jeg sluttet på p pillene i mars og har hatt ganske lange og uregelmessige sykluser, 35-45 dager. Har også hørt at denne urten skal hjelpe med å gi tydeligere eggløsningstegn. Vel, i sted når jeg var på do så sklei dopapiret (sorry detajler, hehe) Og jeg har MASSEVIS av slim som kommer ut av skjeden. Jeg har også smerter nederst i magen. Er dette trolig eggløsningsslim eller ? ? Isåfall må jeg si at Don Quang har hjulpet utrolig bra, eggløsning allerede nå, og så mye slim!
Eeyore Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Don Quai er som du sier en naturmedisin som stimulerer hormonbalansen og hjelper kroppen med EL. Selv har jeg sannsyligvis PCO og har hatt sykluser på opptil 86 dager, og de fleste uten EL. Etter at jeg begynte på DQ for 3 pper siden, har jeg fått EL hver gang og sylusene er nå nede på 35 dager. Har også økte signaler på EL som merkbart mere EL-slim. Så jeg anbefaler også DQ på det sterkeste for de som sliter med ustabile sykluser og manglende EL :-D
lilje20 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Dette har jeg faktisk ikke hørt om tidligere. Søkte litt på nettet nå men fant ikke så mye om Don Quai annet enn at det kan hjelpe på hormonene i kroppen. Får man kjøpt dette på vanlig helsekost? Hvor mye skal man bruke og når skal man ta det (spesielle tider i syklus?)? Hva koster dette? Noen som vet? Kjempglad for svar. :-D
Gjest Cosmic Girl Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Drar og kjøper med en gang Endret 17. juli 2007 av Cosmic Girl
Eeyore Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Jeg takker i alle fall Don Quai for at jeg fikk to blå igår :juhu: DQ fås kjøpt på helsekosten og koster ca 200,- for en boks. Jeg har tatt 2 morgen og kveld fra mensslutt frem til EL. OBS! Skal IKKE tas etter EL!!!
lilje20 Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Gratulerer så masse med to blå!! Nå skal jeg i hvertfall rase til helsekosten etter jobb.
LilleMy28 Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Jøss, jeg hadde siste dagen med mens idag (sånn ca.), men pleier å ha eggløsning litt tidlig (dag 11, 12 eller 13). Kontrollerer dere det med EL-tester da eller? Løpe løpe kjøpe!
GlamCat Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 løper og kjøper jeg også Håper det skal hjelpe. Er så lei av ureglemessige sykluser
Eeyore Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Jøss, jeg hadde siste dagen med mens idag (sånn ca.), men pleier å ha eggløsning litt tidlig (dag 11, 12 eller 13). Kontrollerer dere det med EL-tester da eller? Løpe løpe kjøpe! Jeg har sjekket med å ta tempen hele syklusen. For ettersom jeg har PCO får jeg positive EL tester titt og ofte...
LilleMy28 Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har sjekket med å ta tempen hele syklusen. For ettersom jeg har PCO får jeg positive EL tester titt og ofte... Gir PCO falske EL tester?
Eeyore Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Ja, dessverre. Ettersom hormonene er i ubalanse, kan dette også gi utslag på EL-testene...
GlamCat Skrevet 30. august 2007 #12 Skrevet 30. august 2007 Hvordan gikk det med Dere andre som prøvde DQ? Jeg fikk litt kortere syklus denne gangen, kan jo være tilfeldig, men jeg prøver neste syklus igjen:)
Gjest Cosmic Girl Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Hvordan gikk det med Dere andre som prøvde DQ? Jeg fikk litt kortere syklus denne gangen, kan jo være tilfeldig, men jeg prøver neste syklus igjen:) Jeg hadde som sagt tenkt å kjøpe det, men hadde time hos gyn først og spurte han. Han anbefalte meg å holde meg langt unna slike natur-preparater fordi når man har uregelmessig syklus kan slikt bare ødelegge mer og det kan ta lengre tid før kroppen stabiliserer seg etter p-pille bruk. Så jeg har holdt meg unna
LilleMy28 Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 Jeg spurte i helsekosten og de mente det kunne hjelpe selv om jeg hadde regelmessige sykluser, så jeg kjøpte og brukte det den siste syklusen. Og nå er jeg gravid!!! Har ikke helt sunket inn enda, men ble bekreftet av lege idag. Så tanken er jo der; var det fordi jeg tok Don Quai (litt usikker på stavelse her) mon tro? Vi har jo prøvd uten resultat tidligere i 7 perioder før vi ga opp, og nå hadde vi prøvd i 7 perioder og så full klaff første gangen jeg tar denne naturmedisinen. Tilfeldig? Mulig..., men kanskje det hjalp også... Hvem vet...
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 (endret) Gratulerer så masse, LilleMy28! Edit: Skriveleif Endret 7. september 2007 av Cosmic Girl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå