Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hvilke byer er de viktigste i forhold til europas historie og bør man som et minimum ha besøkt hvis man vil lære om europeisk kunst, kultur og historie? Tenker på store byer man kan besøke som har mange severdigheter slik som paris, london, roma osv. Sett gjerne opp deres liste!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Du bør besøke så mange som mulig! Det er ikke bare de store byene som har mye kultur og historie å by på heller. Men av de litt større vil jeg spesielt trekke frem Roma, Venezia, Firenze. Mye bra av kunst og kultur i Italia. Ellers er det mye spennendei Øst-Europa, feks St. Petersburg og Eremitasjen.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Roma paris london st petersburg venezia firenze madrid athen praha wien
Brunhilde Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 København er et must, mye kultur, mange museer og god mat. Dessuten er det nærme. Åh, jeg kunne bodd i Køben...
Gjest Aloha Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 De som slår meg som "must" umiddelbart er: Athen Paris Roma Madrid Praha
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Salzburg og Wien! Vil også nevne Barcelona blant "must"-byene.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Paris Roma Barcelona Budapest London Bratislava Wien Venezia (selv om det er alt for mye turister der) Må også føye på Amsterdam. Endret 16. juli 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Roma står absolutt øverst på min liste over must-byer i Europa. Her er min liste: Roma Paris Stockholm Praha London St. Petersburg Berlin Og sikkert mange andre. Selv synes jeg og Tallinn, Lisboa, Sevilla og Amsterdam også er flotte byer i tillegg til dem jeg nevnte over. Av byer jeg ikke har vært i, kunne jeg godt tenke meg Istanbul.
Bokormen Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Jeg ville absolutt tatt turen til flere Nord-Engelske/Skotske byer!! Feks York og Edingbourgh! Og gjerne Dublin i Irland og Flotte byer! Særlig om man er litt anglofil :rødme:
emondak Skrevet 17. juli 2007 #12 Skrevet 17. juli 2007 Jeg ville absolutt tatt turen til flere Nord-Engelske/Skotske byer!! Feks York og Edingbourgh! Og gjerne Dublin i Irland og Flotte byer! Særlig om man er litt anglofil :rødme: Jeg skal flytte til skottland og kjøpe meg et aldri så lite slott en vakker dag! Det slår alt! :-)
Bokormen Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Jeg skal flytte til skottland og kjøpe meg et aldri så lite slott en vakker dag! Det slår alt! :-) Jeg er med :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå