Gå til innhold

Hvilke storbyer i Europa bør man få med seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke byer er de viktigste i forhold til europas historie og bør man som et minimum ha besøkt hvis man vil lære om europeisk kunst, kultur og historie?

Tenker på store byer man kan besøke som har mange severdigheter slik som paris, london, roma osv.

Sett gjerne opp deres liste! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør besøke så mange som mulig! :)

Det er ikke bare de store byene som har mye kultur og historie å by på heller. Men av de litt større vil jeg spesielt trekke frem Roma, Venezia, Firenze. Mye bra av kunst og kultur i Italia. Ellers er det mye spennendei Øst-Europa, feks St. Petersburg og Eremitasjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Roma

paris

london

st petersburg

venezia

firenze

madrid

athen

praha

wien

Skrevet

København er et must, mye kultur, mange museer og god mat. Dessuten er det nærme. Åh, jeg kunne bodd i Køben...

Gjest Aloha
Skrevet

De som slår meg som "must" umiddelbart er:

Athen

Paris

Roma

Madrid

Praha

Gjest Gjest
Skrevet

Salzburg og Wien! Vil også nevne Barcelona blant "must"-byene.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Paris

Roma

Barcelona

Budapest

London

Bratislava

Wien

Venezia (selv om det er alt for mye turister der)

Må også føye på Amsterdam.

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest
Skrevet

Roma står absolutt øverst på min liste over must-byer i Europa. Her er min liste:

Roma

Paris

Stockholm

Praha

London

St. Petersburg

Berlin

Og sikkert mange andre. Selv synes jeg og Tallinn, Lisboa, Sevilla og Amsterdam også er flotte byer i tillegg til dem jeg nevnte over.

Av byer jeg ikke har vært i, kunne jeg godt tenke meg Istanbul.

Skrevet

Berlin er også en by det er verdt å besøke.

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt turen til flere Nord-Engelske/Skotske byer!! Feks York og Edingbourgh!

Og gjerne Dublin i Irland og :) Flotte byer! Særlig om man er litt anglofil :rødme:

Skrevet
Jeg ville absolutt tatt turen til flere Nord-Engelske/Skotske byer!! Feks York og Edingbourgh!

Og gjerne Dublin i Irland og :) Flotte byer! Særlig om man er litt anglofil :rødme:

:klappe:

Jeg skal flytte til skottland og kjøpe meg et aldri så lite slott en vakker dag!

Det slår alt! :-)

Skrevet
:klappe:

Jeg skal flytte til skottland og kjøpe meg et aldri så lite slott en vakker dag!

Det slår alt! :-)

Jeg er med :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...