Gjest Gjest_Revenka_* Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Som singel kvinne, uten noe ønske om mann, så lurer jeg kun for nysgejrrighetens del; Blir det til at dere spiser samme middag hver dag? Har dere likt syn på hva som er godt og sunt. Jeg kan tenke meg at det kan bli forviklinger der den ene parten kanskej er mer sunn enn den andre? Hvordan er det hos dere? Fortell gjerne hvordan dere løser eventuelle strider om kosthold. A woman needs a man like a fish needs a bicycle!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Vi spiser samme middag nesten hver dag, men hvis vi bare skal ta noe kjapt noe, uten særlig forberedelser, spiser vi av og til forskjellig - jeg velger da gjerne noe sunt (fullkornspasta og tunfisk er et typisk eksempel), mens han gjerne tar en ferdigpizza eller noe fra gatekjøkkenet. Ellers er det nok jeg som har tatt mest initiativ til kostholdsendringer her - begynt å lage mat fra bunnen av, introdusert nye ingredienser og retter osv. Men han liker godt 99% av alt jeg lager (jada, jeg lager det meste... fordi jeg synes det er moro), hvis ikke ville det blitt et problem - da hadde vi vel spist oftere hver for oss... Han er i utgangspunktet mindre bevisst på hva som er sunt enn meg, men det har forandret seg. Ideelt sett skulle jeg vel ønske vi DELTE interessen for å lage mat, og for å eksperimentere med nye gode retter, men det fungerer nå også.
gladidag Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Vi spiser det samme hver dag ja.. har en mann som er skikkelig potetspiser og var kjedelig i matveien når eg traff han...for da måtte han lage maten selv... Men nå spiser han alt jeg serverer med glede..nesten..Vi har nok begge forandret endel på kostholdet vårt. Når jeg var singel ble det endel spising ute, og eg spiste endel lettere mat..salater, pasta, ris..selv om en frossenpizza var innom kjøkkenet iblant og. Han spiste mest potet og kjøtt før han traff meg.. nå har vi å ha fisk/fiskemat/skalldyr 2-3 ganger i uken, litt tradisjonell mat ,noe pasta, litt middelhavs mat og endel wok og thaimat.. Kjøper aldri gatekjøkkenmat og spiser sjelden ute.
Arkana Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Vi spiser samme middag så godt som hele tiden og liker/misliker omtrent det samme. Det kunne ikke falle meg inn å lage to middager hver dag, og de få tingene jeg liker godt, men som mannen min ikke liker spesielt sparer jeg det til de gangene jeg spiser alene. Hadde vi vært veldig uenige i matveien hadde vi nok prøvd å tilpasse oss hverandre, men jeg hadde f.eks. mislikt sterkt å spise vegetarmat eller mye fisk eller på andre måter blitt "pålagt" et kosthold jeg selv ikke ønsker uavhengig av om det er sunnere enn det jeg pleier å spise eller ikke, så vi måtte nok ha funnet på noen gode løsninger for å tilpasse oss begge uten at den som lager mat må lage to middager hver dag. Men, nå er heldigvis ikke det et problem hos oss.
Gjest Gjest, Sativa Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Vi spiser stort sett det samme, unntatt når vi jobber motsatt av hverandre. Dvs når jeg kommer hjem fra senvakt og han har dratt på nattevakt. Da har han som regel mesket seg med noe mikro-oppvarmet fra frysedisken. Jeg kan fint greie meg med noe enkelt som egg og brødskive eller en tallerken musli.
Sluagh Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Vi spiser middag sammen så ofte det lar seg gjøre, men begge jobber ofte sent og da blir det så som så. Er sjelden vi går ut og spiser. Vi deler hobby, og de dagene vi drar for å mekke på bilene så hender det vi stopper på en kinarestaurant og spiser middag der, eller tar med ut til verkstedet. Som oftest jeg som lager mat, fordi jeg liker det. Han er veldig flink til å lage mat men det har bare blitt til at jeg gjør det. Dog hvit saus og å steke biff må han gjøre, der mangler jeg talent gitt... Vi prøver å spise sunn normal kost, men siden han ikke liker fisk blir det lite av det. Det fråtser jeg i når han er på reise eller jobber sent
¤flicka¤ Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Vi spiser middag sammen hver dag, med mindre vi har planer hver for oss eller han spiser middag på jobben. Vi har heldigvis ganske likt syn på hva som er sunt og usunt, så det blir sjelden (aldri) de helt store konfliktene. Vi satser på å bruke mest mulig rene råvarer (rent kjøtt, fersk fisk og friske grønnsaker) og liker å lage maten fra bunnen av.
Kanutte Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Vi spiser samme middag, ja. Og begge er vel ganske enige i hva som er sunt og ikke, men han er litt mer eksperimentell enn det jeg er.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Vi spiser det samme til middag såfremst vi spiser hjemme. Ute velger vi gjerne forskjellig mat, og han er nok hakket mer opptatt av sunnhet enn jeg er.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Vi spiser det samme mer eller mindre hver dag, bortsett fra dager hvor han har spillklubben og det ender opp med å bli noe for meg selv mens han gjerne spiser gatekjøkkenmat.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Vi spiser det samme hver dag, untatt de dagene han har lyst på fisk, for det spiser jeg ikke. Vi er ikke så opptatt av hva som er sunt og hva som ikke er sunt. Ikke på en slik måte at det blir et stort tema når vi bestemmer menyen i alle fall. Vi liker velsmakende mat, men det kan like gjerne være en meget sunn grønnsaksrett som det kan være fete sauser og masse poteter. Vi spiser mye grønt og frukt og også magert kjøtt, men vi bruker meierismør og ikke slike lettprodukter. Vi har ofte fine rundstykker og croissanter til frokost og er glad i egg og bacon.
Gjest Deception Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Vi har heldigvis ganske likt syn på hva som er sunt og usunt, så det blir sjelden (aldri) de helt store konfliktene. Vi satser på å bruke mest mulig rene råvarer (rent kjøtt, fersk fisk og friske grønnsaker) og liker å lage maten fra bunnen av. Sånn er det hos oss også, men jeg er nok noen hakk mer opptatt av sunnhet og kosthold generelt. Mannen spiser blant annet en hel del brød og drikker melk, mens jeg holder meg unna melkeprodukter pga. magen. Til gjengjeld spiser jeg en god del mer frukt og grønt enn hva han gjør (unntatt til middag). Når jeg er hjemme, spiser vi stort sett middag sammen så ofte vi kan, og da selvsagt samme mat. Endret 16. juli 2007 av Deception
Idril_M Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Vi spiser det samme og det er sunt hver dag. Unntak blir når han har noen planer om kvelden for da mesker jeg meg med skikkelig usunn mat!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #14 Skrevet 16. juli 2007 Nja, det hender at jeg blir sjokkert når jeg kommer hjem, og roper: - Men har du kjøpt pottittgull IGJEN? Så får jeg litt dårlig samvittighet og lover meg selv å kjøpe stangselleri resten av uken. Men .. det hjelper ikke, for neste dag har jeg kjøpt noe usunt igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå