Gå til innhold

Hvordan takle dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Har lenge vært forelsket i en fyr. Han har visst om det og sagt klart fra at det ikke kan bli oss. Vi har hatt et svært godt vennskap hele tiden, og jeg valgte å beholde det til tross for at jeg visste det ville bli vondt å "bare" være venner. Men vi har vært flinke begge og det har fungert på et vis.

Det siste halve året har vi vært mye sammen, uten at vi har vært mer enn venner. Han kommer ofte på besøk og vi sover sammen uten at vi gjør annet enn kos. Jeg synes det har vært litt slitsomt , men jeg trives så godt med han at jeg tar det jeg får liksom.

Han utrykker ofte at han savner meg, er glad i meg osv...

Men det som skjedde i går, gjorde meg veldig forvirret og usikker.

Jeg fikk en SMS fra han der han skrev at han elsket meg og at jeg visste det. Jeg svarte han i en litt fleipete tone, fordi med vår historie er jeg redd for å skremme han....

Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette... Fordi når jeg tidligere har vist mine følelser blir han redd og blir borte for meg i lang tid.

Er også redd at han tuller med meg, men vi er voksne, så gjør han det er han ikke helt god.

Noen som tror noe om dette ?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Kanskje han har blitt forelska i deg? bare at det tok litt tid...la han få ta stegene videre du, han vet jo dine følelser allerede... så får du se hvordan det går.

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Takk for svar... Av tidligere erfaring er jeg veldig forsiktig med å presse han eller vise følelser. Nå er han på ferie med barna sine fra et tidligere forhold, så jeg får tid til å tenke. Det beste er å være tålmodig, men jeg er så redd at han tuller med meg...

Og det vil være forferdelig hvis det er slik. (Jeg har ikke verdens beste selvtillit)

Skrevet

Hvis han tuller med deg om sånt når han vet om dine følelser for ham, må han jo være litt idiot....

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det seriøst, om noen hadde sagt "jeg elsker deg" første gangen over SMS...

Skrevet
Jeg hadde ikke tatt det seriøst, om noen hadde sagt "jeg elsker deg" første gangen over SMS...

Ikke jeg heller.. Men jeg tror han har blitt såpass glad i deg at han er redd for å miste deg eller at du skal finne noen andre. Kanskje er han usikker på følelsene sine enda, og ønsket ikke at du skulle gjøre noe med noen andre mens han var på ferie..

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg tor at han er blitt usikker på om du elsker han ennå.Han er selv blitt glad i deg og forelsket i deg ,og vil forsikre seg om at du ennå er forelsket i han.

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Håper du har rett, siste svarer. Føler meg veldig usikker nå, men tenker det beste jeg gjør er å være tålmodig. En gang han hadde drukket og vi satt og pratet, sa han også at han elsket meg, og så gikk han hjem og tok ikke ikke kontakt på mange dager. Må også legge til at han har mange mislykkede forhold bak...

Jeg får bare håpe på det beste...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror han "elsker" deg som venn.

Vil du ha en mann som sender deg en slik sms? han vet godt at det fører til usikkerhet siden det allerede er en skeivfordeling i forholdet her...

Skrevet

Jeg tror at han er forelska i deg. :) Enkelt og greit.

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Håper inderlig at du har rett Dråpe. Fordi han er definitivt mannen i mitt litt. Og jeg har den siste tiden overkjørt mine egne følelser kun for å beholde han som en venn.

Det som har blitt litt dumt at jeg i det siste har planlagt egne aktiviteter med utgangspunkt i at han ikke er interessert. Så når han har spurt meg om å gjøre ting, komme på besøk osv. så har det passet dårlig. Men jeg tenker som så at hvis disse eventuelle følelsene hans er sterke og alvorlige så tåler han å vente. Hvis ikke så har jeg gjort det riktige uansett.

• 1 måned senere...
Gjest Usikker, ikke nå lenger
Skrevet

Det har vært mye fra og tilbake siste tiden...Vi har spist middag sammen, tatt noe småturer osv....Han har ringt mye til meg(til alle døgnets tider). Fortalt at han savner meg, elsker meg og masse annet positivt.....

I forrige uke traff jeg han en kveld, og det var veldig harmonisk mellom oss, helt til han fortalte at han hadde truffet en dame som var veldig koselig og at han hadde bestilt weekendtur til London til seg og henne neste helg.... Jeg fikk selvfølgelig sjokk, men klarte å holde masken til jeg var kommet meg hjem....

For en vanvittig nedtur, har ikke orket noe de siste dagene, ikke jobb, venner eller familie. Ligger bare og har det jævli vondt...

Utrolig hvordan noen kan tillate seg å såre andre mennesker.

Skrevet
Det har vært mye fra og tilbake siste tiden...Vi har spist middag sammen, tatt noe småturer osv....Han har ringt mye til meg(til alle døgnets tider). Fortalt at han savner meg, elsker meg og masse annet positivt.....

I forrige uke traff jeg han en kveld, og det var veldig harmonisk mellom oss, helt til han fortalte at han hadde truffet en dame som var veldig koselig og at han hadde bestilt weekendtur til London til seg og henne neste helg.... Jeg fikk selvfølgelig sjokk, men klarte å holde masken til jeg var kommet meg hjem....

For en vanvittig nedtur, har ikke orket noe de siste dagene, ikke jobb, venner eller familie. Ligger bare og har det jævli vondt...

Utrolig hvordan noen kan tillate seg å såre andre mennesker.

Da vet du iallefall hvor du står, og da er det bare å kutte ham ut. Forklar han at du desverre ikke kan ha et vennskaps-forhold til ham fordi du ikke klarer å styre følelsene dine, og at om han er glad i deg (som en venn tydeligvis) så godtar han valget ditt og holder seg unna.

Håper du får det bedre når du får han litt på avstand! Det er så mange flotte, snille og kjekke menn der ute at det ikke er noe poeng i å bruke tiden sin på å bli såret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...