Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Kanskje et rart tema å ta opp. Men katten min reagerer veldig på at jeg har mensen. Han har hentet brukte bind/tamponger ut av søppelet og begynt å leke med det og sniffe skikkelig. Han lukter det jo veldig godt. I tillegg merker jeg at han blir mye mer kosete når jeg har mensen: han skal sove i senga op magen min, aller helst ligge i fanget og være nær meg hele tida. Bare så det er sagt så lukter jeg ikke spesielt når jeg har mensen, men katter har jo som kjent mye bedre luktesans enn vi mennesker har. Han er kastrert, så det har nok ikke noe med kjønnsdrift å gjøre. Men vi mennesker tar jo rollen som mamman til kattene, lurer på om katten min lengter helt tilbake til da han selv lå i livmora? Jeg har forøvrig en annen eldre kastrert hannkatt som aldri har reagert sånn. Jeg må bare passe på å løpe ut/gjemme unna brukte bind med en gang, særlig med tanke på om han skulle finne på å komme med trekkene med det når jeg har besøk. Han er en fangkatt og kan finne på å løpe opp i fanget til fremmede. Kan vel hende de han kommer i fanget til også har mensen? Må jo si at hvis jeg har vondt pga menssmerter og er det til god hjelp at katten er enda mer kosete enn vanlig Noen andre som har merket forandring på kattene i løpet av syklusen?
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Kattene mine er mye mer på meg enn sambo når jeg har mensen. De er stort sett kosete 24/7, men når jeg har mensen vil de kose mer med meg enn sambo.
Amalie_85 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Det syns jeg var skikkelig flaut en gang når jeg hadde mensen, så hilsa jeg på en hund av en bekjent av meg, men den skulle jo hele tiden opp i skritet å lukte på meg. Og da spurte kammeraten min meg rett ut "har du mensen?" jeg ble jo litt rar. for ett spørsmål tenkte jeg. og da fortalte han at hunder kan lukte det. og derfor blir de sånn. for min del var det bare flaut
Kayli Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har aldri merket at mine katter har vært spesielt nærgående når jeg har mensen.
Gjest Pax Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Har ikke opplevd det med katter, bare hunder. Har aldri tenkt på det som flaut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Har opplevd det på hunder. Men katta er gla i å fiske opp brukte tamponger fra søppla! Delikat må jeg si når typen ser det.. Han skjønte heldigvis ikke hva det var, men for det trente øyet var det lett å se :S
thirteen Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Katten bryr seg fint lite, men hunden pleier å bryte seg inn på badet å tømme badsøpla på jakt etter brukte tamponger. Er flere ganger det har vært strødd med brukte q-tips, doruller o.l rund i huset, og der sporene ender ligger en lykkelig hund med tampongsnoren ut av munnen... Endret 21. mai 2010 av thirteen
MissMas Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Det er nok lukten katten reagerer på. Blod er mat!
Perelandra Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Min erfaring er at endel katter generelt liker lukter som er ekle for mennesker. Foreldre mine har en katt som elsker å gni seg inntil føttene til folk, særlig hvis føttene er svette etter en dag i tette sko. Dette kan bli ganske pinlig hvis foreldrene mine har besøk, og hun kommer for å kose med føttene til gjestene. Katten er særlig glad i føttene til en av tantene mine... Da jeg var yngre og bodde hjemme hos foreldrene mine hadde vi en katt som likte godt svettelukt på klær. Hun kunne gjerne kose og gni seg inntil bluser og skjorter mens hun snuste på svetten fra armhulene på klesplaggene. Det hendte også at hun plukket opp klær fra skittentøykurven. 1
Gjest Blubberella Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har aldri merket at katten min er mer kosete eller sniffer på meg når jeg har mensen, men hun elsker å kose med sure tær. Jo mer tåfis jo mer ivrig og malende katt... Samme med brukte topper/t-skjorter e.l. som har havnet på badgulvet, da kan hun godt ligge og rulle, snuse og kose oppi klesplagget. Kan det være at hankatter reagerer mer på mensen enn hunkatter? Jeg har hatt to hunkatter og ingen av dem har reagert på mensen.
Perelandra Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har selv hannkatt og har aldri opplevd at han reagerer noe spesielt når jeg har mensen, men begge de to kattene hos foreldrene mine som jeg nevnte har vært hunnkatter. Kanskje det er en forskjell mellom kjønnene hos kattene på hvordan de reagerer på lukter?
MissMas Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har selv hannkatt og har aldri opplevd at han reagerer noe spesielt når jeg har mensen, men begge de to kattene hos foreldrene mine som jeg nevnte har vært hunnkatter. Kanskje det er en forskjell mellom kjønnene hos kattene på hvordan de reagerer på lukter? Det tviler jeg veldig sterkt på. Jeg for min del har aldri opplevd at katter har reagert, bare hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå