Gå til innhold

Den perfekte talen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei på dere, jenter!

Tenkte jeg skulle få noen tips fra dere: hvordan skal den perfekte talen være? Alvorlig, høytidelig, sentimental, eller morsom? Hva er det dere ABSOLUTT ikke vil ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke høre ett ord om gamlekjærestene som min mor var så glad i!!

Gjest Prinsessen
Skrevet
Jeg vil ikke høre ett ord om gamlekjærestene som min mor var så glad i!!

Ikke jeg heller det hører ikke hjemme der. Fortell heller noen koselige barnehistorier som er morsomme fremfor å drite ut bruden...

Skrevet

Fortell gjerne litt om artige episoder eller om egenskaper- men ikke for mye.. HAr hørt taler som har vært altfor lange og for mye "husker du"

Men den bør være både alvorlig, sentimental, morsom og så er det veldig fint om du sier noe om svigersønnen også.. Det setter han nok stor pris på!!

Skrevet

I mitt bryllup håper jeg at den av mine foreldre som taler ikke legger så veldig vekt på barndom og sånt, men heller tiden jeg og min tilkommende har hatt sammen. Vi har vært sammen i en del år nå, og de kjenner han godt. Jeg føler egentlig ikke at barndomsmimring har så mye i bryllupet å gjøre, dette er ikke min dag men VÅR dag, og da vil jeg helst ha fokuset på oss som par. Mimring kan vi heller ta i bursdager og sånt :wink: .

Noe mimring og tilbakeblikk blir det sikkert, men jeg håper det begrenser seg litt...

Ellers ønsker jeg meg gjerne en tale som har litt av alt; spøk, alvor og noe sentimentalt. Humoren synes jeg er veldig viktig, for det er gjerne den som liver opp litt i forsamlingen under en lang bryllupsmiddag! Det finnes ikke noe kjedeligere enn å være i et selskap der det kommer tale etter tale som bare er alvorlige. De beste talene jeg har hørt har vært litt av hvert om hverandre og ikke for lange.

Skrevet

Den perfekte talen fikk jeg av pappa. Ikke hva han sa. Men at han hadde satt seg ned og tenkt på hva han skulle si. Brukt energi på det. lagt noe personlig i det - for meg. På den dagen.

Det var stort.

Ikke hva han sa - men at han sa det.

Skrevet

Jeg tror jeg har skjønt dere omtrent slik:

Den store jenta var engang liten og gjorde noe rart, (Ha-Ha),

nå har hun truffet SUPERMANN som vi er blitt glad i (svulme-svulme),

de kommer til å bli lykkelig (snufs-snufs)

vi ønsker dem lykke til (HURRA-HURRA).

SKÅL!

Takk for svarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...