Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 En dag tidligere i denne uken kom jeg kjørene i sentrum her i byen. Rett før en rundkjøring var det et overgangsfelt, bilen foran meg stoppet, og en eldre mann i rullestol kjempet seg over. Ved enden av overgangsfeltet stoppet det for mannen i rullestol. Han sto fast i kanten opp til fortauet. Mannen foran meg i bil observerte dette, stoppet bilen og gikk ut for å hjelpe denne eldre mannen opp på fortauet, jeg syntes det var en flott handling. Men det syntes tydelig vis ikke mannen bak meg, han hang delvis ut av bilen og kjeftet på denne mannen i første bilen, det ble litt kjefting fram og tilbake. Det resulterte i at mannen bak meg gikk ut og frem til første bil og det ble heftig krangel, mens køen bakover ble bare lengre og lengre. Det hele endte opp med slosskamp mellom den hjelpende mannen og mannen bak meg. Nå var jeg så heldig å havne mitt mellom disse og så det hele. Rett bortfor rundkjøringen ligger byens politikammer, og det tok ikke lang tid før lovens lange arm var på plass og innhentet begge to. I dag fikk jeg telefon fra politiet om å komme inn til avhør om saken. Nå har jeg aldri vært i sånnt avhør før, og gruer meg vanvittig, er kjempe redd, selv om jeg jo vet at jeg ikke har gjordt noe galt. Men jeg er generelt redd for å komme i kontakt med politiet, tenker mye på hva som kommer til å skje, hva de vil spør om, og tenk om jeg sier noe feil..... åååå kan ikke få sagt det nok hvor redd jeg er. Har dere vært i avhør før? Hva skjer egentlig der?? Har jeg grunn til å være redd? Sikkert ikke..... men jeg er det for det. Første gangen min jeg skal til politiet i dag....
Tusenfryd Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Så flott av han som hjalp. Og stakkars gamle mann som slet sånn - at ikke ting er tilpasset så folk kommer seg frem! Og sikkert grusomt pinlig å være årsak til en skikkelig fight. Fortell til politiet det du forteller her - går kjempebra.
Gjest Tweek Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Enig med tusenfryd. Bare fortell hva som skjedde og hvis du er veldig nervøs, så ta det rolig Det går nok fint.
Amalie_85 Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har vært i sånnt avhør. Og de var veldig hyggelige. Jeg følte meg ikke pressa til å si noe. Jeg bare fortlate det jeg så. Og det var de fornøyd med, og takka så veldig for at jeg stilte opp. Tror nok ikke du trenger å være redd i det hele tatt
Gjest *kosejoker* Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Skjønner at du gruer deg, men som de andre sier; bare fortell nøyaktig det du forteller her så går det helt fint
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Dette kommer til å gå veldig bra. Du er jo bare vitne i saken og skal fortelle akkurat hva du så. For mannen som hjalp personen i rullestolen vil det bety mye å ha deg som vitne. Dessverre er det ikke uvanlig at gjerningsmannen lyver og legger skylden på offeret. Nettopp derfor er det så viktig at vitner kan fortelle den riktige versjonen.
Gjest synseren Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Ikke føl deg underlegen når du skal til politiet, de er bare mennesker de også.
Leo Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har vært i sånnt avhør. Og de var veldig hyggelige. Jeg følte meg ikke pressa til å si noe. Jeg bare fortlate det jeg så. Og det var de fornøyd med, og takka så veldig for at jeg stilte opp. Tror nok ikke du trenger å være redd i det hele tatt Jeg også! Det er ingenting å grue seg for! Hold deg til sannheten og forklar det du husker. I din situasjon vil sannsynligvis et avhør fortone seg som en hyggelig samtale med et hvilket som helst ukjent menneske. Det er imidlertid viktig at du stiller opp hvis slike idioter, som mannen i den bakerste bilen tilsynelatende er, noen gang skal bli dømt for idioten!
Dru Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har også vært i avhør som vitne, og det er som Leo sier. En hyggelig samtale med et hvilket som helst ukjent menneske. Du forteller det du så, og så er du ferdig. Og det fine med det hele er at på grunn av deg så slipper ikke den idioten unna med det han gjorde.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Mulig at saken vil ende med henleggelse eller konfliktråd. Men hvis den havner i retten kan du bli innkalt som vitne der også. Dette er heller ikke skummelt. Da står du i vitneboksen og forteller akkurat det samme. Men settingen er høytidelig og det forventes at du har pene klær. Gjerne pen mørk bukse/skjørt og en pen nøytral skjorte/dressjekke.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Arg for en dust, han i bilen bak. Ikke glem å si det, med litt bedre ord
razmatazz Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Hadde jeg vært vitne til noe sånt hadde jeg faktisk gledet meg til avhøret, for å støtte den hjelpende mannen
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Ja, da var det gjordt. Har vært hos politiet i avhør i nesten 2timer. Forstår nå at jeg ikke hadde grunn til å være redd, det er jo som dere sier, bare mennesker de også. Men det ser ut som han i bakerste bil sliter litt.... mannen i fremste bil han hjelperne er sykemeldt i 3uker med brukket kjeve. Visste ikkje at det var så alvorlig, så jo de slo på hverandre.... Men da jeg kom til politet henvendte jeg meg i skranken hos en hyggelig dame, hun spurte om jeg hadde vært i avhør før og jeg sa nei, virker for meg at de da la opp til å være ekstra flinke med meg, de så det nok på meg at jeg var skeptis/redd. Politimannen jeg var hos var jo kjempehyggelig, fikk kaffe og småkaker, og han var faktisk med meg ut da han spurte om jeg røykte og ville ta en røyk. Samtalen gikk overraskende lett med denne politimannen, han var kjempehøflig og snill. Vi snakket om hver vår familie og hvordan vi hadde det i hjemmet, om arbeidet mitt, og det viste seg at jeg har jobbet sammen med hans søster for flere år siden, så da gikk praten om mulig enda lettere. Dette var mitt første møte med politiet og jeg var skeptisk og redd, men det gikk jo over all forventning. Jeg fikk nå fortalt det jeg hadde sett, og skrev så under på alt jeg hadde sagt. Jeg var viss ikke den eneste som skulle inn i avhør. Men merkelig nok, mannen i rullestol er det ingen som har sett etterpå.... han tok vel hjula fatt og trillet avgårde i kampens hete tenker jeg. Jeg innbiller meg at jeg har fått litt mer roen over politiet etter i dag, og jeg ser ikke på dei som noen strenge farlige menn. Jeg åpnet meg litt for denne betjenten om min skrekk for å komme, og han sa til slutt at det så han med en gang han hilste på meg..... det kjenner vel folk på andre måter enn oss vanlige.... Jeg skal viss i retten også en gang før jul trodde han. Det vet jeg litt mer om, da jeg 2ganger har vært tilskuer i saker for en del år siden, mye er nok enda likt som den gang. Håper han sinte mannen i bilen bak meg får straff så det passer, har ikke sett maken til hissigpropp, kun på grunn av hjelpern lagte litt bilkø mens han hjelpet rullestolmannen. Dette er vel neppe dagligdags i by bilde håper jeg!! God Natt!! Legge tid!!!
Top Gun Skrevet 14. juli 2007 #15 Skrevet 14. juli 2007 (endret) åååå kan ikke få sagt det nok hvor redd jeg er. Har dere vært i avhør før? Hva skjer egentlig der?? Har jeg grunn til å være redd? Sikkert ikke..... men jeg er det for det. Første gangen min jeg skal til politiet i dag....Jeg har vært i avhør en gang og det gikk brillefint. Ingen ting å være redd for. De spør deg om hva som skjedde og du trenger bare si sannheten. Enkelt og greit. Fint å høre at det gikk bra for deg også. Endret 14. juli 2007 av Top Gun
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå