Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest arbeider
Skrevet

Er det greit at kjæresten deres får besøk, og være lenge oppe når dere skal på jobb dagen etterpå.

Altså bare gå og legg deg imens de er i stua f.eks å skravler

natten lang. Eller burde den besøkende dra hjem når en skal legge seg pga på jobb dagen etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig glad i å sove, og vil gjerne legge meg tidlig, så jeg jager ikke hjem samboeren min sine kamerater om de er på besøk og klokka nærmer seg 22 og jeg er trøtt. Kjekt for de og få litt alenetid etter at jeg har lagt meg og regner jeg med.

Var litt annerledes når vi hadde enromsleilighet med sovealkove, men da ble ikke folk sittende så lenge heller.

Gjest Elastica
Skrevet

Nei, jeg jager ikke hjem mannens besøk selvom jeg vil sove. Da går jeg bare opp og legger jeg meg.

Skrevet

Vi legger oss alltid samtidig vi... står opp samtidig også. Tror ingen av oss vil ha besøk etter ett visst kl. slett, men jeg hadde jo ikke jagd hjem kompisen hans heller. Det kunne samboeren min fått lov til å gjøre selv ;)

Spørs jo litt på hva slags kompis det er snakk om... Hvis det er en skikkelig dust en som henger hjemme hos dere til all døgnets tider, så hadde jeg vel kanskje blitt irritert.

Skrevet

Det kommer jo ann på hvordan man bor. Har man en liten leiligeht kan det bli veldig forstyrrende med besøk når man selv skal sove. Men jeg forsøker å bruke soviro de kveldene han har besøk og jeg må legge meg.

Dersom jeg hadde noe virkelig viktig dagen etter hadde jeg ikke hatt problemer med å forklare akkurat dette, og si at de gjerne kan ta det igjen en annen kveld hvor jeg ikke må være så kjedelig å ha helt ro til å sove så tidlig.

Bor man i et godt isolert hus, eller har soverom i en annen etage kan jeg ikke se hvorfor man må be gjestene gå hjem fordi man selv skal sove.

Gjest arbeidende gjest
Skrevet
Jeg er utrolig glad i å sove, og vil gjerne legge meg tidlig, så jeg jager ikke hjem samboeren min sine kamerater om de er på besøk og klokka nærmer seg 22 og jeg er trøtt. Kjekt for de og få litt alenetid etter at jeg har lagt meg og regner jeg med.

Var litt annerledes når vi hadde enromsleilighet med sovealkove, men da ble ikke folk sittende så lenge heller.

Støtter denne.

Skrevet

ser ikke helt problem med at kjærste blir sittende oppe lenger en meg med besøk, så lenge de holder seg normalt dempet slik man må være etter ett visst klokkeslett uansett.

Skal han måtte sitte lydløs og alene i stua om han ikke er trøtt samtidig som meg?

kommer selvsagt litt an på leiligheten, er det en ettroms, så må besøk hjem når en skal legge seg, er det leilighet med skikkelig adskilt soverom der dør kan lukkes, så legger jeg meg bare.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg går og legger meg til å sove. Med mindre de hører høy musikk eller støyer på annen måte så plager det meg ikke at han har besøk mens jeg sover.

Skrevet

Når kjæresten min har besøk og jeg må legge meg så gjør jeg det. Det forstyrrer meg ikke. Må kanskje legge til at jeg har et stort hus hvor man kan spille musikk eller ha på tv'en uten at jeg hører det døyt oppe på soverommet.

I en leilighet hvor soverommet kanskje ligger vegg i vegg med stuen så kan jeg skjønne at det kan bli et problem.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er naturlig for en gjest å gå hjem når deler av vertskapet skal sove.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Så hvis kjæresten din har en kompis på besøk, en som han kanskje ikke har sett på flere mnd. og de hygger seg, og du må legge deg kl. 8 fordi du skal rekke et fly dagen etter så må de avslutte kvelden?

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

selvfølgelig er det greit. da får jeg senga i fred en stund og.

Skrevet
Det der blir jo en heeeelt spesiell situasjon da. Kjæresten min har veldig sjelden besøk av noen han ikke har sett på flere måneder, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har lagt meg klokka 8. Men hvis situasjonen faktisk var slik ville jeg faktisk regne med at mannen og kompisen hans dro på en kafé el. og snakket i stedet.

Vel, her hvor jeg bor er det ikke bare å stikke ut på cafè så forholdene blir nok noe annerledes :-)

Skulle likt å se en mann forsøke å bryte opp en jentekveld fordi han kom hjem og skulle sove :legrine:

Skrevet

vertskap. hva slags tidsalder lever vi i egentlig?

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)
Vel, her hvor jeg bor er det ikke bare å stikke ut på cafè så forholdene blir nok noe annerledes :-)

Skulle likt å se en mann forsøke å bryte opp en jentekveld fordi han kom hjem og skulle sove :legrine:

Men så er jo situasjonen en ganske annen når man bor i et hus der man fint greier å sove selv om det er bråk på stua, og om man bor i en liten leilighet også.

Endret av Veronica Mars
Skrevet
Men så er jo situasjonen en ganske annen når man bor i et hus der man fint greier å sove selv om det er bråk på stua, og om man bor i en liten leilighet også.

Det er jeg klar over, skrev det i et innlegg høyere oppe.

Skrevet

Hvis jeg var på besøk hos en venninne og ble kastet ut før det var naturlig å avslutte kvelden fordi samboeren skulle legge seg, ville jeg nok synes det var litt rart, så sant de har adskilt stue og soverom. Man tar selvfølgelig litt hensyn -demper musikk/tv o.l. -men jeg ville reagert på at hans sovebehov skulle styre hennes sosiale liv.

Nytt punkt på listen "Fordeler med å være singel"...

Skrevet
men jeg ville reagert på at hans sovebehov skulle styre hennes sosiale liv.

Det hadde jeg reagert på også, det hadde blitt litt sånn "nå er Far hjemme så da skal det være ro i huset"- holdning. Hadde ikke følt at de var likestilte i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...