Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Bryllupslokalet vaart tar maksimum 135 gjester og gjestelisten er naa paa 150. Er engstelig for at ikke 15 stykker vil takke nei, hvor mange/stor prosent takket nei i dere bryllup? Vet ikke hva jeg boer forvente..
Gjest spinnvil_utlogget Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Bryllupslokalet vaart tar maksimum 135 gjester og gjestelisten er naa paa 150. Er engstelig for at ikke 15 stykker vil takke nei, hvor mange/stor prosent takket nei i dere bryllup? Vet ikke hva jeg boer forvente.. Vi ba 110 og fikk 29 avslag. Tror dette er litt mer enn vanlig, da vi hadde mange langveisfarende gjester.
jente 79 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Hos oss var det ikke mange som sa nei... Vi ba 109 og 5 sa nei, og de hadde veldig gode grunner... Ble to mindre rett før bryllupet da, grunnet sykdom. Så tilslutt ble vi 7 mindre enn vi ba... (Dette var selv om det var mange langveisfarende)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Bryllupslokalet vaart tar maksimum 135 gjester og gjestelisten er naa paa 150. Det høres alt for risikabelt ut. Kutt gjestelisten før inbydelsene sendes ut i steden, du
Gjest Veronica Mars Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Vi ba 44, tre sa nei, og to av dem bor i USA. Nå er det tre uker igjen til bryllupet så flere kan vel falle fra pga sykdom o.l. Har dere bedt mange fra utlandet så kan dere vel regne med at en del ikke kommer, men ellers tror jeg ikke jeg ville tatt den sjansen. Endret 13. juli 2007 av Veronica Mars
Ray Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Vi ba 77 og fikk 11 avslag. 2 stk ga beskjed dagen før bryllupet. Litt kjedelig for da var jeg ferdig med å dekke bordet, pynting og alt...
helenejenta Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Vi har bedt 69 stk og ingen har sagt nei. Tror det er litt risikabelt å satse på at 15 skal si nei...
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Vi ba 46 og ingen meldte i utgangspunktet avbud, men fire forsvant helt i siste liten. En ble lagt inn på sykehus, to fikk influensa natta før, og en fikk et veldig fristende jobbtilbud i utlandet som innebar flytting i løpet av fire dager, så da ble det jo avbud på han også. Tror nok sjansen for at folk melder avbud er større i et stort bryllup, for da er jo ikke alle gjestene like nær familie eller nære venner, men å ta sjansen på 15 avbud hadde ikke jeg turt...
BrudBergen Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Tror det er litt avhengig av når bryllupet skal være. Er det midt i ferien, så er vel sjansen større for at det er noen det ikke passer for. Vi skal gifte oss i høst. Invitert 64 stykker til middag og 18 til kaffe. Kun tre som ikke kan komme.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Vi har invitert 108 og kun 2 har takket nei, de bor i Japan. Tviler på at 15 melder avbud, om de da ikke bor i utlandet el.
t-schnuppa Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Vi har bedt 72stk og har ingen avbud! Rettelse.. fikk akkurat tlf fra forloveden min nå.. en av kompisene hans som er afrikansk, kommer til å være i Afrika under bryllupet.. svafristen gikk ut 1.juni da,men , men.. så sa ha at kona kom alene.. synes dette er litt ille for ho jeg da.. jeg kjenner hun ikke, forloveden min kjenner ho såvidt.. ingen av de andre gjestene kjenner henne..stakkars dame da..
Frk.L Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Vi ba 71 personer, men visste før vi sendte innbydelsene at 10 stykker ikke kunne komme (4 fra usa, 1 som nettopp har fått baby, en i australia osv..) men som gjerne ville ha innbydelse allikevel. Utenom det er det 2 som ikke kan komme. Jeg ville aldri tatt sjansen på å invitere flere enn lokalet tar. Hvis ingen sier nei så har du et veldig stort problem..
Malama Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Gå gjennom listen og se hvem du FORVENTER at kommer, og hvem du bare spørr av høfflighet... Ikke be så mange at du risikerer det kommer noen du ikke har plass til... Vi inviterte 112 gjester. Av disse var det ca 20-30 vi antok ikke ville komme.(langveisreisende, søskenbarn vi ikke har noe kontakt med, barnevaktproblemer, etc) (to av dem kom faktisk likevel...) og noen av disse VISSTE vi nok ikke ville komme. Det var en del av dem vi antok VILLE komme som ikke kom også da, så vi endte på 65 gjester... Det var et MYE større frafall enn vi hadde ventet oss. Datoen var før felleferien (St.Hansaften) og var spredd i slektene lenge før innbydelsene ble sendt. Jeg hadde med mine 112 inviterte forventet ca 80 gjester jeg. (utfra altså hvem jeg ikke trodde ville komme, etc)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 De sies at man bør regne med ca 20 % frafall når man inviterer til et større selskap. Vi inviterte 150 svarfristen har ikke gått ut enda men det ser ut som det blir ca 30 som faller fra. Ettersom du har så mange totalt vil det falle fra flere enn det de som har skrevet inn her ellers forteller. Men som hun over sier se på lista deres, hvor mange er slike som mest sannsynlig ikke kommer.
monja Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Vi ba 100 gjester og ca 15 meldte avbud. De aller fleste på grunn av lang reisevei og sykdom.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Vi har invitert max av de vi "må" invitere og så mange det er plass til av de vi vil ha, men lang svar frist. Også etterfyller vi med venner ettersom folk melder avbud. På den måten slipper vi å sitte med for mange gjester i forhold til lokale. Har flere venner som har gjort det på samme måte og synes det er en ok måte å løse det på. Alle har forståelse for at man må invitere tante Olga og onkel Gunnar med nye partenere selvom om man har mer lyst til å invitere venner. Er jo ofte slik at slektninger man ikke har den beste kontakten med melder avbud, men er best å være på den sikre siden så man ikke plutselig sitter med 15 gjester uten bordplass.
Frey Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Vi inviterte 68, 8 har meldt avbud (6 islendinger + 2 grunnet jobb) pluss at en er usikker pga sykdom.
Bente:) Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 Svarfristen vår har ikke gått ut enda, men av de 58 inviterte så har pr. dagsdato 55 sagt at de kommer! De tre siste har ikke svart enda;=)
Helen Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Vi ba rundt 90 (husker ikke helt) og 70 kom. Dette var pga av lang reise og sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå