Gå til innhold

Litt om oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg husker ikke nå hva som har blitt skrevet før i den fine tråden vår inne på bryllup, men jeg tenkte jeg kunne skrive litt om meg og Bananmannen her da, så får dere skrive litt der også, så blir vi litt bedre "kjent" med hverandre :wink:

Chiquita og Bananmannen

Gifter oss: 14.08.04 :hjerte:

Forlovet oss: 08.08.01

Alder når vi gifter oss: Chiquita 22, Bananmannen 32

Gifter oss i: Kirken

Antall gjester: ca 70 (?)

Tja, noe mer som vi kan ha med på "presantasjonen" ????

Kan nevne at vi skal gifte oss her hvor vi bor, ha Sodd til middag, fest på/i et lokale hvor vi kan stå for alt selv, Bananmannens mor har lovt å hjelpe oss økonomisk (mest fordi hun vil at vi skal gifte oss snart - uten å måtte spare lenge i forveien :hoho: ), jeg skal ta Bananmannens etternavn etter vielsen....

Tja, noe mer???

Ikke som jeg husker....

Da venter jeg spent på deres "presantasjon"...

*klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort en hel masse og ligge veeeldig godt an i løypa

(det kunne jo hende at han gikk med på å fremskynde...)(tvilsomt)

Vi gifter oss 29.mai 2004 kl 13 i Bekkelaget kirke

Da vil jeg være 30 og han være nesten 34

Vi forlovet oss 24.12.02

Vi blir hundre mennesker

Vi har ikke bestemt mat , men jeg har bestilt bryllupskake...

Pappa skal følge meg opp, jeg skal bytte etternavn, og jeg skal ha diger bløtkake kjole...

Brudesuiten er bestilt....

Og budsjettet er på rundt 120.000....

Det var vel det viktigste...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg får vel følge opp og fortelle litt om meg og kjærsten! Vi skal altså gifte oss i juni 2004, og når vi gifter oss er jeg 25 og han 30. Vi blir ca. 45 gjester til middag og 15 flere til kaffe/kaker. Foreløpig regner vi med et budsjett på rundt 75 000. Jeg er egentlig litt i mot at det skal koste så mye, men det er jo det det koster for den typen bryllup vi ønsker så da så :-?

Vi har ikke kommet så altfor langt med forberedelsene, men jeg føler heller ikke at det er noen hast. Som dere kanskje har fått med dere, så driver vi og styrer med leie av festlokaler, men jeg regner med at forloverne våre har det under kontroll om ikke så altfor lenge :D

Ellers har vi en stor diskusjon gående for tiden om hvem som skal skifte navn, eller om vi eventuelt beholder våre egne. Jeg synes vi skal ha samme navn, men er lite villig til å skifte (føler at navnet mitt er en så stor del av meg + at fornavnet mitt ikke passer sammen med etternavnet hans i det hele tatt!). Egentlig er det bare en sånn morsom diskusjon, tenker nok vi skal komme til enighet til slutt!

Nok om oss! Lurer fært på hvordan det går med deg, Chiquita, og prosjektet ditt med "å komme ut av skapet" i forhold til foreldrene dine? Og Anitacath, har du funnet ut om du skal be hun du var forlover for eller ikke?

Klem, Amelie.

Skrevet
prosjektet ditt med "å komme ut av skapet" i forhold til foreldrene dine?

Her har det ikke skjedd noen forrandring.....

Ingen vet noe enda, selv om jeg er "sprekke-ferdig" til å fortelle det, så er det Bananmannen som holder meg "nede" (har så lyst til å spørre hun jeg ønsker å ha som forlover, men jeg "må" nok vente litt lengre)

Vel, flot å høre andres "fakta"

*klem*

Skrevet

En liten presentasjon av oss.

Alder: Jeg kommer til å være 25 og min kommende mann 26

Når: 26 Juni 2004

Hvor: Nidarosdomen

Forlovet: 26 Juni 2001

Gjester: ca 100

Har ikke planlagt menyen enno, men selskapslokale er bestilt. Har også funnet meg en kjole, jeg synes den er helt nydelig. Selv om den ikke er helt hvit. Dere kan se den her

http://www.brud-festgaarden.dk/images/hongroise.JPG

Vi er iferd med å lage invitasjonene, da vi skal ha mange gjester med oss fra Danmark. Vi vil at de skal ha invitasjonene i god tid, slik at de kan planlegge reisa til Norge, og når de evt skal ha ferie neste år.

Vi kommer nok med en bryllupsside, på vår hjemmeside etterhvert. Skal bare få tatt meg sammen og laget den :D

Skrevet

Liten presentasjon av oss og!

Jeg er 25 og han er 30.

Vi skal gifte oss 26.6.2004. i Finland.

vi ble forlovet 24.12.2002.

Vi har ikke gjort mer enn "booked"lokaler og tenkt litt på gjestelisten,som består av cirka 30 finner,30 nordmenn og 10 whiskydrikkere fra scotland.

Jeg måtte vente litt med kirken og presten,og samme med menyer og sånt,skal finne ut av det til sommeren.

Ingen budsjett ennå, :o må vi tenke på det nå...jeg vil helst ikke tenke på det i hele tatt :ler:

Jeg har ikke funnet den perfekte brudekjolen ennå, men det er greit,skal slanke meg litt uansett.Vet ikke om jeg skal kjøpe den fra finland,hadde vært litt billigere kanskje.

Dersom ikke alle kan reise til Finland,skal vi ha en liten fest her etterpå,til de eldre i slekten og venner som har ikke råd til å reise... :blunke: (kanskje en selskap til de eldre og en skikkelig fest til oss...)

Ja,det var det,tror jeg...

Skrevet
Anitacath' date=' har du funnet ut om du skal be hun du var forlover for eller ikke?[/quote']

Heller vel mot å la være tror jeg.... Har nok egentlig ikke så lyst til å ha henne der har jeg funnet ut, og lengter ikke så veldig etter henne som venninde heller... Litt slemt kanskje men hun er ikke noen spesielt grei person, og det var egentlig min samvittighet det dreide seg om,

(jeg var i hennes så jeg må invitere henne - kind of thing...)

Så jeg tror jeg dropper det jeg!

Skrevet

Så greit at vi har fått et eget sted da.

Her er litt om oss:

Alder når vi gifter oss er: jeg 35 år og han 39 år.

Vi har holdt sammen i snart 17 år, altså 18 år den måneden når vi gifter oss, og vi har en sønn sammen på 15 år. (Så vi gjør jo egentlig ting i feil rekkefølge :ler: )

Vi gifter oss i Birkeland Kirke i Bergen.

Vi har bestilt lokale og hadde tenkt å ha 40 middagsgjester. Er ikke sikker på om det blir slik likevel. Vi har begynt å tenke på å gjøre det enklere. Kun med nærmeste familie. Det var faktisk det vi begynte med da vi bestemte oss for å gifte oss, men så har bet bare "bygget på seg" etter hvert. Er ikke sikker på om jeg er interessert i å ha et større bryllup likevel. Det viktigste for oss er egentlig det at vi får giftet oss.

Vi får se hvordan vi gjør det. Datoen står iallefall fast uansett. Gift skal vi bli! :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Så var det litt om oss: vi fant hverandre på videregående og har vært sammen i fem år til sommeren. Vært forlovet siden 29.juni 2001, og skal gifte oss 31.juli 2004. Da vil vi begge være rett under 24 år. Vi skal gifte oss i Nordstrand kirke og ha festen i menighetslokalet rett ved siden av. Har planer om kinesisk buffet og eksotisk dessertbord. Ikke skal vi ha alkohol, da foreldrene hans er avholds, men det blir da ordentlig bryllupsfest for det, uten altfor mange leker og taler, forhåpentligvis :) Har planer om å ta navnet hans i tillegg til mine egne.

Har drømmeplanlagt bryllupet i lang tid, vært inne på KG siden høsten 2000, med variert intensitet, men nå føler jeg at det faktisk begynner å nærme seg mer og mer. Har sikkert noe med at vi nå til sommeren tar en tur til Asia for at han skal få hilse på min slekt, og etter som Asia er et shoppingmekka, blir det nok en del innkjøp av diverse ting til bryllupet. Vi kommer også til å få sydd bryllupsklær der.

ringblomst

• 1 måned senere...
Skrevet

Hmmm...litt lenge siden noen sist skrev, her, men jeg oppdaget det nettopp, så da!!! :sjarmor:

Om meg og elsklingen:

Vi traff hverandre og ble sammen på blind date i februar 2002... Og forlova oss i Paris 10.04.03.... :hjerter:

Håper at vi liker lokalet vårt, slik at vi gifter oss 19.06.04... blir uansett i løpet av sommeren en gang..

Vi har kanskje gjort ting litt kjappere enn de fleste, men når det er IT, så er det IT!!!!

Uff...gleder meg sånn.... Og det er så leeeeenge til! Men har j masse morsom planlegging å gjøre i mellomtiden...

Og...jeg er veldig glad for disse sidene her...

:P

Skrevet

Kanskje på tide at jeg skriver noen ord om oss også

Vi ble sammen over tid, helt plutselig, og etter mye mas fant vi ut at det var 15.august 1998. En dato som er lett å huske siden det er dagen etter bursdagen hans og halvtårsdagen min.. :blunke:

14.februar 2001 fridde min kjære. Og igjen en enkel dato og huske: dagen før bursdagen min, halvtårsdagen hans :wink: (I tillegg til at alle butikkene vil minne ham på Alle Hjerters Dag :kgblunk: )

Så 14.august (hans 30 årsdag) gifter vi oss! :hjerter:

Selv vil jeg være 29 når vi gifter oss.

Har bestemt oss for hvor vi vil ha det, men ingenting er sikkert ennå, da vi må ha en til å foreta vielsen denne lørdagen, og de ikke gjør slikt på lørdager alle steder..

Vi har ei datter på et i juli, så vi er flere som gjør ting i feil rekkefølge..

Ellers vet jeg at jeg får et utdrikkingslag en gang mellom 1.august i år og 10.august neste år (har lagt ned forbud mot utdrikningslag etter det..)

Skrevet

Hei

Presentasjon av oss :)

Når: 31.juli 2004 :)

Hvor: Domkirka i Tromsø kl.13.00

Alder: han vil være 31, jeg 23.

Forlovet: 04.07.01

Ble sammen: 28.07.00

Vi skal faktisk gifte oss i samme kirke som min mamma. Til og med på samme dato. Det husket vi ikke før vi bestilte kirke, men nå er det jo morsomt da :)

For oss skjer liksom alt i juli. Han mener det er fordi han skal klare å huske på datoene ;) Begge har bursdag i juli, vi ble sammen i juli, forlovet i juli og skal gifte oss i juli :)

Ellers har vi heller ikke kommet særlig langt.

*Kirken er bestilt

*Han har bestemt seg for forlover

*Jeg TROR jeg har, men har ikke spurt.

*Er usikker på om vi tar selve middagen på restaurant med nærmeste familie og så fest på et lokale med flere slektninger og venner.

*KJOLEN min skal jeg bestille før 1.august i år, da den går ut av produksjon i september. (Da kommer det jo en ny kolleksjon)

chiquita: det må være grusomt å ikke kunne fortelle den gode nyheten!

Skrevet
chiquita: det må være grusomt å ikke kunne fortelle den gode nyheten!

JAAAA!!!

Jeg tror jeg kan bli gal.

Men nå har Anitacath vært så snill at hun ahr sendt en mail til kirken for meg for å undersøke datoen, osv i vår kirke..

Turte ikke sende mailen selv, da de som jobber der er så slemme til å sladre, og siden ingen vet, så...

Jaja...

Jeg må vel prøve å få fortalt det snart...

*håpe håpe*

Skal snakke med Bananmannen snart

Takk for omtanken

*klem*

Gjest Tabby
Skrevet (endret)

En liten presentasjon av oss også.

Hittil har vi bare bestilt kirken, fikk bekreftelsen i går, og fikk bestemme klokkeslettet selv. Tok det såpass tidlig for de skal ha en minnegudstjeneste senere på dagen og de ville ha tid på seg etter bryllupet til å ordne kirken. Greit for meg det altså. Tidlig inn og tidlig ut som gift :D

Han har bestemt seg for forlover, det var et ganske klart valg.

Vi har et lokale i tankene, men må dra og se på det først.

Har vurdert menyen, har kommet til at koldtbord kanskje hadde vært noe. Bare å bestille mat til flere gjester enn vi skal ha til maten så tar vi det som nattmat også ;)

Har en venninne som driver bakeri sammen med mannen sin som jeg har lyst til å bestille kake fra, og så kommer sikkert svigermor til å ordne en kake, og også noen andre rundt oss.

Skal vel bestemme oss for hva slags innbydelser vi skal ha snart, for å se om vi skal lage dem selv og evt må begynne snart. Alt skal jo passe mellom jobb og barn og alt.

Endret av Tabby
Skrevet

Åj, denne tråden hadde jeg ikke sett før!

Litt om oss, ja.

Gifter oss 07.07.04

Hvor: Lade kirke i Trondheim

Forlovet oss: 10.02.01

Alder: Jeg 25, han 24 når vi gifter oss

Ble sammen 13.12.97

Og resten har dere vel sånn høvelig kontroll på fra før...

Viblie - begynner forresten å lure på om ikke jeg vet hvem du er, fra for lenge lenge lenge siden... Nå kan du jo lure! :)

Skrevet

Hmm.. Siden jeg da haar meldt meg inn,får jeg slenge på noen ord om oss her også.. :wink:

Gifter oss den 3.juli 2004,i "min" kirke.. Skal det gjøres,så MÅ man da velge noe tradisjonelt!

Jeg kommer til å være 25 når vi gifter oss,mens prinsen er en "gammel" mann på 30.

Vi har ikke vært sammen mer enn halvannet år,men ser ingen grunn til å vente med noe man VET er riktig :wink:

Har ikke noe helt klart budsjett enda,skal prøve å se hva det kommer på om alt blir som vi vil,også regner jeg med å skjære kraftig ned deretter.. :hoho:

• 3 uker senere...
Skrevet

Litt om oss:

verene og verene-mannen

Gifter oss: 26.06.04 kl. 13:00

Forlovet oss: 31.07.01

Ble "sammen": Ca. 01.01.00

Alder når vi gifter oss: verene 29, verene-mannen 27

Gifter oss i: Kirken

Antall gjester: ?

Det er ennå litt for tidlig til at jeg vet noen detaljer om selve bryllupsfesten. Det blir nok å leie et eller annet lokale, ha tradisjonell middag og kaffe etc. etterpå. Ikke kjempestort bryllup, det blir den nærmeste familien + de beste vennene våre. Ytterligere detaljer får komme etterhvert! :briller:

Jeg skal ta hans etternavn når vi gifter oss, liker den tradisjonen jeg :)

Klem,

Skrevet

Brudulja og Brudulf

Gifter oss : 05.06.04

Forlovet oss : 23.03.03

Ble sammen : 28.07.00

Alder når vi får hverandre : Jeg 26 år minus 2 dager, Brudulf nesten 28

Gifter oss i : Kirken

Antall gjester : 50 +

Vi har ellers bestilt lokale og fotograf, men lenger har vi ikke kommet i planleggingen. Og jeg kommer nok mest sannsynlig til å ta hans etternavn ja!

Gjest Pudding
Skrevet

Hei alle sammen!

Her er litt om oss....

Gifter oss : 31.07.04

Forlovet oss : 24.07.02

Ble sammen : 07.04.01

Alder når vi gifter oss : Jeg blir 23 i mars, og Puddingmannen 26

Gifter oss i : Kirken

Antall gjester : vi ber nesten 100 stykker, men håper på at det ikke kommer mer enn 60 da lokalet vi vil være i ikke er så stort

Vi har ikke kommet så langt med planleggingen ennå. Vi vet hvem vi vil spørre som forlovere, vi vet hvor vi skal feire. Kjole har jeg bare sett på på nettet, sånn at jeg vet omtrent hvordan den skal være før jeg går ned og prøver.

Ellers har vi masse som står foran oss av forberedelser...

Stor klem fra Pudding :D

Skrevet

Får vel komme med litt info om oss også da :D

Vi ble sammen 29. mai - 98

forlovet oss 8. mars - 03

og gifter oss 25. september - 04

vi er begge 24 år når bryllupet står.

vi kommer til å gifte oss i Grorud kirke.

Antall gjester: ca. 70

Min forlover er spurt og har sagt ja og jeg har bestemt meg for hvilken kjole jeg skal ha. Ellers har vi ikke planlagt noe enda.

budsjett: ca 70000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...