Jalp Skrevet 31. juli 2007 #81 Skrevet 31. juli 2007 (endret) Ehm, det må vel være greit å ønske seg litt oppmerksomhet uten å måtte bli r*vkjørt av en eller annen dust med et forkvaklet kvinnesyn? For min del tror jeg ikke nødvendigvis at alle de som blir voldtatt har på seg miniskjørt og utringet topp, jeg tror man kan risikere å bli voldtatt uansett hva man har på seg så lenge man er uheldig nok til å befinne seg i nærheten av feil person. VIL dere forresten at vi skal kle oss i allværsdress på byen? Er det ikke hyggelig at vi pynter oss og har det litt moro, da? Vi blir jo nødt til å slutte med dette hvis ikke gutta klarer å ta nei for et nei. Det var ikke dette jeg lurte på, men det var kanskje ikke noe forsøk på å svare meg heller? Jeg mener at alle gjerne må kunne kle seg som de vil uten å måtte risikere noe som helst de ikke vil. Det jeg lurte på er altså hva dere tenker når dere kler dere slik eller slik? Finnes det en bevisst tanke på hvilke signaler man sender ut? Trenger man å ha et forkvaklet kvinnesyn for å mene at en kvinne kler seg utfordrende? Endret 31. juli 2007 av Jalp
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #82 Skrevet 31. juli 2007 dina. Nå er du helt på trynet. Er ikke årsaken til at dere vil kle dere utfordrende at dere ønsker positiv oppmerksomhet i gjengjeld? Hva har voldtekt i bevisstløs tilstand med positiv oppmerksomhet å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #83 Skrevet 31. juli 2007 Jeg blir så møkkprovosert av å høre sånne ting. Min historie er i Norsk Ukeblad denne uka. Jeg var 18 og jomfru. Ble voldtatt av min beste venn, som var sammen med min venninne. Prøvde først å voldta meg sammen med kompisen sin uten å klare det, neste gang dopa han meg ned og voldtok meg. Er det da min skyld? Neida, kåt drittsekk av en fyr som ikke tåler å få nei av en liten uskyldig jomfru. Han ødela 10 år av livet mitt. Alt gikk til helvete etter dette. Menn som slenger fra seg så jævli mye dritt tyder på uvitenhet. Hadde dere levd tett innpå et voldtektsoffer noen år hadde dere sett hvordan det påvirker noen. Mange får selvmordstanker, spiseproblemer, problemer med jobb og familie, kjærester, sex, selvtilliten. Det er rett og slett forferdelig vondt at noen stjeler en bit av kroppen din uten lov!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #84 Skrevet 31. juli 2007 Hva har voldtekt i bevisstløs tilstand med positiv oppmerksomhet å gjøre? Så det å trenge en bekreftelse på at man ser bra ut, er ensbetydende med at man ønsker å bli voldtatt? Herregud hvor dum det går ann å bli. :kaffe:
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #85 Skrevet 31. juli 2007 Det jeg lurte på er altså hva dere tenker når dere kler dere slik eller slik? Finnes det en bevisst tanke på hvilke signaler man sender ut? Trenger man å ha et forkvaklet kvinnesyn for å mene at en kvinne kler seg utfordrende? Hvor går grensa for hva du kaller utfordrende? Kan du si noe generelt om forskjellen på et ok uteantrekk og et utfordrende et? Greit at en nyskilt 40-åring i lårkort, utringet, åletrang og delvis gjennomsiktig leopardmønstret kjole kan bli oppfattet som utfordrende i klesveien, men for oss andre som bare kler oss litt finere før vi går ut, hvor går grensen? Eller sagt på en annen måte, hvor stor del av damer mellom 25 og 35 på byen vil du si går utfordrende kledd?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2007 #86 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skjønner poenget ditt, Jalp. Det hender jeg ser eller hører om jenter/damer som kler seg i trange topper med dype utringninger som samtidig klager over at mannfolk stirrer på puppene deres. Sånt synes jeg er teit. Hvis jeg kler meg i noe som fremhever puppene mine må jeg også forvente at puppene mine blir sett på. Det betyr ikke at jeg vil ha sex med hvem som helst, jfr utgangspunktet på tråden.
Jalp Skrevet 31. juli 2007 #87 Skrevet 31. juli 2007 Hvor går grensa for hva du kaller utfordrende? Kan du si noe generelt om forskjellen på et ok uteantrekk og et utfordrende et? Greit at en nyskilt 40-åring i lårkort, utringet, åletrang og delvis gjennomsiktig leopardmønstret kjole kan bli oppfattet som utfordrende i klesveien, men for oss andre som bare kler oss litt finere før vi går ut, hvor går grensen? Eller sagt på en annen måte, hvor stor del av damer mellom 25 og 35 på byen vil du si går utfordrende kledd? Nå blir jeg misforstått her. Jeg mener at utfordrende antrekk er OK. Og jeg mener at alle kvinner skal kunne kle seg som de vil. Det jeg lurer på er altså om kvinner tenker bevisst på hva de skal ha på seg når de skal på byen? Om det er noen tanke på hva de skal ha på seg i forhold til hvilke signaler de ønsker å sende ut? Kvinner vet da utmerket godt hvilke klær som sender hvilke signaler? Spørsmålet er altså hvor bevisste dere er på dette? Er dette et vanskelig tema?
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #88 Skrevet 31. juli 2007 Nå blir jeg misforstått her. Jeg mener at utfordrende antrekk er OK. Og jeg mener at alle kvinner skal kunne kle seg som de vil. Det jeg lurer på er altså om kvinner tenker bevisst på hva de skal ha på seg når de skal på byen? Om det er noen tanke på hva de skal ha på seg i forhold til hvilke signaler de ønsker å sende ut? Kvinner vet da utmerket godt hvilke klær som sender hvilke signaler? Spørsmålet er altså hvor bevisste dere er på dette? Er dette et vanskelig tema? Det er bare umulig å gi deg et svar hvis jeg ikke vet hvordan du skiller mellom "bypent" og utfordrende Mange antrekk som jenter oppfatter som dresscode for å gå på byen vil kanskje gutter oppfatte som utfordrende.
Jalp Skrevet 31. juli 2007 #89 Skrevet 31. juli 2007 Jeg skjønner poenget ditt, Jalp. Det hender jeg ser eller hører om jenter/damer som kler seg i trange topper med dype utringninger som samtidig klager over at mannfolk stirrer på puppene deres. Sånt synes jeg er teit. Hvis jeg kler meg i noe som fremhever puppene mine må jeg også forvente at puppene mine blir sett på. Det betyr ikke at jeg vil ha sex med hvem som helst, jfr utgangspunktet på tråden. Takk Bellatrix. Jeg er helt enig at det ikke skal forventes noe som helst, uansett klesdrakt. Dette er ikke vanskelig. Kler man seg med klær som blotter hud på strategiske steder, må man regne med en oppmerksomhet i forhold til dette. Det synes jeg ikke man kan klandre menn for. Men det er forskjell på oppmerksomhet og å ta seg tilrette. Bør det ikke være så enkelt at hvis man ikke ønsker oppmerksomhet i form av f.eks. blikk, så kler man seg på en annen måte?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2007 #90 Skrevet 31. juli 2007 Takk Bellatrix. Jeg er helt enig at det ikke skal forventes noe som helst, uansett klesdrakt. Dette er ikke vanskelig. Kler man seg med klær som blotter hud på strategiske steder, må man regne med en oppmerksomhet i forhold til dette. Det synes jeg ikke man kan klandre menn for. Men det er forskjell på oppmerksomhet og å ta seg tilrette. Bør det ikke være så enkelt at hvis man ikke ønsker oppmerksomhet i form av f.eks. blikk, så kler man seg på en annen måte? Det er jeg helt enig med deg i. På samme måte som at mannfolk som kler seg i trange t-skjorter så man tydelig kan se konturene av overkroppen må regne med at vi damer kikker. I går kjøpte jeg meg en topp. Den er ganske mye utringet. Mannen min likte den veldig godt, og det var litt av poenget med den.
Jalp Skrevet 31. juli 2007 #91 Skrevet 31. juli 2007 Det er bare umulig å gi deg et svar hvis jeg ikke vet hvordan du skiller mellom "bypent" og utfordrende Mange antrekk som jenter oppfatter som dresscode for å gå på byen vil kanskje gutter oppfatte som utfordrende. Jeg må nok innrømme at det er lenge siden jeg "var på byen". Derfor vet jeg ikke hva som er dresskode for kvinner nå. Men med utfordrende mener jeg selvfølgelig klær som blotter mye hud. Det betyr korte skjørt og dype utringninger eller f.eks. en åletrang kjole som avslørte alt av konturer under. Så bevisste som kvinner ofte er på klær, innbiller jeg meg at man er veldig bevisste på hvilke signaler man ønsker å sende ut ved bruk av klesdrakt. Men det virker av og til som om kvinner ikke vil innrømme at de kledde seg ganske utfordrende fordi de ønsket oppmerksomhet med spesielle formål. F. eks. å få med seg en partner hjem for kvelden. Jeg mener altså at dette er helt greit og at det er alles selvfølgelige rett, uten å bli fordømt på noen måte. Men av en eller annen grunn virker det som at det er vanskelig for noen kvinner å innrømme at de kler seg på en utfordrende måte fordi de ønsker en seksuelt ladet oppmerksomhet. Kanskje det har noe med moralisme å gjøre, hva vet jeg? Jeg håper at noen kan opplyse meg.
Jalp Skrevet 31. juli 2007 #92 Skrevet 31. juli 2007 Det er jeg helt enig med deg i. På samme måte som at mannfolk som kler seg i trange t-skjorter så man tydelig kan se konturene av overkroppen må regne med at vi damer kikker. I går kjøpte jeg meg en topp. Den er ganske mye utringet. Mannen min likte den veldig godt, og det var litt av poenget med den. Akkurat. Og det er langt på vei den ærligheten jeg er ute etter. Men det er jo mulig at denne ærligheten sitter langt inne fordi det ikke er stuerent for kvinner å gå på byen for å jakte helt åpenlyst enda? Kanskje det finnes en indre hakkeorden blant kvinner også her? Kvinner kan vel være ganske så nådeløse med hverandre i forhold til å vise at man er stolte over kroppen sin? Problemet er naturligvis at idealene er helt ute av kurs og det medfører at alt for få kvinner er stolte av kroppen sin.
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #93 Skrevet 31. juli 2007 Men med utfordrende mener jeg selvfølgelig klær som blotter mye hud. Det betyr korte skjørt og dype utringninger eller f.eks. en åletrang kjole som avslørte alt av konturer under. Så bevisste som kvinner ofte er på klær, innbiller jeg meg at man er veldig bevisste på hvilke signaler man ønsker å sende ut ved bruk av klesdrakt. Men det virker av og til som om kvinner ikke vil innrømme at de kledde seg ganske utfordrende fordi de ønsket oppmerksomhet med spesielle formål. F. eks. å få med seg en partner hjem for kvelden. Jeg har både korte skjørt, dype utringninger og trange klær, bruker det dog ikke samtidig Jeg kler meg likt på byen om jeg er singel og har lyst til å flørte, eller om jeg har kjæreste og/eller av andre grunner kun har lyst til å være sammen med venninnene mine. I forhold til kjærester kler jeg meg mer etter det jeg vet virker på akkurat ham. Du glipper litt på kvinners forfengelighet. I en post her snakker du om hakkeorden. Husk at kvinner er mer opptatt av hva andre kvinner går med og hvordan de ser ut enn menn. Når en kvinne ser bra ut på byen, handler det ikke nødvendigvis om å tiltrekke seg oppmerksomhet fra menn. Motivasjonen kan være den samme som den som får noen menn til å kjøpe seg en rå bil, eller i hvertfall sørge for å ikke ha en bil som er vesentlig mindre kul enn normen. Å se bra ut gir status mellom kvinner.
Jalp Skrevet 31. juli 2007 #94 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har både korte skjørt, dype utringninger og trange klær, bruker det dog ikke samtidig Jeg kler meg likt på byen om jeg er singel og har lyst til å flørte, eller om jeg har kjæreste og/eller av andre grunner kun har lyst til å være sammen med venninnene mine. I forhold til kjærester kler jeg meg mer etter det jeg vet virker på akkurat ham. Du glipper litt på kvinners forfengelighet. I en post her snakker du om hakkeorden. Husk at kvinner er mer opptatt av hva andre kvinner går med og hvordan de ser ut enn menn. Når en kvinne ser bra ut på byen, handler det ikke nødvendigvis om å tiltrekke seg oppmerksomhet fra menn. Motivasjonen kan være den samme som den som får noen menn til å kjøpe seg en rå bil, eller i hvertfall sørge for å ikke ha en bil som er vesentlig mindre kul enn normen. Å se bra ut gir status mellom kvinner. OK, jeg trodde kanskje at det kunne være vel så viktig å kle seg slik at det gir status i jentegjengen. At det kan være motivert av beslektede mekanismer som får menn til å ønske og ha den fineste bilen, høres troverdig ut. Dermed kan man kanskje si at en utfordrende bekledning kan ende opp med å få en uønsket bieffekt som f.eks. å få ekstra oppmerksomhet fra menn? Hvis man ser det slik, kan det jo også være en slags logikk i at kvinner er avvisende, selv om klesdrakten i menns øyne sier noe annet. Dette tror jeg i så fall flere menn trenger å vite om. Klær som oppfattes som "frekke" er altså ikke et signal til menn om at man ønsker ekstra med oppmerksomhet fra oss, men et forsøk på økt status blant kvinnene. :klø: Det kan vel kanskje ikke skade at kvinner vet at menn kanskje i noen tilfeller feiltolker de signalene et gjennomsiktig bluse gir?
Gjest =tentacle= Skrevet 31. juli 2007 #95 Skrevet 31. juli 2007 Dermed kan man kanskje si at en utfordrende bekledning kan ende opp med å få en uønsket bieffekt som f.eks. å få ekstra oppmerksomhet fra menn? Positiv, høflig, og upåtrengende oppmerksomhet fra menn regnes av de aller fleste kvinner ikke som uønsket Mange er oppmerksomhetskåte også, selv om de ikke nødvendigvis er kåte. Hvis man ser det slik, kan det jo også være en slags logikk i at kvinner er avvisende, selv om klesdrakten i menns øyne sier noe annet. Dette tror jeg i så fall flere menn trenger å vite om. Klær som oppfattes som "frekke" er altså ikke et signal til menn om at man ønsker ekstra med oppmerksomhet fra oss, men et forsøk på økt status blant kvinnene. :klø: Det kan vel kanskje ikke skade at kvinner vet at menn kanskje i noen tilfeller feiltolker de signalene et gjennomsiktig bluse gir? Her er det en kortslutning hos en del menn. Det kan meget vel være at en flott kvinne har på seg frekke klær fordi hun er ute etter en sexpartner. MEN, hun kan være veldig kresen på hvem hun har lyst på, og få menn gjør et så godt førsteinntrykk i byfylla som de tror. Til og med en over middelaldrende taxisjåfør som voldtar en ungjente på hjemvei, bruker hennes korte skjørt som signal på at hun vil ha sex. Hvorfor tror så mange menn at eventuelle signaler er rettet mot akkurat dem? Hadde det bare vært tiltalte som hevdet det hadde jeg tatt det som billig bortforklaring, men mange vanlige gutter blir fornærmet over avslag på kontaktforsøk hvis jenta har pyntet seg.
skanky Skrevet 31. juli 2007 #96 Skrevet 31. juli 2007 Hvordan kvinner kler seg, har ingenting med saken å gjøre. Det finnes vel ingen klesplagg i verden som sender signaler om at man vil bli voldtatt. Jeg tror ikke folk helt forstår hvor forferdelig voldtekt er, og derfor blir liksom ikke steget fra å tafse på en lettkledd og tilsynelatende kåt dame til å voldta henne så langt. Men det ER faktisk forskjell på å barbere seg og kutte av seg hodet. Er lei av at voldtekt ufarliggjøres med "argumenter" om bekledning, oppførsel, beruselse etc. Det er en grov og grusom forbrytelse uansett.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #97 Skrevet 1. august 2007 Her er det en kortslutning hos en del menn. Det kan meget vel være at en flott kvinne har på seg frekke klær fordi hun er ute etter en sexpartner. MEN, hun kan være veldig kresen på hvem hun har lyst på, og få menn gjør et så godt førsteinntrykk i byfylla som de tror. Til og med en over middelaldrende taxisjåfør som voldtar en ungjente på hjemvei, bruker hennes korte skjørt som signal på at hun vil ha sex. Hvorfor tror så mange menn at eventuelle signaler er rettet mot akkurat dem? Hadde det bare vært tiltalte som hevdet det hadde jeg tatt det som billig bortforklaring, men mange vanlige gutter blir fornærmet over avslag på kontaktforsøk hvis jenta har pyntet seg. Nå tror jeg vi er kommet frem til et VESENTLIG poeng. Hvis det var slik at det at vi kler oss utfordrende betyr at vi vil ha sex med hvem som helst - til og med taxisjåføren på vei hjem - da må vi jo ha med oss en bag med klær når vi er på byen? Eller kanskje vi skal ha en burka så vi kan flashe sexy-habitten bare de kandidatene som er interessante? Til Jalp: Jeg kler meg for å fremheve mine positive egenskaper/trekk og skjule de mindre positive. Jeg bruker MER tid foran speilet hvis jeg skal ut med venninner enn med menn (kan jeg bruke denne toppen en gang til eller har alle venninnene sett akkurat denne kombinasjonen før. Søren - fikk ikke til håret og hun frisørvenninnen er der sikkert i kveld, hva må hun tro). Skal jeg ut for å danse er det som regel vorspiel først ... med venninner ... Så når jeg hypnotiserer deg med min dype utrigning er det for at du ikke skal se den valkete magen ... Det er klart at vi liker positiv oppmerksomhet fra kjekke menn. Dessverre følger ofte inpåsliten oppmerskomhet fra teitinger med ...
Solskinn Skrevet 1. august 2007 #98 Skrevet 1. august 2007 Ja der sier dere noe. Det er klart jenter kler seg for å sende ut signaler, men det er ikke bare derfor vi kler oss som vi gjør. Vi kler oss for å være attraktive, men det betyr som dere sier ikke at vi vil ha sex med hvem som helst, men med en spesiell kanskje. Selv kler jeg meg som jeg gjør fordi JEG vil føle meg bra. Her om dagen var det nydelig vær og jeg hadde på meg et kort skjørt. Jeg følte meg fantastisk den dagen, og gikk hjem til mannen min og følte meg kjempe sexy. Dette var ikke en invitasjon til noen andre menn der ute enn til mannen min, og jeg kledde meg slik fordi JEG følte meg bra. Det er klart menn kikket sikkert, noe jeg ikke hadde hatt noe mot, MEN det var ikke det som var poenget med at jeg hadde det på meg. Poenget var at JEG likte klærne og syntes de var sexy. Hva jeg liker å ha på meg, og hvilke klær som får meg til å føle meg attraktiv har ikke noe med at jeg inviterer andre til å ha sex med meg. Når jeg går på byen flørter jeg ikke med andre, danser ikke med andre menn, og søker på ingen måte hverken sex eller oppmerksomhet aktivt. Jeg kler meg likevel i utringede topper fordi det får meg til å føle meg attraktiv og ha en kjekkere kveld, og ha det bra med meg selv. Om men da stirret tar jeg ikke dette negativt, det er klart at en utringning leder til det men det er ikke pga deres blikk jeg kler meg på denne måten. Det er ene og alene fordi jeg liker klærne og føler meg attraktiv i dem.
Jalp Skrevet 1. august 2007 #99 Skrevet 1. august 2007 Nå tror jeg vi er kommet frem til et VESENTLIG poeng. Hvis det var slik at det at vi kler oss utfordrende betyr at vi vil ha sex med hvem som helst - til og med taxisjåføren på vei hjem - da må vi jo ha med oss en bag med klær når vi er på byen? Eller kanskje vi skal ha en burka så vi kan flashe sexy-habitten bare de kandidatene som er interessante? Til Jalp: Jeg kler meg for å fremheve mine positive egenskaper/trekk og skjule de mindre positive. Jeg bruker MER tid foran speilet hvis jeg skal ut med venninner enn med menn (kan jeg bruke denne toppen en gang til eller har alle venninnene sett akkurat denne kombinasjonen før. Søren - fikk ikke til håret og hun frisørvenninnen er der sikkert i kveld, hva må hun tro). Skal jeg ut for å danse er det som regel vorspiel først ... med venninner ... Så når jeg hypnotiserer deg med min dype utrigning er det for at du ikke skal se den valkete magen ... Det er klart at vi liker positiv oppmerksomhet fra kjekke menn. Dessverre følger ofte inpåsliten oppmerskomhet fra teitinger med ... Jeg er litt klokere nå, en også litt skuffa Tenke seg til: Damene bryr seg i mindre grad om hva menn tenker eller reagerer i forhold til de signalene som følger med damens påkledning. Det er den interne konkurransen blant damene som teller. Og jeg som trodde det var menn som kjøpte seg penisforlengere. Hva penisforlenger blir på kvinnesiden tør jeg ikke spekulere noe rundt her. Jeg lar meg ellers stadig hypnotisere, men ikke så mye av utringninger. Mer av øyne i grunnen. Og så kommer det jo litt an på øynene som ser også. Kanskje er det du forsøker å skjule akkurat det som gjør deg interessant for de kjekke og høflige mennene? Men det er kanskje de innpåslitne teitingene som burdte ha lest dette? Men det holder kanskje at kvinner vet at det kan ligge an til mistolkninger her? Jeg tror vel kanskje ikke det, men noen innpåslitne teitinger som man må være ekstra tydelige overfor, er kanskje ikke så ille hvis alle skjønte at ethvert seksuelt samkvem krever tydelig samtykke. Uavhengig av kleskode og setting.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #100 Skrevet 1. august 2007 Jeg er litt klokere nå, en også litt skuffa Tenke seg til: Damene bryr seg i mindre grad om hva menn tenker eller reagerer i forhold til de signalene som følger med damens påkledning. Det er den interne konkurransen blant damene som teller. Og jeg som trodde det var menn som kjøpte seg penisforlengere. Hva penisforlenger blir på kvinnesiden tør jeg ikke spekulere noe rundt her. Bare en liten teori om hvorfor: Jeg kan komme nyklippet, med totalt ny frisyre og helt ny topp på fest. Hvem kommenterer det? Guttene eller jentene? Jeg mente ikke å si at jeg ikke bryr meg om guttenes mening om utseende - men stort sett er jo dere fornøyd hvis dere ser en sexy fremtoning. Dere husker ikke om det skjørtet og den toppen ble brukt sammen forrige lørdag. Bare at det var sexy ... Yo see ...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå