Gjest Gutt19 Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Ifølge Dagbladet er det voldtekt hvis det skjer på en fest og dama er halvt bevisstløs, døddrukken, eller full. Dette er selvsagt noe som ikke medfører riktighet. En voldtekt er at en mann overfaller en kvinne, og tvinger henne til samleie. Dette kalles for overfallsvoldtekt, men er i mine øyne den eneste som kan kalles voldtekt. Det som skjer på fester er selvsagt ikke jentas direkte skyld. Men når hun drikker seg drita, eller kler seg utfordrende, så må hun forvente at gutter kan ha sex med henne uten at det fremgå som at hun ikke vill. Dette er et overgrep, men ikke en voldtekt. Voldtekt er selvsagt et onde, men jenter må tenke på hvilke signaler de sender ut. For det er vel ingen jenter som vil bli voldtatt?
waco Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Dersom jenta senere klarer å få bevist at det var ufrivillig så er gjennomsnittutbetalingen omkring 100 000 kroner i erstatning i norge i år 2006.
Gjest Pax Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Jeg forstår ikke at det kan være attraktivt å ha sex med et døddrukkent menneske som enten er bevistløs/sover eller ikke klarer å si nei. Hvilken type mennesker er det som gjør slikt? Det må være en person som har mangelfulle empatiske evner, har jeg kommet fram til. En person som ser sitt snitt til å utnytte et annet menneske på sitt mest svake og sårbare (dvs ikke i stand til å gjøre motstand) har jeg ikke sansen for. Selvfølgelig er det voldtekt.
Poetens_Tårer Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Men når hun drikker seg drita, eller kler seg utfordrende, så må hun forvente at gutter kan ha sex med henne uten at det fremgå som at hun ikke vill. Nei, nei og atter nei. Hvis man misbruker en døddrukken jente på den måten, så vet man at det man gjør er galt, og man vet at dette er noe hun ikke vil. Hvorfor har man plutselig rett til å gjøre det bare fordi hun ikke er våken og kan si nei?
¤flicka¤ Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 La oss si at din fulle kompis sovnet på sofaen. Ville du benyttet deg av anledningen til å stjele lommeboka hans? Sannsynligvis ikke. Likevel synes du det er greit å voldta en sovende, full kvinne. Hvorfor det?
Gjest DyneTryne Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Mannfolk med denne meningen mener vel at de forvandles til verdens mest attraktive med en gang ei jente blir dritings? Og har dere tenkt over at kanskje ikke de kler seg slik for å tiltrekke menn? Kanskje de gjør det for de er ute og sjekker damer? Ikke bli så innbilske.
Gjest Mann 42 Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Ifølge Dagbladet er det voldtekt hvis det skjer på en fest og dama er halvt bevisstløs, døddrukken, eller full. Dette er selvsagt noe som ikke medfører riktighet. En voldtekt er at en mann overfaller en kvinne, og tvinger henne til samleie. Dette kalles for overfallsvoldtekt, men er i mine øyne den eneste som kan kalles voldtekt. Det som skjer på fester er selvsagt ikke jentas direkte skyld. Men når hun drikker seg drita, eller kler seg utfordrende, så må hun forvente at gutter kan ha sex med henne uten at det fremgå som at hun ikke vill. Dette er et overgrep, men ikke en voldtekt. Voldtekt er selvsagt et onde, men jenter må tenke på hvilke signaler de sender ut. For det er vel ingen jenter som vil bli voldtatt? Det er ikke bare i følge Dagbla`at det er voldtekt. Det er voldtekt i følge loven også. Å benytte seg av at en annen er bevisttløs eller på annen måte ute av stand til å sette seg til motverge, er voldtekt så god som noen. At jenta kanskje burde latt være å drikke seg så full, er ikke noe argument. Ungdommer, og kanskje særlig ungjenter, kan fort drikke mer enn de tåler, eller hadde tenkt. Det hører nesten med at det er noen som svimer av på fest. Og ærlig talt, at en jente er pen, kan da ikke være en invitt til at hun skal utnyttes mens hun er bevisstløs! Den som på ramme alvoret mener at det ER det, har fortjent den straffen som tilkommer en voldtektsforbryter, spør du meg!
Gjest Mann 42 Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Forøvrig så tror jeg ikke egentlig at du vil kunne opprettholde den holdningen at det ikke er voldtekt hvis dama var full, bevisttløs og pen på samme tid: Spør deg selv: Hvis det var søstera di, ville det vært greit da? Eller ville du hatt problemer med det?
Jalp Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Det trenger IKKE være gjennomført samleie for at det i lovens forstand skal være voldtekt. Terskelen for en straffbar ovetredelse kan skje idet beføling m.v. begynnes å bli "nærgående". Dette gjelder selvfølgelig begge kjønn. Jeg vil råde TS og andre "usikre" til følgende: IKKE forsøk å ha sex med noen med mindre det er tydelig gitt uttrykk at vedkommende ønsker det. Jeg vil også råde dere til å ha sex i edru tilstand, fordi misforståelser da lettere unngås. I tillegg er sex bedre da. Et nei er ALLTID et nei. Eller, hvis du er i tvil: IKKE gjennomfør dette. Man kan også bli dømt for uaktsom voldtekt.
Solskinn Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Om en person ikke har sakt ja, tatt aktivt initiativ etc, til et samleie er det voldtekt uansett hvordan man vrir og vender på det. Det å ha sex med en person som er så godt som bevisstløs, og ikke er i stand til å si nei er absoludt voldtekt. Dette er like mye voldtekt som det at man ikke er i stand til å si nei, fordi man har en kniv mot strupen. Grunnen til at man ikke kan si nei er likegyldig. Det er klart det er uaktsomt av en kvinne å drikke seg så drita, særlig sammen med folk man ikke kjenner, men dette fratar ikke voldtekstmannen noe annsvar for det. Vi lever i et land hvor ei jente skal kunne gå naken på gata, sove naken full på gulvet på en fest eller hva som helst, uten at dette betyr at noen skal kunne utnytte henne.
Gjest koosejenta Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 jeg syns at det er mange som skriker ut voldtekt for den minste ting... Har dere ikke tenkt på at den andre personen kanskje også er dritafull og ikke klarer å lese signaler så godt? Er det da bare gutten som skal få svi fordi hun ikke klarte å si nei?? og også omvendt: gutten er sovnet av og jenta som også er full ser sitt snitt til å åpne buksa og gi han en blowjob fordi hun har lyst? Og hun tror at han sikkert syns det er deilig.. Eller jenta sover i sofaen og gutten er kåt og har lyst å knulle henne,og håper hun syns det er deilig og våkner og blir med... Selvfølgelig skal man ikke gjøre det men hvis begge er fulle så syns jeg at skylden skal fordeles..Jeg mener at det ikke er voldtekt men lovene sier jo noe annet,men jeg syns det er feil å kalle det for voldtekt....
Gjest Bellatrix Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 gutten er sovnet av og jenta som også er full ser sitt snitt til å åpne buksa og gi han en blowjob fordi hun har lyst? Ja, da har hun voldtatt han. Loven er ikke kjønnsbetinget. Man skal være to om å ha sex.
Gjest Gjest_Mannen_Tore_* Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Håper TS en dag drikker seg dritings, og at han havner sammen med noen som er homofil, og i tillegg har TS's holdning. Håper da at han blir rævkjørt så det holder..... Tror pipa hadde fått en annen tone da gitt.... Men som han selv sier, han kan jo for det selv, han var sikkert pent kledd for å imponere damer, og stakkars han homofile han syntes jo gutten bare var så søt og nydelig....
Poetens_Tårer Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Ja, da har hun voldtatt han. Loven er ikke kjønnsbetinget. Man skal være to om å ha sex. Det var en sak som ble omtalt i avisen for en stund siden, der akkurat det hadde skjedd. En firmafest der en mann hadde sovnet, og en kvinne hadde gitt han en blowjob. Han våknet og følte seg veldig krenket. Det var så ille at han valgte å anmelde henne, og hun ble dømt (tror jeg).
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Hvis hun tilsto så ble hun nok dømt. Dessverre er det nesten bare de ærlige som tilstår som blir dømt i volds- og voldtektssaker. De som lyver slipper unna, hvis det ikke er vitner til hendelsen.
Gjest Bellatrix Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Det var en sak som ble omtalt i avisen for en stund siden, der akkurat det hadde skjedd. En firmafest der en mann hadde sovnet, og en kvinne hadde gitt han en blowjob. Han våknet og følte seg veldig krenket. Det var så ille at han valgte å anmelde henne, og hun ble dømt (tror jeg). Ja, hun ble det.
Gjest Gjest234 Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Så lenge mannen er velutstyrt, må det vel være greit?
waco Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Hvorfor juger dere dere for dere selv? Nå sa første bruker at jenter drikker seg drita, ikke at de er bevisstløse` Så derfor spør jeg dere, hvorfor mener dere jenter som sover og er bevisstløse når første bruker mente jenter som er fulle og flørtende og pågående, Og ganske bevisste. Hvorfor sier dere at man ikke kan voldta bevisstløse mennesker når første deltager på tråden tydelig sier at det er jenter som er oppavgående og vet hva de vil?
Gjest Don Giovanni Skrevet 16. juli 2007 #19 Skrevet 16. juli 2007 Ifølge Dagbladet er det voldtekt hvis det skjer på en fest og dama er halvt bevisstløs, døddrukken, eller full. Voldtekt er selvsagt et onde, men jenter må tenke på hvilke signaler de sender ut. Hvorfor det? Jeg sender også ut en mengde signaler,men jeg vil selv avgjøre hvem som skal gi respons på dem. Det er ikke fritt frem.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #20 Skrevet 16. juli 2007 Ifølge Dagbladet er det voldtekt hvis det skjer på en fest og dama er halvt bevisstløs, døddrukken, eller full. Dette er selvsagt noe som ikke medfører riktighet. En voldtekt er at en mann overfaller en kvinne, og tvinger henne til samleie. Dette kalles for overfallsvoldtekt, men er i mine øyne den eneste som kan kalles voldtekt. Det som skjer på fester er selvsagt ikke jentas direkte skyld. Men når hun drikker seg drita, eller kler seg utfordrende, så må hun forvente at gutter kan ha sex med henne uten at det fremgå som at hun ikke vill. Dette er et overgrep, men ikke en voldtekt. Voldtekt er selvsagt et onde, men jenter må tenke på hvilke signaler de sender ut. For det er vel ingen jenter som vil bli voldtatt? Skaff deg profesjonell hjelp. Om du ser på døddrukne og halvveis bevisstløse jenter som fritt vilt har du et potensielt liv i fengsel foran deg. Å være full eller utfordrende kledd er ikke det samme som samtykke til sex.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå