Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har planer om en langhelg i en storby sammen med fire venninner i november.

Har noen anbefalinger å komme med? Gjerne hotel også. Er opptatt av at vi kan spise, drikke og shoppe for en ok rimelig penge, samt at det er mulig å få tak i billige flybiletter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amsterdam! Sikkert ganske råttent vær i november, men kjempefin by (: Masse shoppingmuligheter også.

Skrevet

Anbefaler Tallinn jeg. Ikke så stor by, men ypperlig til shopping, billig mat og OK pris på overnatting.

Av hotell anbefaler jeg Sokos Hotel Viru som har en god internasjonal standard.

Skrevet
Anbefaler Tallinn jeg. Ikke så stor by, men ypperlig til shopping, billig mat og OK pris på overnatting.

Av hotell anbefaler jeg Sokos Hotel Viru som har en god internasjonal standard.

Vi vurderte også det hotellet, men jeg syns innredningen så litt glorete ut. Hvordan var det egentlig?

Skrevet
Vi vurderte også det hotellet, men jeg syns innredningen så litt glorete ut. Hvordan var det egentlig?

Jeg har bodd der en gang og da hadde vi stort dobbeltrom. Innredningen der var lekker og fin, og det var forholdvis nytt alt sammen. Vil anta at det ikke er så mye anderledes på de vanlige dobbeltrommene. Så sammenliknet med en del andre hoteller i Tallinn vil jeg si at dette er mye bedre.

Gjest Tallinn-fan
Skrevet

Tallinn er fantastisk, dra i siste halvdel hvis dere skal i november, så får dere med julemarkedet. Kom hjem fullastet med julegaver, pepperkaker og marsipan ;)

Skrevet

Er Tallin bedre enn Riga? Kjenner et par som har vært der uten å være veldig begeistret. Noen som har vært begge steder?

Gjest Gjest
Skrevet
Er Tallin bedre enn Riga? Kjenner et par som har vært der uten å være veldig begeistret. Noen som har vært begge steder?

Jeg har vært begge steder, og likte Tallinn desidert best.

Skrevet
Jeg har vært begge steder, og likte Tallinn desidert best.

Kan jeg spørre hvorfor?

Har også vært i Tallinn, men har litt lyst på å dra til Riga...

Gjest Gjest
Skrevet
Kan jeg spørre hvorfor?

Har også vært i Tallinn, men har litt lyst på å dra til Riga...

Jeg synes Tallinn er penere, mer ekte middelalderatmosfære. Flere butikker, mer å se generelt. Liker også Vilnius bedre enn Riga, men alle byene er verdt et besøk bare for å ha sagt det :)

Skrevet

Jeg har vært i både Tallinn og Riga og byene kan nesten ikke sammenliknes. der Tallinn er både intim og koselig, er Riga "overfladisk" og stusselig. Tallinn er en by som har en nydelig gamleby, brostein, trangse smug og nydelige gater. Riga hadde ikke noe av dette. Jovisst er det gamleby der også, men den er desverre helt blottet for sjarm...

Så jeg anbefaler Tallinn på det varmeste og julemarkedet der er også verd å få med seg ja. Men de billigste varene finner man rett utenfor bymuren, der er det også massevis av boder og de er der hele året.

Skrevet

Kan anbefale København. Jul i Tivoli er helt utrolig!! Julemarked i Nyhavn, masse koslige cafeer og restauranter, kjempebra shopping. Masse magasiner om det er kaldt ute :)

Skrevet

:)

Kan anbefale København. Jul i Tivoli er helt utrolig!! Julemarked i Nyhavn, masse koslige cafeer og restauranter, kjempebra shopping. Masse magasiner om det er kaldt ute :)

Enig i at København er en kjempeflott by, men vi har vært der så mange ganger alle sammen og har lyst til å prøve noe nytt. :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Hva med London? Nå har ikke jeg vært der på høsten/vinteren, men det ville jeg absolutt vurdert.

Gjest Camelia
Skrevet

Jeg synes Riga med sin Jugend-stil er fantastisk... Fant dog ikke så mye å shoppe.

Skrevet
Jeg synes Riga med sin Jugend-stil er fantastisk... Fant dog ikke så mye å shoppe.

Det beste shoppe-stedet var det gigastore kjøpesenteret rett utenfor sentrum! :tommel:

Skrevet

Hvordan kommer en lettest dit? Reiser til Riga om seks dager...

Gjest Camelia
Skrevet

Kjøpesenteret, hvis det er det samme som jeg tenker på, ligger egentlig veldig sentralt. Gangavstand fra bykjernen. Like ved ligger et utendørsmarked som selger hummer og kanari. Jeg kjøpte bl.a. noen veldig fine hjemmestrikkede ullvotter på det markedet.

Skrevet
Kjøpesenteret, hvis det er det samme som jeg tenker på, ligger egentlig veldig sentralt. Gangavstand fra bykjernen. Like ved ligger et utendørsmarked som selger hummer og kanari. Jeg kjøpte bl.a. noen veldig fine hjemmestrikkede ullvotter på det markedet.

Nei, dette kjøpesenteret er mye, mye større. Latvias største. Det ligger ca 15 min med taxi utenfor sentrum, men det går visst busser dit også. Alfa shopping centre heter det, her er hjemmesiden:

http://www.alfaparks.lv/?&lang=en

De hadde massevis av butikker og noen var veldig rimelige også.

Skrevet

Hørtes jo flott ut! Vet du hva det koster med taxi ut der? Og hva er navnet på senteret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...