Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

SVALBARD- noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og minkjære har planer om en svalbardtur. En rimelig sådan, men full av opplevelser.. hundekjøring, isklatring og slikt. Noen som har noen forslag. Finnes det f.eks lavvoer å sove i? Reiseselskap? Arrangører?

Vil vite ALT! Har du vært der? Hvordan var det?

Skrevet

Jeg har vært på Svalbard og det var helt fantastisk. Oversteg alle mine forventninger og de var ikke lave.

Sjekk f.eks. http://www.svalbard.net - der er det en liste over arrangører. Jeg har god erfaring med Svalbard Wildlife Service, men de andre er sikkert også bra.

MEN - vær klar over at det IKKE er billig verken å reise dit eller å være der. Ingen av overnattingstilbudene er spesielt billige. Priser på overnatting finner du og på linken ovenfor, det er et par gjestehus som er rimeligere enn hotellene, men ikke noe ungdomsherberge. Det er dyrt å spise ute, men flere av restaurantene der er meget gode og absolutt verdt prisen. Vi brukte bonuspoeng for å fly dit så akkurat flyturen ble jo billig, men vi måtte bestille et halvt år i forveien for å få plass på flyet med bonuspoeng i påsken.

Alle aktiviteter er dyre å være med på og du kan ikke gjøre noe særlig på egenhånd. Utenfor Longyearbyen er det ikke trygt å bevege seg uten våpen pga. isbjørn og med mindre du er erfaren i bruk av skytevåpen er det best å dra på turer med guide, . Mange av disse blir også booket opp lenge i forveien så det er lurt å bestille med en gang du vet når du skal reise, selv om det bare er dagsturer. Snøscootertur koster 1500-2000 per pers for en dag, hundekjøring tror jeg vi betalte 700-800 for og det varte bare noen timer.

Jeg vil absolutt anbefale deg å reise dit, det er helt utrolig fantastisk, men vær forberedt på at det blir dyrt.

Skrevet

Svalbard er dyrt. Ikke plassen for økonomi-ferie.

Men, det er utrolig flott, og verd hver en krone.

Det nye hotellet (Rica, tror jeg) er veldig bra.

Tror ikke jeg ville ha bodd i lavvo med isbjørner tuslende utenfor :o

Snøscootertur til Barentsburg er favorittopplevelsen min. Veldig spesielt å se en typisk russisk by der oppe.

Gjest Poirot
Skrevet

Var på en 4,5 dagers tur i en påske, kostet 12 000 med full kost og losji. Ikke rent billig med andre ord. Tror det kan være like greit å kjøpe en pakkeløsning, da er de beste turene inkludert. Jeg likte snøskutertur til Barentsburg best.

Om sommeren kan man dra på båttur og se mer uberørte områder.

SVALBARD ANBEFALES!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...