Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter at vi flytta inn i ny leilighet i fjor, har vi bare fått høye strømregninger. Forige kvartal lød på følgende: 7000 kr :overrasket: Verken jeg eller sambo kunne fatte hvordan regninga kunne bli så høy, med ei leilighet i 4 etg på ca 70 kvm.

Vi har et ganska godt forhold til naboene våre, så vi spurte de hva dem fikk i regning (bor under oss, men har like stor leilighet). De fikk 1200 kr og vi 7000 kr... Ikke sløser jeg og sambo med strømmen, men vi fant ut at det neste kvartalet skulle vi spare SKIKKELIG på strømmen her i huset.

Vi har hatt alle lys avslått, bortsett fra på badet. Vi har hatt absolutt ALLE varmeovnene avlått. Klærne vasker vi på et felles vaskerom som er inkl i husleia. Det vil si at komfyren, kjøleskapet, PC og en sjeldent gang TV har brukt strøm her. I tillegg var vi på ferie i 3 uker med alt av strøm avslått.

I dag kom regninga. Den lød på 2500 kr. Bedre, men fortsatt dyrt synes jeg.

I fjor leide vi ei 60 kvm stor leilighet og da var høyeste regning på 1700 kr.

Kan man ringe Elverket og få spesifisert regning? Begynner å lure på om vi betaler naboens regning også...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest Libit
Skrevet

Kontakt nettleverandøren din straks og få bestilt kontroll av målar evnt. ein el-sjekk. Det kan vere ein feil på målaren, eit apparat el.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags avtale har dere med strømleverandør? Noen har jo brent seg på å ikke ordne dette etter flytting; da får man noe slags "nødnett" via Hafslund (?) som er svindyrt. Også regner jeg med dere leser av strømmen selv, ikke at det blir estimert av leverandør.

Gjest synseren
Skrevet

Strømmen er ikke dyr her akkurat nå.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva slags avtale har dere med strømleverandør? Noen har jo brent seg på å ikke ordne dette etter flytting; da får man noe slags "nødnett" via Hafslund (?) som er svindyrt. Også regner jeg med dere leser av strømmen selv, ikke at det blir estimert av leverandør.

Jeg synes forresten også det virker som dere får veldig (!) høye regninger - vi bor i hus på 180 kvm, bruker riktignok ikke hele, men det blir endel lys, oppvarming (i hvert fall fram til beg av mai), vaskemaskin, oppvaskmaskin osv, vi er nesten alltid hjemme, og vi fikk regning på 2 200 nå... Har aldri fått i nærheten av 7 000...

Skrevet

Jeg har en leilighet på samme størrelse, bruker 1500 kr på strøm i kvartalet ink nettleie (er ganske flink på å spare strøm). Kan ikke forstå at strømregningen skal bli så høy hos dere, det må være en feil ett eller annet sted.

Skrevet

høres veldig feil ut ja, vi bruker jo ikke halvparten på å varme opp en enebolig fra 60 tallet som er litt større på vinterstid en gang og vi har 90 % strømbasert oppvarming.

Gjest Gjest
Skrevet

Får dere regningene bare hvert kvartal? 7000 høres mye ut, men 1200 pr kvartal, var ikke det veldig lite?

Jeg får regninger på ca 1200-1500 pr andre måned og jeg har en leilighet på 68 kvadratmeter. Men det skal nevnes at jeg har et ventilasjonsanlegg som går konstant og selvfølgelig bruker strøm og da.

Gjest Gjest_Kanutte_*
Skrevet

Ventestrøm heter det. Det koster skjorta. Sjekk at dere har inngått avtale med et strømselskap! (det skal stå på regningen hva dere betaler og om det er "ventestrøm")

Skrevet

det var jo utrolig dyrt. bor i leilighet av samme str og fikk regning på 1050 kr nå nettopp. Her står 1-2 pcer på hele tiden.. tven står ofte på.. vasker klær og oppvask når det trengs.

vi har riktignok fyring og varmvann inkludert i husleia da.. så sparer nok en del på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...