Branna Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hva synes dere? Skal jeg blande familiene våre? Problemet er at min familie er større en hans. Og så er det overvekt av menn som kommer. Par skal få sitte sammen, har vi bestemt, for det er det som er vanlig i våre familier. Og vennene skal samles på en utstikker av E-bordet, fordi de er de eneste i samme aldersgruppe og vil derfor trives bedre sammen, tror vi. Men disse onklene og tantene, altså. Er det veldig viktig om det er annenhver mann og kvinne, eller om kvinnen alltid sitter til høyre for mannen? Hva har dere gjort?
kathrine79 Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Det er viktigere at bordsammensetningen er riktig i forhold til menneskene og kjemi enn gamle regler - helt klart. Det går ikke 100% opp uansett. Vi hadde runde bord, men lagde onkel og tante bord, og blandet familiene så godt det lot seg gjøre. V plassete også par sammen. Tror alle koste seg jeg
Kath Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Vi har min famile på en utstikker, hans familie på en utstikker og venner i midten (E-bord) og har ikke hørt noe negativt om det! Alle er fornøyde at de sitter blandt kjentfolk, og vi vil heller ha en god stemning enn at noen skal sitte rundt mange ukjente som de ikke trør ta iniativ til å snakke med! Men, dere må gjøre det DERE føler er riktig!
Branna Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 Vi har min famile på en utstikker, hans familie på en utstikker og venner i midten (E-bord) og har ikke hørt noe negativt om det! Alle er fornøyde at de sitter blandt kjentfolk, og vi vil heller ha en god stemning enn at noen skal sitte rundt mange ukjente som de ikke trør ta iniativ til å snakke med! Men, dere må gjøre det DERE føler er riktig! Ja, det var slik jeg hadde tenkt også, men så er det jo det at min familie er så mye større... Men det er ikke viktig om ikke kvinnen sitter til høyre for mannen, så lenge de sitter ved siden av hverandre?
kathrine79 Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Men det er ikke viktig om ikke kvinnen sitter til høyre for mannen, så lenge de sitter ved siden av hverandre? Det tror jeg ingen tenker over, og hvis noen gjør det har de for lite å gjøre spør du meg I skikk og bruk står det også at den eneste gangen man skal sitte ved siden av sin mann/kone er i sitt eget bryllup. Sånn er det ikke lenger...
Chiquita Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Jeg ville nok ha blandet familiene (vi gjorde dette) Pass bare på at det sitter noe "kjentfolk" i nærheten (andre siden av bordet, f.eks) slik at de også kan veksle noen ord. "Tryggere" med noen kjente i nærheten. Og om dere plasserer dem dere tror vil ha noe å snakke om (interesser, jobb, osv), så er det ikke noe problem å blande familiene. Vi blandet "de eldre" av familiene våre på to E-armer, og så hadde vi yngre familie + venner blandet på den midterste armen
Frey Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Vi skal ha 6mannsbord (foruten hovedbordet som blir litt flere). Og vi er såpass heldige at det går opp med antall mannlige og kvinnelige gjester, så det gjør ting litt enklere. Det vi legger vekt på er: * Alle skal kjenne noen ved bordet (minst en) * Par skal få sitte sammen * Ikke for stor aldersspredning * Siden det er et flerspråklig selskap så plasserer vi heller ingen som ikke kan snakke med alle på bordet sammen Dette gikk forbausende greit å få til så nå får vi bare håpe at gjestene koser seg
jente 79 Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Hos oss også ga bordplasseringen seg litt selv... Vi la vekt på mye av det sammen som Frey. Jeg har også stor familie, det var nesten halvparten av middagsgjestene. Men la vekt på å spre de. Hadde et tante/onkel bord og et rent vennebord foran oss. Men ellers ble det blandet. Var mange unge folk i bryllupet vårt, så gikk fint å blande.
Ray Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Syns det var litt vanskelig å ha oversikt over alle som skulle komme. Men tror alle var fornøyde med hvor de satt. Jeg plasserte besteforeldre, tante og onkler fra begge familier samlet. Så ann alder.... Så de yngste tantene uten date plasserte jeg nærmest vennene hans. Søsknene våre satt på samme bord og prøvde ellers å sette folk der hvor jeg trodde de ville trives. Jeg satt de som var par sammen og med damen til høyre. De som var single ble plassert sammen med venner som de trivdes sammen med. Da var jeg ikke så nøye med å prøve å sette jente-gutt-jente-gutt....
Malama Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Vi hadde store planer om å blande i massevis. Helt til vi så hvor mange flere av mine "tanter og onkler" som kom, enn hans. Derved samlet vi hans (fem stykker!) og bestefaren hans, men satte dem slik at de likevel delvis var "nesten blandet" med noen av mine slektniner som de ville passe best sammen med. Med søskenbarna blandet vi litt mer, for der var det litt mer å ta av til å blande, men hadde alltid noen de kjente på andre siden av bordet, og holdt par samlet (og single ved siden av noen andre de kjente) Det gikk ikke alltid opp med "kvinne-mann" og kvinnen på rett side, men vi prøvde litt der det gikk. Og jeg tror borsetningen var vellykket, alle sa i alle fall at de hadde trivdes godt, og de av mine som hadde satt i nærheten av hans slektninger (og motsatt) ga også ytrykk for at det var greie folk "h*ns slekt" også.
-Simba- Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Jeg var nettopp i ett bryllup hvor jeg dro uten samboeren min, og jeg ble puttet midt imellom totalt ukjente onkler, tanter og søskenbarn. Det var fryktlig kjipt når alle andre jeg kjente satt bak ryggen min og fikk sitte sammen... Så om det kommer noen "single" gi de ihvertfall en de kjenner i nærheten.
Branna Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2007 Jeg var nettopp i ett bryllup hvor jeg dro uten samboeren min, og jeg ble puttet midt imellom totalt ukjente onkler, tanter og søskenbarn. Det var fryktlig kjipt når alle andre jeg kjente satt bak ryggen min og fikk sitte sammen... Så om det kommer noen "single" gi de ihvertfall en de kjenner i nærheten. Ja, dette har jeg vektlagt ganske mye. Derfor sitter alle vennene våre på samme "utstikkeren". Det er bare 4 stykker som kommer single, og alle er venner. Alle utenom én kjenner en eller flere av de andre vennene, og han som ikke kjenner noen er en svært sosial person som lett kommer i prat med andre. Så det går nok bra. Det er faktisk vennebordet som er det eneste vi er helt sikre på klaffer. Men det er disse tantene og onklene... Men vi finner nok på noe. Har jo ikke fått alle svarene enda. Svarfristen går ut 1. august, så det er ikke lenge igjen å vente.
Helen Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Vi blandet begge familiene og vennene. Vi passet på at det ble sånn noenlunde lik alder og at det ikke bare var ukjente som satt sammen. Dette fungerte veldig fint. Vi fikk ros av gjestene etterpå for det førte til at det ikke ble dannet klikker senere på kvelden. De bryllupene jeg har vært i der man setter hver familie for seg og vennene for seg har ført til at det fortsatt blir slik utover kvlden også. Det er jo fint at alle får muligheten til å bli kjent med nye mennesker.
Branna Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. juli 2007 Vi blandet begge familiene og vennene. Vi passet på at det ble sånn noenlunde lik alder og at det ikke bare var ukjente som satt sammen. Dette fungerte veldig fint. Vi fikk ros av gjestene etterpå for det førte til at det ikke ble dannet klikker senere på kvelden. De bryllupene jeg har vært i der man setter hver familie for seg og vennene for seg har ført til at det fortsatt blir slik utover kvlden også. Det er jo fint at alle får muligheten til å bli kjent med nye mennesker. Ja, jeg er enig med deg egentlig, men for vår del er det bare vennene våre som er i samme aldersgruppe, vi har ingen familiemedlemmer som er jevnaldrende som oss som er bedt i bryllupet. Tviler på at noen av vennene våre vil synes det er så moro å sitte sammen med en onkel eller tante. Dessuten kjenner ikke alle vennene våre hverandre, så da blir jo alle kjent med noen nye uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå