Smørblomsten Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Åpnet en flaske rødvin som ikke var god! MEN, den kan vel brukes til matvin??? Men til hva? Tips? Må være til noe enkelt. Og hvor lenge kan en åpnet flaske (med proppen i) stå før den må helles ut?
onyx Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Kommer vel an på hvor dårlig den er det. Jeg vet om et par av de billigste vinene på polet som jeg ikke ville hatt i en gryterett og langt mindre drukket.... Viner som jeg ikke liker så godt, men ikke er så vonde at de havner i sluket, bruker jeg i sauser og gryteretter. Du kan også fryse den i terninger og bruke i sauser etterhvert. Med bare kork og i kjøleskap ville jeg nok prøvd å bruke den innen en uke, med vinesaver kan den fint stå litt lengre om den bare skal brukes i mat. Og sangria er jo en fin sommerdrikk for viner som man egentlig ikke vil drikke bar.
Drua Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Var den ødelagt? http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...CMS-Start?id=54 - Tror du kan ta den med til polet hvis det er feil på den og få en ny flaske. Eller rett og slett bare vond? Hvis den er skikkelig vond ville jeg ikke brukt den i mat heller jeg da...
Smørblomsten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 Var den ødelagt? http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...CMS-Start?id=54 - Tror du kan ta den med til polet hvis det er feil på den og få en ny flaske. Eller rett og slett bare vond? Hvis den er skikkelig vond ville jeg ikke brukt den i mat heller jeg da... Nei, det var en typisk billig-vin fra Syden som vi FIKK på hotellet vi bodde.....Kanskje fryse ned i isterninger, lurt!
Fakse Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Det er supret å fryse vin, men jeg ville ikke ha brukt isterninger. Vin som fryser får litt sånn porøs slush-konsistens, så det er umulig å få den ut av isterningposer, mens en isterningform av plast bare blir missfarget (ja jeg har prøvd ). Anbefaler å fryse i vanlige frysebeger, ikke fyll helt fulle. Da er det bare å ta en kniv å skjære av en passe terning neste gang du trenger vin i en saus eller gryterett
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hvis vinen ikke er god nok til å drikke, er den heller ikke god nok til å ha i maten. Det ville være synd å ødelegge en god saus med dårlig vin. Så mitt råd til deg er at du heller den i vasken.
Gjest Pax Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Hvis du blander den med litt cola blir den kanskje drikkbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå