Gå til innhold

Hvorfor er kvinner redd tordenvær?

Fremhevede innlegg

Gjest Lady M
Skrevet

....spurte en bekjent av meg en dag det lynte som verst ute. Hans kone og datter satt i kjelleren med gråten i halsen, og det samme gjorde søsteren og han var litt irritert på de.

Jeg er ikke redd i tordenvær, men er det sant at kvinner generelt er redd tordenvær?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg elsker tordenvær, og har alltid gjort det. Da jeg var barn, var tordenvær om sommeren noe av det mest spennende jeg visste om. :)

Det var ikke så morsomt å bli fanget av tordenvær da jeg var ute på joggetur for noen uker siden=>gjennomvåt. :sprettoy:

Skrevet

Jeg liker også tordenvær.

Skrevet

Jeg er ikke redd...synes det er koselig jeg når det tordner og regnet pøser ned.

Skrevet

jeg elsker også lyn og torden, om det blir skikkelig skikkelig, trekker jeg ut alle stikkontakter, tenner stearinlys og setter meg gjerne på balkongen under pledd og med kakao, da er det perfekt å sitte å se på lynene og høre tordenet buldre, deilig.

har lurt tidligere på om det kan være tillært for mange, at dersom de har foreldre/en forelder som har vært engstelig eller redd, så har de lært at det er farlig eller skummelt, for mange ihvertfall.

hos pappa stakk vi opp på loftet og satt i loftsvinduet og så på, og hos mamma trakk vi ut kontakter, tente stearinlys og jeg innbiller meg at ett av stedene drakk vi kakao.. for det har jeg fått en intens lyst på i det været.

Gjest StockDama
Skrevet

Skummelt? Det er jo utrulig koselig ! Lynet er pent å se på når de flyr over en mørk himmel, og brakene som kommer etterpå er rett og slett godt å høre på... men trur jeg er enig med Aline, at det kanskje er tillært. De jeg kjenner som har en hysterisk forelder er som regel redd det selv...nogenlunde det samme som med edderkopper. Er mor/far livredd edderkopper, er det stor sannsynlighet barnet også blir det.

Skrevet

Jeg synes tordenvær er fascinerende. Da benker jeg meg på verandaen med kikkerten og bare nyter og studerer. Kjempemoro! Har ikke helt tro på at det er tillært da, mora mi søkte alltid tilflukt i kjelleren under tordenvær da vi var små - og vi bodde en plass det tordnet masse hele sommeren. Husker at jeg lå i sengen om kvelden en gang og så kulelyn - kjempespennende, det lynte ut av stikkontakten også når det slo ned i strømnettet. Men jeg har lært av henne å dra ut alle støpsel i tordenvær.

Skrevet

Liker torden og lyn og synes vi har altfor lite av det. Da jeg var barn er jeg sikker på at det tordnet mye oftere og kraftigere.

Den eneste gangen jeg ikke har syntes at torden var topp, var da faksen min gikk til helvete på grunn av det. Men det er mange år siden nå...

Jeg elsker VÆR rett og slett.

Gjest Spring Hermit
Skrevet
Liker torden og lyn og synes vi har altfor lite av det. Da jeg var barn er jeg sikker på at det tordnet mye oftere og kraftigere.

Enig i denne. Kan ikke huske at vi har hatt en ordentlig tordenstorm de siste 10 årene.

Synes de er kjempekoselige.

Skrevet

Jeg har aldri vært redd tordenvær, heller fasinert. Men det ble litt i meste laget en gang på hytta, lynet slo ned i et tre rett ved siden av hytta, makan til bråk! Trodde et øyeblikk hele hytta raste!

Skrevet

Jeg synes det er koselig, jeg. Dessverre har vi veldig lite tordenvær på våre kanter.

Gjest synseren
Skrevet
Fordi det er skummelt :redd:

Kanskje ikke så rart jeg synes det er skummelt. Mor pleide å vekke oss, vi ble sittende i en gang uten vinduer med dynene rundt oss helt til tordenværet var over. :ler:

Synes egentlig lynet er verst.

Skrevet

Det er fascinerende med tordenvær.

Tenker på Tor med hammeren, jeg - og var det ikke Åsgårdsreia som gikk forbi i norrøn mytologi?

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg er ikke redd tordenvær selv, men kjenner mange som er det. Merkelig nok er ingen av disse menn.

Kanskje det kommer av at det er mer akseptert at kvinner innehar irrasjonell frykt? Hvilke menn er redd edderkopper eller frosker?

Ellers tror jeg det absolutt er riktig at denne frykten er tillært.

Skrevet

Lyn og torden er jo helt herlig. Syntes vi har det alt for sjelden ja. Fasinerende og se på, og deilig å høre på.

Skrevet

Jeg er ikke redd tordenvær, synes i grunn det er litt spennende. Som liten syntes jeg det var gøy når det tordnet og lynte, noe jeg i grunn synes enda.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bare moderat tillæring tror jeg. Min mor er slett ikke begeistret for det, mens jeg liker det. Men som mange andre er jeg ganske flink til å trekke ut støpsel når det lyner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...