Gå til innhold

Hvorfor gifter du deg?

Hvorfor gifter du deg?  

26 stemmer

1. 1. Hva er årsaken(e) til at du har valgt å gifte deg?

• Økonomiske årsaker
      0
    • Hovedsaklig av tradisjon
      0
    • Har alltid ønsket å være "hvit brud" med kirkebryllup
      1
    • Religiøs betydning
      1
    • Vise verden at jeg vil dele resten av livet med ham
      6
    • Stadfeste ovenfor oss to at vi vil dele resten av livet sammen
      18
    • Festen med god mat, venner og godt humør
      0
    • Andre årsaker (beskriv i tråden)
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg har fått til noen forståelige alternativer.

Jeg lurer altså på hvorfor du har valgt å gifte deg. Det er godt mulig du mener det er en blanding av flere årsaker, men hva er hovedårsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi elsker hverandre og vet vi vil være sammen resten av livet, men vi kunne godt levd som samboere uten at det hadde forandret på følelsene og forpliktelsene vi har overfor hverandre. Så det var nok kanskje mest de juridiske og praktiske grunnene som veide mest da vi valgte å gifte oss, og også det at vi ville vise for alle den kjærligheten og forpliktelsen vi har for hverandre.

Skrevet

Vi gifter oss for å vise verden at vi elsker hverandre og vil satse på hverandre, at vi vil tilbringe resten av livet sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi det betyr utrolig mye for ham at vi er gift og han ofrer mye for meg og min karriere, derfor er det bare rettferdig at vi gifter oss. Selvom om jeg hadde foretrukket samborer på ubestemt tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Om vi gifter oss nå så er det i hovedsak pga økonomi og for at han føler det sikrere om det kommer barn i bildet.

For meg ble forholdet befestet ved en spesiell episode etter vi hadde vært sammen i ca et år, og etter det var jeg klar over at enten ble det oss to, eller så kom jeg til å leve livet enslig. For han tror jeg den bekreftelsen kom når han fridde rett etter dette.

Så noe mer bekreftelse trenger vi egentlig ikke, og jeg tror ikke det kommer til å endre seg.

Paradoksalt nok er det er også grunnen til at jeg nøler med å sette i gang bryllupskarusellen. Den grunnen jeg helst vil det skal være er en mer religiøs/åndelig bekreftelse om at vi har gitt oss selv til den andre, men slik jeg ser det nå så er det på mange måter for sent, det har jo allerede skjedd. Føler at om vi skal gjenta det nå så blir det såpass påtatt at det blir feil, og det blir nesten bare trist på et vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...