Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt oss til England på budsjett-ferie, og sjekker Ryanair.. Kan noen hjelpe meg med info om hva slags avgifter/merksnodige tillegg som kommer i tillegg til selve billetten? Vet det var snakk om en egen bagasjeavgift, men klarer ikke å skjønne meg på hjemmesiden hvorvidt det er det... (Ser at det er max 15 kg pr person)

Noen som nettopp har vært på tur med Ryanair som kan fortelle? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

Var på Englandstur med Ryanair i mai og har sporet opp bekreftelsen jeg fikk på mail og der er følgende utgifter listet opp:

PAYMENT DETAILS

*******956.00 NOK Adult

*******858.00 NOK Taxes,Fees & Charges

*******172.00 NOK Aviation / WCHR Levy

*********0.00 NOK Car Rental

*********0.00 NOK Insurance

*****1,986.00 NOK Total Paid

Dette er for to personer, så det er altså flyplassavgifta/skatten og bagasjeavgifta som kommer i tillegg. Vi reiste med liten koffert på 10-15 kg hver, handbaggasje og handveske. I tillegg er det kanskje greit å regne inn transport til og fra flyplassen, for min ble den på noen kroner mer da jeg dro med Ryanair.

Skrevet

Vi reiste med Ryanair til London i våres og når jeg bestilte billettene på nettet så måtte jeg legge inn antall kolli per pers utenom håndbagasje og betale for dette. Man kan også velge å betale når man kommer på flyplassen, men da er det dobbel pris.

Her kan du lese om de forskjellige utgiftene til Ryanair.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du skal sjekke inn bagasje med RyanAir må du betale ekstra for det. Da kan du sjekke inn 15kg. Uten å betale kan du ta med 10kg håndbagasje. Hvis du går over noen av disse må du betale overvekt.

Og som de over sier - regn med transport til flyplass. RyanAir flyr ofte til små flyplasser utenfor sentrum.

• 5 måneder senere...
Gjest blåmobil
Skrevet
Var på Englandstur med Ryanair i mai og har sporet opp bekreftelsen jeg fikk på mail og der er følgende utgifter listet opp:

PAYMENT DETAILS

*******956.00 NOK Adult

*******858.00 NOK Taxes,Fees & Charges

*******172.00 NOK Aviation / WCHR Levy

*********0.00 NOK Car Rental

*********0.00 NOK Insurance

*****1,986.00 NOK Total Paid

Dette er for to personer, så det er altså flyplassavgifta/skatten og bagasjeavgifta som kommer i tillegg. Vi reiste med liten koffert på 10-15 kg hver, handbaggasje og handveske. I tillegg er det kanskje greit å regne inn transport til og fra flyplassen, for min ble den på noen kroner mer da jeg dro med Ryanair.

Jeg har nå panikk! Reiser avgårde med Ryanair om få uker, og så nå på bekreftelsen...så ikke at det stod noe om baggasje der..

- hvor er den den går inn under av de punktene som er på reservasjonen?

Er så redd jeg har glemt å bestille baggasje..

- Og 1 ting til, vi har en baggasje på deling(har skjønt at det ikke er lov) men vet jo ikke hvem av oss baggasjen står på...Er det nøye?

Takknemlig for svar-fort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...