Rexina Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Har det egentlig så stor hensikt? Hvis det bare er for å lukke porene, kan man likesågodt bare bruke kaldt vann:) jeg tror ikke jeg tåler tonicen jeg har nå. Den har Aha-syre i seg, noe jeg ikke tror er så bra på min sensitive hud. Rensekremen/melka er ganske mild, så den går fint. Men trenger man virkelig tonic? føler ikke at rensekremen legger igjen et belegg på huden.. Den tetter i alle fall ikke igjen porene. Noen som vet?
Wonders Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Jeg gjør allrid det, og på bomullen er det mere dritt enn jeg kunne trodd, etter å vørt særdeles nøye under såpevasken. Porer er vriene å komme til i overalt, tonic ala Clinique sin, svir der det trengs, og er urent. Ellers er den bare dyprensene. Smør alltid godt etterpå, uten tonic føler jeg at jeg tetter porer med krem,,,huff
Gjest Alou Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Ja, en toner kan fjerne det siste av avfallsstoffene på huden hvis rensen ikke renser godt nok. I tillegg kan en toner ha god effekt på ulik type hud: eks, hvis den er eksfolierende kan den hjelpe på tør hud. Tideligere brukte man basiske renseprdoukter og "rettet" opp ph-en i huden med å bruke en nøytraliserende toner, men nå er de aller fleste renseproduktene annerledes.
Rexina Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2007 Jeg gjør allrid det, og på bomullen er det mere dritt enn jeg kunne trodd, etter å vørt særdeles nøye under såpevasken. Porer er vriene å komme til i overalt, tonic ala Clinique sin, svir der det trengs, og er urent. Ellers er den bare dyprensene. Smør alltid godt etterpå, uten tonic føler jeg at jeg tetter porer med krem,,,huff Men Clinique-tonic 1-4 er jo med alkohol, noe som IKKE er bra for huden. det tørker veldig ut og mange reagerer på det: da er det jo ikke rart at det svir! Jeg har sensitiv hud (tåler ikke vaskemiddel/skyllemiddel med parfyme engang), så det er derfor jeg er litt skeptisk til Aha-syra i tonicen min..
Gjest Alou Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Hvis du har rens og tonic i samme serie så er det sikkert aha-syrer i rensen også. Men i de leste (parfymeri) serier er ikke mengden så veldig høy.
Rexina Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2007 Det er ikke fra Parfymeri, men et merke som heter Artistry.. Jeg kan snakke med hun jeg kjøpte den av, for jeg tåler så lite. Men det kan vel ikke være bra å eksfoliere huden hver dag, to ganger daglig?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Jeg bruker det ikke, og har heller aldri brukt det. Har hverken store porer eller urenheter.
Gjest Deception Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Litt fruktsyrer skader nok ikke, for sannsynligvis er andelen syrer så liten at det ikke har noen særlig effekt. For å ha eksfolierende effekt, må produktet ha lav ph (under 4, tror jeg), og det er det få kosmetikkprodukter som har. Så hvis den føles OK, kan du nok fortsette å bruke den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå