Gå til innhold

maur i huset

Anbefalte innlegg

Gjest senora
Skrevet

For 3. sommer på rad har vi maur i huset om sommeren. Ser at det er den samme sorten som vi har på tunet, og har prøvd å leite oss fram til tuer og svi dem av. Har tydeligvis ikke tatt knekken på dem, for inn kommer de og de liker seg selvsagt best på kjøkkenet. Unngår smuler og annet rot så godt jeg kan, men jeg ser 3-4 maur hver dag som jeg tar knekken på. Nå håper jeg virkelig at det er noen av dere som har gode råd. Prøvde noen bokser i fjor som vi kjøpte på gartneriet, men de hjalp ikke stort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal svi av maurtuer, så husk at de er minst like store under jorda som over, og det nytter dessverre ikke å bare ta toppen av tua.

Skrevet

Du kan kjøpe et stoff som du vanner med, jeg har sett det his Jernia.

Hvis det er sukkermaur kan du også legge ut en blanding av melis og potetmel. Dette tar de med til tuen og når de spiser det døe de av stivelsen i potetmelet.

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg hadde masse maur inne i sommer. Kjøpte et stoff på tube (hvit tube, husker ikke hva det heter) som jeg la ut på papp-biter de to stedene der de fleste maurene var. Etter 2 - 3 dager så jeg ikke snurten av noen maur lenger.

Gjest senora
Skrevet

Takk for gode tips! Jeg skal ut og handle i morgen...

Gjest Tigerjente
Skrevet

Fant du en løsning?

Vi har også maur inne i år som i fjord.

I fjord var det veldig mange, satt jeg i ro i noen minutter var de på meg. I år er det bare en-to i rommene i første etasje.

I fjord kjøpte jeg ett middel som heter effekt og som er å få tak i hos actum også så jeg det på en malings fabrikk nettopp. Det sprayes på områdene maurene er, så luftes det. Man bør ikke oppholde seg i rommet i de neste 4 timene. Etter det kan du leve som normalt. Jeg spurte om barn og kryping på gulv ol. (jeg hadde da en 1,5 år gammel gutt) Det var det ikke noe fare med, og han kunne tilogmed ligge på gulvet å slikke på det sa de. Ikke at jeg lot han gjøre det da :erter:

Etter noen dager var maurene borte. I år har jeg ikke orka å styre med de.

Gjest Gjest
Skrevet
Fant du en løsning?

Vi har også maur inne i år som i fjord.

I fjord var det veldig mange, satt jeg i ro i noen minutter var de på meg. I år er det bare en-to i rommene i første etasje.

I fjord kjøpte jeg ett middel som heter effekt og som er å få tak i hos actum også så jeg det på en malings fabrikk nettopp. Det sprayes på områdene maurene er, så luftes det. Man bør ikke oppholde seg i rommet i de neste 4 timene. Etter det kan du leve som normalt. Jeg spurte om barn og kryping på gulv ol. (jeg hadde da en 1,5 år gammel gutt) Det var det ikke noe fare med, og han kunne tilogmed ligge på gulvet å slikke på det sa de. Ikke at jeg lot han gjøre det da :erter:

Etter noen dager var maurene borte. I år har jeg ikke orka å styre med de.

Fjord= er slike som Norge er så kjent for ;)

I fjor tok vi oss en tur til en fjord....

Skrevet
Jeg hadde masse maur inne i sommer. Kjøpte et stoff på tube (hvit tube, husker ikke hva det heter) som jeg la ut på papp-biter de to stedene der de fleste maurene var. Etter 2 - 3 dager så jeg ikke snurten av noen maur lenger.

Mener dette heter Nippon ellernoe i den dur. Det har vi brukt hjemme også, med veldig god effekt, men mauerne har desverre en tendens til å komme igjen år etter år :sprettoy:

Skrevet

Jeg har brukt et stoff som heter Pasta-kill - veldig effektivt. Har bare brukt det ute da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...