Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Inspirert av den andre tråden om alkohol og budsjettsprekk tillater jeg meg å starte et nytt emne selvom det er 9 år siden jeg sto brud. Hva er det viktigste dere planleggere bruker penger på, og hvorfor? Levende musikk? Innbydelser, pynt, duker og annet stash? God mat og alkohol? Bryllupsreise og fin kjole? Jeg synes det var viktig med god mat og mye drikke, gode viner (kunne kjøpe alkohol selv), levende musikk. Dette skapte stemningen jeg ønsket meg.
Gjest tomatMina Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Ja da spør jeg dere folkens her på KG om følgende: Hva er viktigst når det gjelder Bryllup, mht. planleggingen, selve dagen osv... Hva tror dere vordende bruder, brudgommer, gjester, godt gifte om dette! HVA er det vi i det hele tatt setter mest pris på og har som minne fra et BRYLLUP? Er det om hårfargen til brudgommen matcher skoene til "brura", og fargen på brudebuketten matcher pynten på serviettene - ELLER er det rett og slett MATEN, DRIKKEN, MUSIKKEN og SELVE FESTEN SOM ER DET VI HUSKER?
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Maten, drikken, musikken! Endret 12. juli 2007 av Trampe
Gjest tomat Mina Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Maten, festen og musikken er det viktigste helt klart Legg gjerne på et laken av en duk for min del, jeg mener, er det Damaskduk så ser jeg ikke forskjell uansett
¤flicka¤ Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal gifte meg neste år Det eneste jeg er sikker på, er at jeg vil gjøre det meste for at det skal bli en morsom fest for gjestene - og oss, naturligvis. Bra musikk og god mat og drikke er viktig, samt koselige men ikke alt for høytidelige omgivelser. Regner med at det blir høytidelig nok i kirka Vi tar det som en selvfølge at vi skal ha fri bar. Og så må jeg ha en kjole og han en dress
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Inspirert av den andre tråden om alkohol og budsjettsprekk tillater jeg meg å starte et nytt emne selvom det er 9 år siden jeg sto brud. Hva er det viktigste dere planleggere bruker penger på, og hvorfor? Levende musikk? Innbydelser, pynt, duker og annet stash? God mat og alkohol? Bryllupsreise og fin kjole? Jeg synes det var viktig med god mat og mye drikke, gode viner (kunne kjøpe alkohol selv), levende musikk. Dette skapte stemningen jeg ønsket meg. Mat og drikke er viktigst for meg. Innbydelser, pynt og duker minst viktig. Ikke musikk heller, mye levende musikk er så dårlig at jeg heller vil ha noen vi kjenner til å være dj. Lokale, kjole og reise et sted i midten
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 I prioritert rekkefølge: God mat i følge med god drikke. Variert og god musikk og underholdning. Vil heller ha en vettug DJ enn et hammond orgel helvete. Toastmasteren må gjøre jobben og sørge for at det blir god stemning sammen med gjestene. Antrekket til brudeparet. Stemningsfullt lokale skapt av en pen oppdekning. Jeg vil heller ha en personlig stil med markblomster enn en oppstaset dyr greie uten sjarm. Om lysene er fra Nille eller fra Brud&Bryllup-Tre-Ganger-Så-Dyrt-som-Ellers As spiller mindre rolle. At det er en velutstyrt bar med betjening som vet hvordan man lager en drink. Alternativt at det serveres ferdig mixere som Smirnoff Ice, øl og vin. Om gjestene må betale for det selv fordi brudeparet ikke har råd til å spandere alt spiller mindre rolle for meg. Men uansett blir det altså maten - at den er god og ordentlig servert som er viktigst. Og at drikken som serveres til maten passer sammen med den. Når det gjelder aperitif: jeg liker ikke champagne, for meg er det en unødvendig kostnad. Jeg ville spandert en velkomst drink, men jeg synes at en fruktpunsj eller noe lignende med farge kan være vel så sjarmerende.
Gjest Forlover Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Dette har jeg ventet på.En slik tråd.Vit at jeg er forlover og blir aldeles matt av min veninnes planlegging.Dette hysteriet hennes har holdt på i 3 mnd og de skal gifte seg om 14 mnd. Jeg vet følgende om min oppgave, men orker ikke å høre om alle sløyfedetaljer til hver krok og krik i kirken og heller ikke i selskapslokalet. Alt skal jo passe sammen, og dyrt blir det også. Det blir pratet om detaljer, men når jeg spør om hva slags vals dem skal danse etter så er ikke det planlagt enda.Greit, det er jo lenge til, men alt annet blir jo vurdert opp og ned og opp igjen til det flater ut i ett ÅÅÅÅÅÅÅ! Da er alt feil og det virker ut som et...unnskyld meg, men et Bryllup der dem "skilles" før dem giftes pga. planleggingen. Det viktigste er at gjestene har det fint og at de liker maten, er det ikke det da?
LilleSolstråle Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal gifte meg først om 2 år(sommer 09 ), men jeg er glad i å planlegge(og ønsker alltid at ting skjer litt fortere,helst i dag eller i morra ),så jeg har noe klart allerede. Det jeg prioriterer er å holde et greit budsjett rett og slett. God mat og drikke er viktig selvfølgelig, og musikken, men jeg vil gjerne at innbydelser,bordkort og takke-kort skal matche. Og at det igjen skal være i stil med borddekorasjon,blomster og kjolen (jepp,jeg er nok litt freak ) Men til gjengjeld skal jeg gjøre veldig mye selv. Dekker og pynter bord selv,lager innbydelser,bordkort og takke-kort selv, lager kanskje buketten selv.. Mye man kan gjøre for å få det til å bli billigere,samtidig som man kan få det som man ønsker Det blir bare mer jobb, men samtidig kan man begynne litt tidligere med planer(2 år er kanskje litt drøyt,men ) og man føler kanskje at man får med seg litt mer frem til den store dagen
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Variert og god musikk og underholdning. Vil heller ha en vettug DJ enn et hammond orgel helvete. Der er jeg nok enig, dersom dette var valget. Vi var heldige og fikk tak i et jazzband som spilte nydelig, stemingsfull og bra dansemusikk hele kvelden gjennom. "One day my prince will come" fra Askepott som bryllupsvals. Kunne ikke blitt bedre. Sukk.
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Det viktigste er at gjestene har det fint og at de liker maten, er det ikke det da? Det var vel sant og si dette som ga tomatMina og meg ideen om denne tråden. Og jeg synes den bør leses av fremtidige bruder.
Gjest tomat Mina Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Det var vel sant og si dette som ga tomatMina og meg ideen om denne tråden. Og jeg synes den bør leses av fremtidige bruder. Skulle til å svare det samme som deg faktisk Jovisst "forlover2 du har både ett og tre poenger der - det viktigeste er at gjestene liker festen og det gjør dem garantert selvom fargen på den ene rosen i brudebuketten ikke står i stil til 2 av rosene i selskapslokalet
Frey Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Sånn ca i prioritert rekkefølge: God mat og god drikke til maten er førsteprioritet. fri bar er ikke prioritert men vi får se hvor langt budsjettet rekker. Alle er invitert til middag. God bordplassering slik at alle sitter sammen med noen de kan kommunisere med. Trivelige lokaler, lett tilgjengelig for alle de tilreisende gjestene vi har. At toastmaster gjør en god jobb (flerspråklig bryllup som gir en ekstra utfordring). Vi bruker ikke mye penger på klærne, men samtidig kan disse brukes igjen for begge. Vi bruker dog minst like mye på ringene da dette er viktig for oss. Invitasjoner, kirkeprogram, brudebukett og borddekorasjoner lager vi selv. Fotografen koster litt, men dette er minner vi skal ha lenge. Samtidig har vi en kompis som skal fotografere mye inne på festen og engangskameraer på bordene for å få mest mulig minner fra dagen.
Branna Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har brukt mest tilsammen på klærne våre, men synes det som egentlig er viktigst å prioritere er maten, drikken og lokalene, slik at man virkelig kan kose seg. Og bryllupsreisen var en viktig prioritet for oss, fordi vi aldri har reist noe sted sammen før. Heldigvis falt det seg slik at både bryllupsreisen, maten og muligens også drikken får vi av familie, så da kunne vi bruke penger på andre ting (som for eksempel dyre klær). Trykksaker, pynt og sånt har jeg ikke brukt noe særlig penger på, laget invitasjoner (og skal lage bordkort) selv, og har kjøpt det meste av pynten billig på IKEA og Nille. Jeg kommer til å bruke en del på personlig pleie, kjøper en del sminke og skal muligens også få støpt negler før den store dagen, men det er fordi jeg aldri ellers bruker penger på sånt og synes jeg kan unne meg det. Tenkte også jeg skulle spandere frisør på forlover hvis økonomien tillater det.
Gjest 3llie Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Lokalet, maten, drikken og musikken.. tror jeg. Hm.
kathrine79 Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Vi var opptatt av å finne et flott lokale der vi var stole av å feire dagen vår. Vi var opptatt av god atmosfære og stemning. Vi brukte mye tid på boordplasseringen God mat og godt drikke er viktig. Musikken betalte vi også mye for fordi det er avgjørende for stemningen. Når det gjelder brudekjole var jeg ikke så opptatt av prisen, men at jeg skulle finne akkurat den kjolen jeg vlle ha, så så jeg på prislappen etterpå. Og ble positivt overrasket
Chiquita Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Jeg mener at det viktigste å bruke penger på i et bryllup, er på ting som gjør at gjester (og brudepar) koser seg sammen. Da er mat, drikke og musikk det viktigste for meg. Alt det andre "stæsjet" er det vel egentlig bare brud/brudgom som legger spesielt stor merke til (selverfart)
Furstina Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 För mig/oss var det var det viktigaste att vi blev gifta. I Norge, på sommarferien i augusti. Och att det skedde så pass snart efter frieriet (i april). Vi hade inte kunnat vänta till nästa sommar när vi visste att vi ville ha varandra. Det var också viktigt att inte använda FÖR mycket pengar till ett för stort bröllop. För vi ville gifta oss. Och dela dagen med de närmaste. Den totala summan blev så pass låg att det egentligen inte var tal om vad som fick kosta. Vi ville ha mat, dricka, kläder, platsen var redan klar, och så lite små detaljer som gjorde dagen speciell för oss och för våra gäster. --- Om jag går som gäst i ett bröllop är det nog maten, dricka till maten (att det inte är hemgjort vin utan "äkta" vin som gör mest intryck. Sedan lokalen och omgivningen.
Stine66 Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 För mig/oss var det var det viktigaste att vi blev gifta. Ja, det tenkte jeg faktisk også på. Vi holder på å sette opp budsjett nå, og ser jo tydelig at det er maten vi bruker klart mest på! Halve budsjettet omtrent er mat og drikke. Vi har begge to slekt som er glade i mat, så det blir prioritert! Ellers er jeg glad i alle de små detaljene jeg da, men siden det er slike ting som jeg ordner selv, og koser meg med å pusle med god tid i forkant, så utgjør det ikke noen stor del av budsjettet
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Inspirert av den andre tråden om alkohol og budsjettsprekk tillater jeg meg å starte et nytt emne selvom det er 9 år siden jeg sto brud. Litt patetisk å fortsatt oppholde seg på et bryllupsforum enda kanskje??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå