Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen flere som er sammen med en sånn mann? Telefonen til min kjæreste ringer konstant... han har en stor omgangskrets, ingen av hans bekjente sender sms, alle ringer, og folk ringer og lurer på noe med bil og noe greier hele tiden. Det ringer når vi lager middag, mens vi spiser, etter vi har spist, på kvelden, når vi har lagt oss... Jeg begynner å bli så utrolig lei...

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

be han skru mobilen av når dere spiser ? og sette den på lydløs når dere vil ha litt tid alene.

Skrevet

Det var sånn i begynnelsen. Jeg ble skikkelig lei, og spurte om han ikke kunne skru av tlf innimellom, eller si ifra til kompisene at det ikke alltid passer at de ringer, uten egentlig å ha noe på hjertet...Det hjalp, og jeg tenker ikke over det nå lenger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville nok bedt ham om å vurdere å sette telefonen på lydløs når det er noe dere holder på med, som å lage mat og spise middag - og etter leggetid.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en kamerat og en venninne som er slik. Det er utrolig irriterende! Uansett hva man gjør så ringer telefonen deres i et bankande kjør. Det er faktisk temmelig respektløst når de er på besøk hos meg og ender opp med å bruke 90% av tiden sin til å snakke med andre i telefonen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en kamerat og en venninne som er slik. Det er utrolig irriterende! Uansett hva man gjør så ringer telefonen deres i et bankande kjør. Det er faktisk temmelig respektløst når de er på besøk hos meg og ender opp med å bruke 90% av tiden sin til å snakke med andre i telefonen.

Ikke sant - en ting er at de sikkert tenker de skal/bør/må være tilgjengelige for andre (noe som er en fin tanke), men man er jo ikke akkurat tilgjengelig for den man er på besøk hos, eller sammen med, om man MÅ ta telefonen i alle mulige sammenhenger...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ei venninne som er sånn, er så ufattelig irriterende! Greit nok når hun er på besøk til meg (selv om jeg synes det er veldig respektløst!), da kan jeg jo alltids finne på et eller annet, bla i et blad eller noe mens hun snakker. Men når vi er på cafe, og jeg ender opp med å sitte en halvtime og bare vente på at hun skal bli ferdig i telefonen :frustrert: .

Og siden jeg ufrivillig hører disse samtalene, så vet jeg jo at det ikke er noe viktig, bare småprat. Skjønner ikke hva som feiler folk som ikke er i stand til å si "det var koselig at du ringte, men akkurat nå er jeg litt opptatt. Kan jeg ringe deg tilbake seinere?"!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en kollega som sitter i private samtaler hele dagen. Hun har en type jobb som kan kombineres med praten, men det som er spesielt med henne er at det stort sett alltid er særdeeeles private samtaler. Det høres ut til at alle hennes venner jevnlig gjennomgår dype personlige kriser, og vi kollegene får høre alt. Har ofte lurt på om vennene hennes vet at hun sitter i åpent landskap :) Verre syntes jeg det var da jeg var hos fastlegen min, og legen snakket lenge med en annen pasient på telefonen. Jeg fikk høre alt om hvilke medikamenter vedkommende skulle ha, og om personlige forhold ellers. Det var ingen sak å se hvilket navn resepten ble skrevet ut til. Kanskje en digresjon dette. Men bare et hint når dere snakker med noen i telefonen om private ting, finn ut om den dere prater med er alene :)

Skrevet
Jeg har ei venninne som er sånn, er så ufattelig irriterende! Greit nok når hun er på besøk til meg (selv om jeg synes det er veldig respektløst!), da kan jeg jo alltids finne på et eller annet, bla i et blad eller noe mens hun snakker. Men når vi er på cafe, og jeg ender opp med å sitte en halvtime og bare vente på at hun skal bli ferdig i telefonen :frustrert: .

Og siden jeg ufrivillig hører disse samtalene, så vet jeg jo at det ikke er noe viktig, bare småprat. Skjønner ikke hva som feiler folk som ikke er i stand til å si "det var koselig at du ringte, men akkurat nå er jeg litt opptatt. Kan jeg ringe deg tilbake seinere?"!

Det jeg har gjort i "kafe-situasjonen", er å pakke sammen, gå til kassa og betale min del. Har vi bestilt mat, går jeg bare så får "telefonterroristen" ta regninga. Jeg gidder ikke å kaste bort tida mi på å være et tilbehør a la "se hvor vellykket jeg er - ute med venninne og telefonen min ringer i et strekk!" Slike venner - altså helt uten sosiale antenner - trenger jeg ikke.

Skrevet
"det var koselig at du ringte, men akkurat nå er jeg litt opptatt. Kan jeg ringe deg tilbake seinere?"!

Flere burde pugge denne setningen!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja enig, dette burde flere ha lært seg. Det må være noe med holdningen hos mange, tenker jeg. Altså betydningen av å være tilstede, og hvordan de prioriterer det å være tilgjengelig. Jeg selv ønsker å være mest tilgjengelig for de vennene som faktisk gidder å komme innom for å ta en prat. Jeg forventer det samme av dem, og de fleste tenker som meg. Men enkelte tenker bare helt annerledes. For å sitere min mor: "din søster er bare så flink med den mobilen, altså! Når den ringer er hun sååå nøye med å svare med det samme, og dersom jeg sender melding til henne kan du være sikker på at jeg får svar med en eneste gang".

Jeg syns det er en uting, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...