Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Min bror og kona hans har vært på overnatting hos oss. Da de dro i dag og jeg skulle vaske sengetøy og håndklær, oppdaget jeg at det fine håndkleet var skikkelig tilgriset av brunkrem, leppestift og øyensminke. Jeg får det sikkert av i vaskemaskinen, men må si jeg ble litt paff. Jeg ville aldri ha griset til andres håndklær på denne måten, men heller spurt om å få låne en klut eller bomull til å fjerne sminken med. Neste helg skal de overnatte igjen. Dette irriterte meg litt, og jeg tror ikke jeg ødelegger noe ved å si fra, men kanskje jeg likevel ikke burde si noe?
Leo Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vask håndkleet og hold kjeft. Sett evt. frem bomull og/eller kleenex neste gang du får besøk.
Trønderpia Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Heng opp en handduk du ikke er så redd for!
venus* Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal prøve å ordlegge meg litt mer nøytralt enn hva jeg først tenkte når jeg leste innlegget ditt... Jeg synes du overreagerer. Det er et håndkle!
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal prøve å ordlegge meg litt mer nøytralt enn hva jeg først tenkte når jeg leste innlegget ditt... Jeg synes du overreagerer. Det er et håndkle! Ordlegg deg som du vil, du ;-) Du må selvsagt gjerne mene at jeg overreagerer, men dte er ikke poenget. Er det vanlig at man gjør slikt? Jeg synes det både er grisete og vitner om lite respekt for andres ting.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Det er en håndduk! Er det ikke meningen at man skal tørke seg på den? Kanskje hun tørket seg i rompa med den også, for alt du vet.
Antoinette Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Vask håndkledet på 60 med vanlig godt vaskemiddel, alt blir borte. Nei det er ikke vanlig å gni av sminken på en håndkle. Sminke fjernes med rensemelk, bomull og øyensminkefjerner. Synes det var grisete oppførsel. Og til neste gang, sett frem bomullspads, kleenex og demaq-servietter. Endret 12. juli 2007 av Antoinette
Gjest bada Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Ordlegg deg som du vil, du ;-) Du må selvsagt gjerne mene at jeg overreagerer, men dte er ikke poenget. Er det vanlig at man gjør slikt? Jeg synes det både er grisete og vitner om lite respekt for andres ting. Jeg synes også at du overreagerer. Selv ville jeg kanskje blitt litt irritert idet jeg oppdaget det, men det ville vært helt glemt etter to sekunder.
Gjest Peppa Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Noe sånt ville jeg ikke brydd meg noe om. hadde vel heller tatt det som et hint om at jeg burde kjøpt inn bomull eller noe til neste gang dem kom. Det er et håndkle... du får kjøpt dem for 12,- på Nille om du vil.... Ikke nevn noe til dem.
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Jeg tørker aldri av sminken min på håndkleet.
Gjest Gjest_Angelica_* Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Jeg pleier av og til å tørke litt macara på håduken etter dusjen, men så mye sminke er vel litt grisete? Jeg ville ikke ha tatt det opp, men er enig i at det ikke er vanlig å gjøre sånn til de man er på besøk til. Bra tips å sette frem noe annet da.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Takk for godt tips antoinette :-) Og for høflig svar!
venus* Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Ordlegg deg som du vil, du ;-) Du må selvsagt gjerne mene at jeg overreagerer, men dte er ikke poenget. Er det vanlig at man gjør slikt? Jeg synes det både er grisete og vitner om lite respekt for andres ting. Vanlig? Kanskje ikke. Men det er heller ikke så vanlig at folk tar opp slike bagateller... Hva blir det neste da; kan du være så snill og ikke tørke deg i skrittet med håndklene mine..her er noen våtservietter
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Noe sånt ville jeg ikke brydd meg noe om. hadde vel heller tatt det som et hint om at jeg burde kjøpt inn bomull eller noe til neste gang dem kom. Det er et håndkle... du får kjøpt dem for 12,- på Nille om du vil.... Ikke nevn noe til dem. Hvorfor legges ansvaret på vertinnen??? Her må man forvente at gjesten selv spør om vertinnen har bomull, derosm dte er slik at hun har glemt det hjemme. Å tørke av makeupen på andres håndklær er ufint og respektløst.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Vanlig? Kanskje ikke. Men det er heller ikke så vanlig at folk tar opp slike bagateller... Hva blir det neste da; kan du være så snill og ikke tørke deg i skrittet med håndklene mine..her er noen våtservietter Nei, det er jo vanlig at folk tørker seg i skrittet med håndkleet, og tørker seg i ansiktet med et annet. Men de tørker ikke bort avføringen med det først nevnte håndkleet, og tørker vel heller ikke bort sminken med det andre.
Antoinette Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Jeg pleier av og til å tørke litt macara på håduken etter dusjen, Hvorfor gjør du det? Den tynne huden rundt øynene har mye bedre av at du bruker bomullspads og sminkefjerner?
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Nei, det er jo vanlig at folk tørker seg i skrittet med håndkleet, og tørker seg i ansiktet med et annet. Men de tørker ikke bort avføringen med det først nevnte håndkleet, og tørker vel heller ikke bort sminken med det andre. Hvorfor er det ene verre enn det andre? Fordi det blir flekker? Hvis vedkommende bare hadde håndduken og ingen bommuls-pads, forstår jeg godt at hun tørket av sminken på håndduken.
Antoinette Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Å tørke seg i skrittet med en håndkle etter dusjen er normalt, da er man jo nyvasket og ren. Men å kline sminke på et rent håndkle fremfor å bruke bomull eller våtserviett det gjør man ikke, hvertfall ikke når man er på besøk hos andre.
venus* Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Nei, det er jo vanlig at folk tørker seg i skrittet med håndkleet, og tørker seg i ansiktet med et annet. Men de tørker ikke bort avføringen med det først nevnte håndkleet, og tørker vel heller ikke bort sminken med det andre. Ja, avføring og sminke lar seg virkelig sammenligne. Jeg må si at hvis man vil at gjester ikke skal føle seg hjemme hos en når de er på besøk, så er det en ypperlig måte å få til det ved å fortelle gjestene at de bruker håndklene feil.
Antoinette Skrevet 12. juli 2007 #20 Skrevet 12. juli 2007 Når jeg har gjester skifter jeg håndklene på gjestebadet hver dag, synes det er en hyggelig gest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå