Gjest Gjest_fil_* Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Skal på båttur med mann og unger i noen dager. Trenger tips om hva som kan være lurt å ta med når vi skal lage middagsmat. Har ikke tilgang på kjøleskap (kun vanlig kjølebag uten strøm), så det blir vel litt vanskelig å ta med feks grillkjøtt. Vi kommer jo til å fiske litt og satse på å servere grillet ørret, sprøstekt flyndre etc. Men det er jo ikke sikkert vi får noe som helst på kroken. Hermetikk er greit og ta med; joikaboller, lapskaus etc, men det er jo ikke så veldig spennende. Maten må enten tilberedes over bål eller primus. Veldig kjekt om man sparer oppvask. Noen som har gode forslag?
Gjest _Leela_ Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde kjøpt med meg pasta, ulike grønnsaker/frukt og slik picnicskinke på boks. Da kan en lage salat, du kan lage pasta med en eller annen saus (ta med noe halvfabrikatposer) og skinke hvis det er ønskelig. I tillegg ville jeg kjøpt inn noe spekemat.
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Spekemat er en god ide. Godt er det også, pluss at ungene liker det. Snakket med noen som sa at det var lurt å ta med frossen mat og drikke (feks frosset kjøtt og frosset ferskvann i flasker). Da kan man ha en egen matbomme med slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå