Lillie Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Snart avreise til Bulgaria (har aldri vært der før), og sitter her og lurer på hvor mye lommepenger jeg skal beregne? Vi har bestilt hotell med frokost og middag inkludert, så trenger ikke å bruke så mye penger på mat. Pengene skal i hovedsak dekke fornøyelser og shopping. Noe som vil fortelle hvor mye dere hadde med dere, og var det nok eller for lite?
Gjest Shayla Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Det er veldig billig i Bulgaria. Jeg brukte ca 4000kr på en uke og da hadde vi ingen måltider innkl og jeg shoppet en god del. Drinker koster 30 kr. Øl koster fra 10 og oppover. Går du på happy hour får du to for en Aktivitet på stranda lå på ca 40 leva.. Dvs ca 200 norske kroner. Solsenger koster 6 leva, pr stk ca 30 norske kroner. Det samme koster parasoll..
Gjest Gjest_hanna_* Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Et par med 2 barn på 3 og 7 år brukte 15000,- på 14 dager nå nettopp- da levde de meget godt og ungene fikk være med på alt mulig av aktiviteter.
Gjest Gjest_honey21_* Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Et par med 2 barn på 3 og 7 år brukte 15000,- på 14 dager nå nettopp- da levde de meget godt og ungene fikk være med på alt mulig av aktiviteter. 15000 var ekstremt mye :O Alt er kjempebillig i Bulgaria så jeg tror ikke du trenger mer enn 2000 for en uke liksom. Maks. Det holder sikkert med 1000-1500 også. Middag for to med forrett, hovedrett og dessert kan du få for 100 kroner - og da er maten kjempegodt altså. Husk at du kan jo ta ut penger i minibankene der da, bare pass på at de er "ordentlige" minibanker.
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Er i bulgaria naa aa har brukt rundt 2500,- denne uka. Middag, lunsj, is og brus, VG, kjopt et smykke en genser, en tsjorte, fransk manikyr, og ellers litt smaatt. Har ikke shoppet saa mye enda, men ble overrasket over hvor billig det er. blir sikkert brukt litt mer denne uka da det er siste og jeg skal shoppe mye mye! fake diesel, d&g, diore, peak genser ligger paa rundt 100-150kr, jeans 200-250kr , tsjorter 80kr, kunstnegler (gele, akryl) 200kr saa det er ingen ting aa si paa prisen.
Lillie Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2007 Ser ut til at jeg har nok penger da forhåpentligvis Takk for svar alle, jeg gleder meg til å reise
Gjest Gjest_Shanka_* Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Hei! jeg reiser nedover snart. Men hvor fikk du tatt påstøpning av negler? Har sålyst til det jeg også!
Miel Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Hehe, jeg var i Bulgaria for to år siden, og brukte snaut 1000 kroner den uken jeg var der! Det skal sies at jeg ikke shoppet noe, da. Med mindre du drar inn til en ordentlig by er det ikke noe å shoppe... I Golden Sands og lignende steder er det bare juggel og juks av elendig kvalitet.
Gjest baby-E Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Jeg og sambo var der i fjord, og brukte vel rundt 1000 kr per dag.
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Hei! jeg reiser nedover snart. Men hvor fikk du tatt påstøpning av negler? Har sålyst til det jeg også! Beauty-salonger mange plasse her, somregel sammens med frisorsalonger. Billig aa farge haaret ogsaa men over til kunstnegler, de har gele, akryl og glassfiber negler. 250,- er svinn billig! Veldig flinke er de ogsaa. Vil ogsaa gi dere noen tips naar dere er her. ALDRI ha mere en max 4000,- paa kort kontoen deres som dere tar ut av, par maa aldri ta ut i samme minibank og pass godt paa veske. Daa lang har ingen provd aa stjele min veske men kontoen til typen min ble tappet i gaar etter at han var i en minibank. Det var ingenting synelig plasser utpaa kortsprekken, de hadde dyttet en "skimmer" inne i den. Selfolgelig veldig kipt naar DNB Nor ba oss kontakte den snarest aa faa vite at kontoen er blitt tapet i romania. Tenk om jeg hadde tatt ut i samme bank, da hadde vi hatt to tappede kontoer og ingen visa kort vi kunne brukt.! flaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå