Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg hverken røyker eller drikker under svangerskapet men lurer allikevel på en ting:

Er det noe problem f.eks. å gå ut på pub hvor det røykes? Jeg skjønner jo at dette blir passiv røyking for barnet, men det er vel lite sannsynlig å gå gjennom et helt svangerskap uten at man må være i nærheten av folk som røyker. Har akkurat vært på ferie, og da var vi på after-ski, og jeg kom til å tenke på det da.

Som førstegangs-gravid føler jeg at jeg har tusen spørsmål.

Noen som vet om det er greit å drikke cola-light. Legen sa det var ok, men leser så mye annet.

Hva med varme bad? Dette har jeg hørt at ikke er bra, men mens jeg var på ferie badet jeg i badekaret (i ganske så varmt vann) hver kveld. Enkelte kvelder også to ganger, fordi det er så utrolig deilig.

Legen sa til meg før jeg reiste at jeg kunne leve helt normalt bare at jeg skulle styre unna franske, grønne muggoster. Og det er ikke akkurat noe stort problem for meg.

Hilsen Cathrine med de tusen spørsmål....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der!

Jeg er også førstegangs-gravid og kommer på nye ting jeg lurer på flere ganger om dagen. Har fått svar på litt da... men man kan jo aldri få nok informasjon.

Selv holder jeg pusten når jeg går forbi folk som røyker, og står ikke nærme de som blåser rundt seg. Jeg vet ikke, men tror passiv røyking kan være skadelig. Siden det er skadelig for ikke-røykeren høres det liksom rart ut om ikke fosteret skulle reagert. Tror i alle fall ikke at man kan bli for mye obs når det gjelder tobakk og rusmidler. Vær i allefall ekstra obs de første 3 månedene!

Cola light tror jeg ikke skal skade. Men jeg har hørt at en halvliter vanlig brus ikke skal være bra uansett, pga. sukkerinnholdet. Selv gidder jeg ikke bry meg der. Har jeg lyst på en flaske brus, så synes jeg at jeg fortjener det. Har tross alt klart å slutte å røyke nettop (er i 7 uke), og hr et enormt søtsug.

Et varmt bad må jo bare være bra. Det får deg jo til å slappe av, så fosteret må jo leve luksus det der den flyter i sitt "bad" mens mamma koser seg. Det er viktig å unne seg masse kos!!

Franske muggoster? Æsj!!!! Bra jeg ikke er en av de som lider av kvalme, for bare tanken får meg til å kjenne meg uggen....

Håper det kommer noen mer eksakte svar...ikke sånne "jeg tror"`er...*ler*

Lykke til!

Klem fra ei som er født 4.november, og som har termin 4.november!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

hei,

bare ikke ta alt for varmt vann i badekaret.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...