Gå til innhold

Masker av skinn


Hobby-Høna

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man går frem når man lager masker (til dekorasjon) av skinn???

Jeg har en gang sett slike masker og klarer ikke å få dem ut av hodet!!! Skulle så veldig gjerne lært meg å lage slike.

Jeg tror det er kalveskinn som vætes i vann og formes over en keramikk-maske e.l. Deretter tørkes den og man kan dekorere med maling o.l. etterpå.

Muligens er dette en "kunst" som kommer fra Afrika.Er ikke helt sikker.

Skulle bli kjempe-gla' om noen kunne fortelle meg noe om dette; hvor jeg kan få tak i fremgangsmåter og hva som må brukes.

_________________

vinke.gif

Hobby-Høna1212[ Dette Innlegg er endret av: Hobby-Høna den 2002-04-01 23:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Disse maskane lagaes av skinn som bløtes (du har rett, men vet ikke om det er bare kalveskinn som brukes). Skinnet formes over et ansikt i stein, keramikk eller plast. Så tørker det på dette kansiktet og taes av når det er helt tørt.

Har satt slike bli laget i utlandet, men er ikke sikker på detaljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynt skinn/lær er enklest å forme. Bløt det opp og legg det over den formen du vil bruke. Kan være greit å ha noen redskaper for å komme inn i hjørner, men det må ikke være for skarpt slik at du skraper opp læret. Du må antagelig sette det inn med en voks el. etterpå slik at det ikke sprekker, men forhør deg om dette på en hobbybutikk slik at du får riktig type i forhold til at du vil male de. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svarene fra Anonym og Tiger!!

Men jeg er fortsatt interesert i flere opplysninger om emnet.

Hvor kan jeg henvende meg for å få tak i skinn/lær???

Her hvor jeg bor er det desverre ingen hobbybutikker som har greie på sånt, så jeg skulle bli glad om noen vet om internett-sider etc. hvor man kan kjøpe skinn.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...