Gjest Sparegrisen... Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hei. Har i mange år vært kunde i DNB, og har også derfor BSU kontoen min der. I fjor byttet jeg bank til Skandiabanken, men da hadde de ikke noe BSU tilbud så jeg beholdt DNB på dette. Nå har de jo kommet med tilbud om BSU, så spørsmålet mitt er om jeg kan flytte BSU kontoen min fra DNB og dit eller om det ikke er mulig. Prøver å finne svar på nett, men finner ingen ting som gir meg svar på det jeg lurer på, sukk.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 BSU-kontoer kan flyttes, men det er viktig at du kontakter banken det gjelder, og de foretar overføringen. Om du flytter pengene selv vil det regnes som å avslutte en BSU-konto, og da har du ikke krav på å få opprette en ny. (Var dette jeg fikk beskjed om da jeg skulle flytte min, men ikke ta det som 100% sikkert) Da jeg flyttet min BSU kontaktet jeg den nye banken, og fylte ut et bestemt skjema for flytte av BSU, også ordnet de resten. Så om jeg var deg ville jeg ha kontaktet skandiabanken og hørte hvilke fremgangsmåte de anbefaler for å få flyttet over kontoen.
Gjest Skandiakunde Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Prøver å finne svar på nett, men finner ingen ting som gir meg svar på det jeg lurer på, sukk. Har du prøvd å gå til kilden, dvs Skandiabanken? Der er det nemlig ikke så vanskelig å finne svar på spørsmålet ditt: Enkelt å flytte Dersom du har BSU-konto hos annen bank, kan du enkelt flytte sparingen til SkandiaBanken. Brevet som fremkommer i siste steg, sender du til din andre bank for å informere om at du ønsker å flytte BSU-sparingen til SkandiaBanken. Du kan bare ha én BSU-konto. Dette er hentet fra Skandiabankens "opprett BSU-konto". De har en veiledning der for hvordan du går frem. Vanskeligere er det ikke.
Cupcake Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Har nylig flyttet min BSU konto fra DnB Nor til Skandiabanken pga. bedre rente. Det var veldig enkelt. Jeg printet ut brevet på Skandiabanken, og leverte det i banken. Det står at du kan sende det, men ettersom det ikke står noe om deg bortsett fra navnet (f.eks. personnr.) i brevet så er det ikke så lett for banken å finne ut hvem du er. Ihvertfall ikke hvis du har et vanlig navn. Derfor leverte jeg det selv. Ble da også bedt om legitimasjon som de tok en kopi av. Så jeg anbefaler at du leverer brevet personlig i banken din, så er du sikker på at alt går som det skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå