Gå til innhold

Bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Luerer på hvor mye det er normalt å legge i en bryllupsgave til en venninne?

Vi er ikke bestevenninner, men var mye sammen når vi gikk på ungdomskolen og frem til vi fyldte 20. de 10 siste årene har vi sett lite til hverandre fordi vi for det meste har bodd i forskjellige byer. Men, vi er den type venninner som alltid kan finne tilbake til hverandre...

Videoannonse
Annonse
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Kommer an på mye, hvor gamle dere er, om du har god råd og om du skal være gjest.

Er du student/har dårlig råd og ikke gjest ville jeg kanskje gitt for 200-400 kr, om du er bedt i bryllupet og har god råd 700-800.

Skrevet

Jeg har kjøpt gave til to brullyp hvor begge kom på rundt 5-600 kr stykket.

Skrevet

Jeg gir til rundt 500 til venninner.

Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Gi etter lommeboka! :) Jeg har gitt gaver for mellom 500-700 kr de siste bryllupene jeg har vært i. Hvor mye man skal bruke på gave kommer jo og an på om du er invitert i bryllupet, om du er student/har dårlig råd eller om du har god råd, skal du i bryllupet alene, må du reise langt for å dra dit osv.

Endret av -eline-
Gjest Gjest
Skrevet

Skal i bryllup til helgen og har kjøpt gave til 1500 kr fra meg og mannen. Bruden er en barndomsvenninne.

Gjest Elastica
Skrevet

Dette syns jeg kommer an på hvor god råd du har, om det er gave fra deg og en eventuell mann eller bare fra deg, og hvor nær venninnen din er.

Dersom jeg alene skulle gi en gave til en relativt nær barndomsvenninne hadde jeg nok spandert en ting til 800-900 kr. Men jeg er ikke student med dårlig råd.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på, synes jeg, og synes man kan gi etter lommeboka. Jeg har stort sett kjøpt gaver til mellom 3-500 kr, og som par har vi vært med på spleisegaver med 6-700 kr. Kan nevne at jeg har hatt dårlig økonomi en stund; først student, så svært lav inntekt en periode. I tillegg har faktisk 5 av 6 bryllup vært så lant unna at reise og opphold i seg selv har blitt noen tusenlapper, og da har budsjettet ikke hatt så mye å gå på... Om det er veldig nære venner eller nær familie ville jeg trolig slengt i mer enn nevnt over :) Dessuten merker jeg nå når jeg har "normal" inntekt at jeg gjerne kan og vil kjøpe dyrere gaver også...

Hvis man synes man får kjøpt "for lite" for den summen man føler errett å gi, kan man kanskje høre om noen vil være med på å spleise på en større ting.

Skrevet

Ok, da har jeg en viss følelse av hva som er gjennomsnittet - tusen takk for svar alle sammen. Tenker jeg lander på mellom 700-1500, alt etter som hva jeg finner!

Skrevet

Jeg har kjøpt til 2 venninner i år. En "kun" venninne som jeg har gått på skolen med i mange år, men har lite kontakt med ut over det. Ga en gave for 250,-.

Venninne2 er i familie og jeg var bedt i bryllupet. Ga en gave til 350,-. Min familie ga gaver for til sammen 2000,-, derfor kjøpte jeg ikke mer enn jeg gjorde.

Jeg er student og har ikke mye å rutte med, men allikevel legger jeg såpass mye i en oppmerksomhet når venninner gifter seg. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...