Gå til innhold

Tips til melodi å skrive sang til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg feiga ut og begynte å skrive sang i stedenfor.

Jeg satt bare og gråt mens jeg skrev talen, tenk dere DA hvordan det hadde vært på bryllupsdagen!!! :overrasket:

Jeg begynte på "Hildringstimen", men jeg lurer på om den blir litt vanskelig å synge - litt tung liksom..

Så tenkte jeg på "Se norges blomsterdal", men føler den blir litt for sær å skrive kjærlighetserklæringer i..

Noen som har tips?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det var en deilig sommerdag da Pelle sa til Kari...... Blåbærturen.

Jeg brukte den da jeg skrev til min mann, og versene er så lange at du får med litt. Vanskeligere med korte vers. Så er det litt fart i den.. Ikke kjedelig...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har dere en sang dere har noe spesielt forhold til, og som er såpass kjent at mange kan synge til den? Syns både Kjærlighetsvisa og Blåbærturen er såpass oppbrukte i allsangsammenheng, at jeg aldri ville valgt dem selv, men det er meg.

Tenkte nå på kjente norske sanger, som de fleste kan synge litt til (om bestemor på 80 ikke kjenner den ene sangen blant de alle, er det så farlig?). Har ikke testet disse ut i praksis riktignok, men noen sanger som kanskje kan brukes; Hovedøen, Idyll eller Solskinnsdag (med Postgirobygget), Jenter med DiDerre. Det er jo mange andre, ble bare litt blank nå. Ellers så har man jo mange internasjonale hits, som det kanskje er mulig å lage sang av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...