Gå til innhold

Festlokaler i Oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her inne som har erfaringer med ett eller flere av disse stedene og bryllupsfeiring: Bogstad gård, Skullerudstua, Østmarksætra, Slogum gård, Olavsgård, Gamle Logen?

Vi gifter oss ikke før i juni 2004, men har allerede startet jakten på lokaler. "Problemet" er at vi befinner oss i Frankrike og må antageligvis leie stedet usett. Tar derfor i mot alle tips og råd fra dere!

:D Amelie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har erfaring med alle de nevnte, vil jeg anbefale Nordre Skøyen Hovedgård eller Bogstad gård. Litt utenfor Oslo har du fantastiske Tveter gård i Asker.

Skrevet

Vi skal selv ha middagen og festen på Østmarkseteren Restaurant.

Så langt har servicen vært helt utrolig. Stedet er fantastisk. Nydelig utsikt, flotte lokaler, stor flott hage. Men det er nok det dyreste av de stedene du nevner.

Vi betaler ca 1300,- pr pers for 3 retters middag, drikke til maten (de har en stor flott vinkjeller vi skal velge ut ifra), blomster på bordet (de benytter som oftes Finn Schøll) , avec og bryllupskake. Blomstene på bordet lages i samråd med sambo slik at de matcher brudebuketten.

Vi har bestilt 2 etasjer, hvorav middagen er i det ene lokalet, og kaffe/avec og dans er i baren nede. Dessuten har vi holdt av hele hagen slik at vi kan ta dansen ute dersom været tilsier det. :D

Dessuten hjalp de oss med å booke levende musikk.

Absolutt et sted du bør vurdere dersom du ikke ønsker å stå for mat og drikke selv.

Lykke til!

Skrevet

Har desverre ikke noen erfaring med de stedene du nevner. Men derimot, vi skal ha festen på Bærum Seilforening. Ligger litt utenfor Oslo, ca 10 min å kjøre. Der kan man leie hele huset, plass til 70-80 stk. Må ha med mat og drikke selv. Beliggenheten er utrolig nydelig - helt nede ved vannet. Prisen er også veldig grei :)

Du kan jo gå inn og se hvis du vil:

http://www.baerumseilforening.no/Selskapslokaler/

Skrevet

Takk for svar! Vi heller nok mot Østmarkseteren, har hørt veldig mye positivt om både organisering og lokaler.

Et lite spørsmål til Tvilling76: vet du hva man må betale ekstra hvis man har med alle kaker selv? Vet at man kan ta med to kaker selv hvis de lager bryllupskaka, men jeg har en kamerat som er konditor og som har tilbudt seg å bake. Tenkte kanskje du har oversikt, i og med at du ligger litt foran meg i løypa :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Østmarkseteren er bare helt fantastisk! Jeg hadde vinterbryllup der i fjor og jeg kan ikke få fullrost de nok.

Det som også er fantastisk der som jeg faktisk ikke hadde tenkt så mye over på forhånd var det at alle gjestene var samlet hele kvelden.

Bordene ble ryddet vekk etter middagen og det var bar, dans, kaffe og kaker i ett og samme rom. Vanligvis er det ofte sånn at den eldre generasjonen ikke er med på "festingen" etterpå og at derfor selskapet blir litt splittet. Sånn var det ikke her i det hele tatt.. Jeg hadde DJ der oppe.. foreldrene våre var skikkelig imot det, men vi fikk trumfet det igjennom at det har jeg ikke angret på. Det ble spilt masse god musikk, alt fra Frank Sinatra til Britney. Dansegulvet var stappfullt og alle hadde det gøy!! Det er utrolig viktig.

Når det gjelder kaker så hadde jeg kun kaker fra Pascal og jeg mener at jeg derfor sparte en 30,- pr pers.

Men som sagt.. jeg har kun hørt positive ting om Østmarkseteren, jeg har også hatt endel arrangementer der oppe i jobbsammenheng. Og alle er alltid veldig fornøyde.

Lykke til til dere begge som skal ha Østmarkseteren!!

Hilsen lykkelig nygift.

Skrevet
Et lite spørsmål til Tvilling76: vet du hva man må betale ekstra hvis man har med alle kaker selv? Vet at man kan ta med to kaker selv hvis de lager bryllupskaka' date=' men jeg har en kamerat som er konditor og som har tilbudt seg å bake. Tenkte kanskje du har oversikt, i og med at du ligger litt foran meg i løypa :wink:[/quote']

Vi har ikke kommet så langt at vi har fått sjekket ut dette enda. Skal dit i April for å avtale meny (høst menyen er ikke klar før da) så da får vi også avklart denne biten. Jeg kan sende deg en mail når vi får svar på det? :wink:

Skrevet

Gamle Logen er et veldig fint sted. Har ikke vært der i bryllup, men har vært der ved et par andre anledninger det siste året. Flere saler og stuer, fine malerier i takene, store lysekroner, røde fløyelstepper i gangene... Jeg kunne godt ha giftet meg der - men prisen vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Problemet vårt så langt med Østmarksæteren er at de liksom ikke klarer å gi oss god nok informasjon. Tror vi har sendt 5-6 mails og har fremdeles ikke fått svar på det vi egentlig lurer på! Men det hadde sikkert vært lettere hvis vi var i Norge og kunne stikke oppom eller ringe. Gamle Logen og flere av den andre stedene sender sånne fantastiske oversikter med masse detaljer, på den måten er det så mye lettere å planlegge...

Vurderer å bare vente til vi kommer hjem (slutten av mai) og ordne alt da. Men samtidig har jeg litt angst for at det skal være for seint! Hvor tidlig ute var dere med leie av lokaler?

:D Amelie

Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg ikke likte med Østmarkseteren var at det var flere bryllup der samtidig. Følte på en måte at personalet der måtte skynte seg med å få inn det ene selskapet før det kom et nytt - litt stress.

Skrevet

Hei !

Vi skal gifte oss 24.mai 2003 - bare 2 mnd til og vil skal ha det på Skullerudstua.

Har vudert mange steder , men alle har forskjellige kriterier.

Østmarkssætra : Nede i den store salen måtte man være over 55 middagsgjester, der er det plass til mange kaffe gjester.

Oppe er det plass til 60 totalt.

Prisen pr kuvert var 1300..,- + bar

Vi skal ha 50 middagsgjeset og 40 kaffegjester og dermed passet ikke noen av lokalene for oss .

Når det gjelder priser for kaffegjestene er de som følger :

Kaffe kr 38,-

Bryllupskake kr. 50,-

Baileys Kr 50,-

eller Cocnac kr. 68,-

Musserende vin kr. 65,- pr. glass

Mineralvann kr 38,- pr. flaske

Dersom du tar med kake selv blir kaffeprisen dyrere - jeg tror det var 55 kroner.

Har ikke noe så si på servicen på Østmarksseteren - de var meget hjelpsomme og søte. Men jeg likte heller ikke ideen om at vi måtte dele stedet med en annen brudefest.

( Ser for meg at de spiller musikk når vi skal holde tale etc.... )

Skullerudstua er det som passet best for oss - der kan vi være så mange middagsgjester og kaffegjester vi bare ønsker ( tror 130 var max).

I tillegg har de en meget overkommelig pris : 1100.- kroner kuverten og da regnet man også ca 2 longdrinks til hver middagsgjest.

Samme prinsippet med kaffe der også : 38 ,- dersom vi bestillte kaker gjennom dem og 55 ,- dersom vi tok med selv. Hun anbefalte oss å ta med kaker selv - det ville lønne seg økonomisk.

Vi har også vurdert Mastemyr Hotell, Oslo Militære Samfund ( anbefales dersom du inviterer til Galla ) , Grefsenkollen , Villa Sandviken etc...

Lykke til med valget av lokale.

Skrevet

Samme prinsippet med kaffe der også : 38 ,- dersom vi bestillte kaker gjennom dem og 55 ,- dersom vi tok med selv.

55 spenn for en kopp kaffe!!!

Jammen er jeg glad jeg ikke skal i bryllup der

( eller skal du betale alt for gjestene dine?)

Og jammen glad jeg kan lage kaffe til mine hundre gjester selv!!

50 kroner for et stykke bryllupskake-HERREGUD!!!

Vet du har veldig god smak når det gjelder kjole(eller hva?? :D )

Men alvorlig talt, hva slags budsjett er det dere har? Og hvor mange gjester sa du...??

90 gjester x ganger 88 kroner =8000 kroner bare for bryllupskake og en kopp kaffe!!!

lurer veeldig...

Skrevet

Ja, det er stive priser, men vi har enda ikke funnet noen som kan matche dette tilbudet..... ( fra Skullerudstua)

Vi lager kakene selv - også bryllups kaka. Og når det gjelder middagsgjestene så er kaffe avec /kaker inkludert i kuvert prisen.

Problemet er at de fleste stedene i området leier ikke bare ut lokalene -dermed kan du ikke ta med kaffe, alkohol etc med til festen.

Vi vurderte også å finne et lokale hvor vi kunne ordne alt selv , men pga forskjellige omstendigeter har vi valgt å komme til dekket bord.

Men tro meg - jeg prøver på ingen måte å forsvare prisene , jeg synes det er rått.

Skrevet

Vi skal jo som sagt ha hundre gjester, og det er ikke så mange stedene som har plass til så mange.

Vi endte på Oppsal samfunnshus, vi skal betale rundt tolv tusen i leie men da kan vi ha med absolutt alt selv, bar , mat, musikk osv.

Passer best for oss å lage selv da jeg kommer fra en lage-mat-glad familie og selv er litt sær på å spise mat som andre har laget...

(liker ikke at kjæresten min smører brødskive til meg heller...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...