Gjest mobilsnoker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Er jeg den eneste? Hos meg er det slik at jeg har så DÅRLIG samvittighet etterpå , og de gangene jeg finner noe jeg ikke liker kan jeg jo ikke konfrontere ham med det..... Dermed lager man seg historier i hodet.... Og livet er bare DRITT! Tror ikke han sjekker min, men jeg mener oppriktig at det kan han bare gjøre. Samtidig, er så skuffet over meg selv. Men jeg trenger å vite, er jeg den eneste der ute som gjør dette??!!
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har full tilgang til å "sjekke" den hvis jeg vil. Det hender at kjæresten ber meg lese når han får meldinger, hvis han er opptatt med noe annet og jeg det hender også at jeg fikler med den mens han sitter ved siden av meg, men det er bare når jeg kjeder meg. Jeg regner med at dersom han hadde grunn til å være urolig så hadde jeg ikke fått lov til det.
Drua Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Jeg får lov til å sjekke hans hvis jeg vil, og han har lov til å sjekke min. Med det resultat at vi aldri gjør det noen av oss. God løsning
Gjest Frøken Titt Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Jeg har sjekka den en gang i begynnelsen av forholdet, uten hans tillatelse, men måtte fortelle det etterpå. Klarte ikke å holde meg. Jeg fant ikke noe farlig heller,og han ble ikke sur. Har senere sjekka den, og vi begge har tilgang på begges mobiler, så det gjør ingenting nå, men jeg går ikke og sjekker den i hytt og pine nå som det er lov uansett. Har ikke det behovet. Det var dette behovet som meldte seg i begynnelsen, men pga det ga det jo en trygghet til og ikke sjekke mobilen på den måten mer. Endret 12. juli 2007 av Frøken Titt
Gjest gressenka Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sjekker mobilen til kjæresten min, ikke sånn fordi jeg er redd for at han driver med snusk. Bare fordi jeg er så sinnsykt nyskjerrig og hater å ikke få med meg ting. Og kjæresten min er verdens største surrehue. Han får invitasjoner på SMS, svarer ja og bare glemmer hele greia. Så derfor synes vi begge det er bra jeg er så nyskjerrig at jeg leser på telefonen hans. Han leser mine også, mest fordi han synes det er så morsomt å lese hva ett par av mine gale, single veninner skriver på søndagsmorgnene...
Idril_M Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg gjorde det en gang helt i begynnelsen av forholdet fordi jeg var litt sjalu på alle venninnene hans som jeg enda ikke hadde møtt. Fant ingenting av interesse (hovedsaklig klisjemeldinger mellom oss to) og fikk så dårlig samvittighet at jeg ikke har gjort det siden. Ikke har jeg hatt behov for det heller for jeg har nå møtt venninnene hans og stoler på ham 120%. Og du. Slutt å høre på den stemmen som sier at du MÅ vite. Det må du alldeles ikke. I hvert fall ikke på den måten. Spør ham hva som skjer i livet hans og vær fornøyd med det han velger å fortelle deg. Jo mer du sjekker mobilen hans, jo fler vonde tanker får du.
Myrthel Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sjekker aldri mobilen til mannen min. Det interiserer meg rett og slett ikke..... Men det hender jeg bruker hans mobil, hvis den ligger i nærheten og det samme gjør han med min. (Men vi spør jo alltid om det er greit først ) Av den grunn vet jeg vel egentlig også at han ikke skjuler noe for meg.....Men jeg tenker aldri på det heller. Stoler fullt og fast på min mann. (til det motsatte er bevist) Er han ikke trofast - er han ikke verdt meg - og heller ingenting og samle på... Da er det rett ut.... og det vet han Vi tuller ofte med det....
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Kan hvis jeg vil, men gjør det aldri. Gjelder begge veier.
Sheba Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sjekker mobilen til kjæresten min, ikke sånn fordi jeg er redd for at han driver med snusk. Bare fordi jeg er så sinnsykt nyskjerrig og hater å ikke få med meg ting. Og kjæresten min er verdens største surrehue. Han får invitasjoner på SMS, svarer ja og bare glemmer hele greia. Så derfor synes vi begge det er bra jeg er så nyskjerrig at jeg leser på telefonen hans. Han leser mine også, mest fordi han synes det er så morsomt å lese hva ett par av mine gale, single veninner skriver på søndagsmorgnene... Og hva synes dine gale single venninner om at de blir til forlystelse for deg og din kjæreste på søndagsmorgen? Det aner meg at det vet de kanskje ikke..?
Gravenstein Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Kunne ikke ramlet meg inn å sjekke mannens telefon. Er det noe jeg bør vite om sier han det og vice versa. Tillit er en fin ting i et forhold da
Gjest Gjest_Terning_* Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Må nesten le av naiviteten til enkelte. Folk sier de stoler på partner, og det virker som de tror det er ensbetydende med at da gjør han ikke noe galt, men det er jo feil. Tillit er en "kunstig" greie, et forsvar vi setter opp for for å kunne fungere rett og slett. Vi kan jo ikke gå rundt å tro det verste hele tiden heller. Men sunn fornuft er jo lov. Vi må være klar over at alt kan skje med ALLE. Ingen er trygge uansett hvor høy selvtillit de måtte ha. Andre igjen sier at de ikke trenger sjekke mobilen fordi partner vet at om han er utro så er det rett ut.. alle vet vel det..? Man skal jo ikke være utro. Men når man stadig understreker at utroskap ikke under noen omstendigheter kan tilgis, så vil man jo helt garantert aldri få vite noe om det heller, ergo har man desto større grunn til å sjekke for seg selv... Synes det er rart at noen går rundt og tror at uansett hva som skjer så får de vite om det, for slik vet vel alle innerst inne at ikke ting fungerer? De færreste forteller det om de har havnet utpå, særlig ikke til en partner som gjenttatte ganger har sagt at utroskap en gang er dumpe grunn. Hos oss er det slik at vi vet jo selvsagt at utroskap er feil, men vi har likevel holdningen at hvis ting skjer får vi ta det da. Det gjør det også enklere og evt si det om det skulle skje noe, en vet jo at det er mulighet for å bli tilgitt i et engangstilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Synes det er rart at noen går rundt og tror at uansett hva som skjer så får de vite om det, for slik vet vel alle innerst inne at ikke ting fungerer? De færreste forteller det om de har havnet utpå, særlig ikke til en partner som gjenttatte ganger har sagt at utroskap en gang er dumpe grunn. Snakk for deg selv, du Hvordan vet du forresten hva slags holdning andre har til utroskap og hva slags avtaler de har mellom seg? Og selv om du og din partner har holdningen "vi tar de som det kommer", så betyr ikke det at du nødvendigvis får vite alt som skjer heller - eller hvordan du kommer til å reagere dersom noe skulle skje.
Gjest Alyx Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Nei, det gidder jeg virkelig ikke, finnes ikke nysgjerrig. Jeg orker ikke å leve et liv der jeg krisemaksimerer alt, naiv eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har aldri sjekket mobilen til kjæresten min. Ikke fordi jeg stoler 100% på han men fordi jeg vet at han ikke ville likt det. Han sjekker ikke min heller. Men tror det er fordi han vet at han kan stole på meg. Jeg har aldri vært utro mot noen. Har nok høy moral, og det vet han. Han vet at han kan sjekke min hvis han vil. Men sjekket tlf til min eksmann en gang. Selv om jeg hadde veldig dårlig samvittighet for det. Jeg hadde lenge hatt en mistanke om at han skjulte noe og ikke fortalte sannheten. Jeg orket ikke den uvissheten mer. Da fikk jeg bekreftet det jeg lenge hadde trodd, men som han benektet. Han hadde hatt et forhold til en annen kvinne i over 2 år.
Gjest Gjest_Angelica_* Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sjekket tlf. til min samboer ofte før. I begynnelsen av forholdet gjorde jeg det første gang, av ren nysgjerrighet. Ikke fordi jeg hadde noen mistanke til han. Men det skulle jeg få... De meldingene jeg så lovet ikke bra, men jeg valgte å ikke si noe om det.. ennå... Jeg forsatte å sjekke tlf. uten at han visste det, og det ble bare værre og værre. Han hadde noe "på gang" med ei jente han kjente fra før. Han sa at han var singel, og at han hadde lyst til å møte henne, for å bli bedre kjent. osv osv Dette pågikk i 8 mnd. før jeg sa noe til han. Jeg tror ikke han helt forsto hva han hadde gjort, før jeg konfronterte han. Jeg sa jeg så på det som utroskap, mest pga at han sa han var singel. Det ble nesten slutt, men jeg valgte å gi han en sjanse til. Jeg fortsatte å sjekke tlf jevnlig etter det, men fant ikke noe spes. Dette er litt over 1 år siden. (Vi har vært sammen i 2.) Den dag i dag har jeg veldig vanskelig for å stole på han, spesielt siden han satt å sa at jeg ikke kunne finne noen som var så trofast som han, og dette mens han "dreiv på" med hun andre. Jeg har sluttet å sjekke mobilen hans, både fordi jeg ikke gidder, og fordi han blir så sint på meg. Han mener jeg må stole på han 100%. Det kommer til å ta lang tid å stole på han helt, men vi får se hvordan det går... Finner jeg ut noe, er det slutt, og livet går videre... Men jeg vil si det, at i tiden jeg sjekket tlf. hans hadde jeg det helt forferdelig. Jeg gikk også å lagde egne tanker/fantasier i hodet o.l. om hva den ene og den andre meldingen betydde. Så mitt rår er: Ikke gjør det... Jeg vil ikke mer hvertfall. Uansett så er det ikke verdens undergang hvis det blir slutt. Man tror gjerne det, men livet går alltids videre. Man kommer over det! Lykke til!
Gjest StockDama Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 eneste gangene jeg titter på mobilen hans er om vi sitter atmed hverandre og han ser at jeg gjør det, orker ikke snike meg bak ryggen hans.
Catanova Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Er jeg den eneste? Hos meg er det slik at jeg har så DÅRLIG samvittighet etterpå , og de gangene jeg finner noe jeg ikke liker kan jeg jo ikke konfrontere ham med det..... Dermed lager man seg historier i hodet.... Og livet er bare DRITT! Tror ikke han sjekker min, men jeg mener oppriktig at det kan han bare gjøre. Samtidig, er så skuffet over meg selv. Men jeg trenger å vite, er jeg den eneste der ute som gjør dette??!! Jeg leser meldingene hans stadig vekk, rett og slett fordi jeg er nysgjerrig av natur. Jeg har spurt han om jeg får lov, og det har han sagt at jeg selvfølgelig får. Han ser en sjelden gang på min, men det er ikke ofte. Han hater å lese meldinger. Som regel om han får melding på sin mobil, ber han meg sjekke det. Hvorfor ikke spørre kjæresten din om du har lov til å lese på den av og til?
Gjest Gressenka Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Og hva synes dine gale single venninner om at de blir til forlystelse for deg og din kjæreste på søndagsmorgen? Det aner meg at det vet de kanskje ikke..? De vet kanskje ikke at han fysisk leser noen av meldingen de sender, men de vet at han får vite alt og synes det er funny. Han har tross alt reddet dem ut av noen merkelige situasjoner noen ganger, og det er jo ikke akkuratt rikshemmeligheter de skriver i de meldingene da... Men mer sånn hva som skjedde på byen etter at vi hadde gått hjem og sånn...
Cand alt Skrevet 12. juli 2007 #20 Skrevet 12. juli 2007 Nei, jeg sjekker ikke mobilen hans, den dagen jeg begynner med det, skal jeg også begynne å revurderer forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå