Gå til innhold

Svarte le-vegger i hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er altså spm;

Le-veggene er så skitne at de er nesten svarte.

Det er jo ikke nok med bare høytrykksspyler, kanskje dette t.o.m skader treverket/trykkimpregneringen???

Hvordan går jeg frem? Og må jeg da beise/olje dem etter rengjøring? (det har jeg ikke lyst til nemlig!)

:roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pulverheksa_*
Skrevet

Vask veggene med kraftvask eller terrassevask, skrubb og spyl rent med hageslange eller høytrykkspyler, bruk den sprededysa eller hva den nå heter og hold den ca 20 cm fra veggen.

Det bør gå helt fint. Nå veggen er ren og tørr kan du enten beise den eller smøre den inn med terrassolje el. hva du måtte ønske.

Skrevet
Vask veggene med kraftvask eller terrassevask, skrubb og spyl rent med hageslange eller høytrykkspyler, bruk den sprededysa eller hva den nå heter og hold den ca 20 cm fra veggen.

Det bør gå helt fint. Nå veggen er ren og tørr kan du enten beise den eller smøre den inn med terrassolje el. hva du måtte ønske.

Takk for svar! Men jeg MÅ vel ikke smøre den inn etter vask?

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar! Men jeg MÅ vel ikke smøre den inn etter vask?

Nei, du MÅ ingenting... men du BØR absolutt behandle den for å ta bedre vare på den, aller helst med en beis med farge i, for fargen beskytter mot solen også.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg hadde samme problem med en skitten terrasse. Fant etter hvert ut at jeg måtte kjøpe terrassevasker til høytrykkspyleren. Det hjalp.

Vil anbefale deg å beise etterpå hvis du vil bevare treverket litt til. Ellers er det fare for at det råtner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...