Gå til innhold

Apotektekniker

Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*

Hei!

Jeg går å tenker på om apotektekniker kunne være et yrke for meg. Jeg er ferdig med videregående for et par år siden, gikk da allmennfag. Har studert 1 år av sykepleien, men hoppet av for jeg fant ut at det ikke var helt det jeg ønsket. Er fremdeles interressert i helse og medisin, men det ble for mye pasientkontakt og omsorg.

Men hva muligheter har jeg..? Må jeg gå videregående omigjen, eller finnes denne utdannelse på en privatskole noe sted?

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme har jeg gjort! hehe..

Og tenker i de samme baner...men gå på jobbfeber.no. Det står det om alle mulige yrker og hva slags utdanning du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med reseptarutdanning på høyskole, hvis du likevel må gå tre nye år på skole...? Jeg vil tro du har flere valgmuligheter mtp arbeidsplasser og videreutdanning, dessuten er vel lønnen et hakk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apotektekniker

Heisan! Apotektekniker er et veldig fint yrke, varierte oppgaver og mye kontakt med forskjellige mennesker. Men, det er et stor men.

Det er veldig vanskelig å få jobb som apotektekniker om dagen, særlig i østlandsområdet. Om du har motivasjon vil jeg råde deg veldig til å søke reseptarhøyskolen. Det er flust av jobber som farmasøyt, det er bedre lønn og du har mange flere karrieremuligheter. Hvis du går inn på ledige stillinger på Apotek1s

nettsider vil du se at det er ca 5-6 ledige apotekteknikerstillinger og

over 50 ledige farmasøytstillinger. Jeg er apotektekniker selv, liker yrket mitt veldig godt, men det er dårlig betalt og hadde jeg hatt valget om igjen i dag så hadde jeg helt klart valgt reseptarutdannelsen (har artium). Å jobbe i apotek er gøy, men sjekk jobbmulighetene der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekniker
Heisan! Apotektekniker er et veldig fint yrke, varierte oppgaver og mye kontakt med forskjellige mennesker. Men, det er et stor men.

Det er veldig vanskelig å få jobb som apotektekniker om dagen, særlig i østlandsområdet. Om du har motivasjon vil jeg råde deg veldig til å søke reseptarhøyskolen. Det er flust av jobber som farmasøyt, det er bedre lønn og du har mange flere karrieremuligheter. Hvis du går inn på ledige stillinger på Apotek1s

nettsider vil du se at det er ca 5-6 ledige apotekteknikerstillinger og

over 50 ledige farmasøytstillinger. Jeg er apotektekniker selv, liker yrket mitt veldig godt, men det er dårlig betalt og hadde jeg hatt valget om igjen i dag så hadde jeg helt klart valgt reseptarutdannelsen (har artium). Å jobbe i apotek er gøy, men sjekk jobbmulighetene der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria

Veldig bra skrevet, innlegget rett over her :klappe:

Å jobbe i apotek er kjempefint, men IKKE bli apotektekniker. Det er vanskelig å få jobb!!!

Ta heller 3 år på høyskolen i Oslo eller Namsos og få en bachelor i farmasi. (Yrkestittelen din blir reseptar)

For å komme inn på denne utdanningen må du ha vanlig almennfag og i tillegg må du ha kjemi, matte eller fysikk på 2. klasse vgs nivå, altså 2FY, 2KJ eller 2MX/MY. Disse fagene kan du ta som privatist hvis du ikke har dem fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...